מונדיאל 2022: הניצחון הגדול של גוגל, התיקו המתסכל של סיילספורס

סופטבנק-יפן השקיעה נכון וניצחה את סאפ גרמניה, ספרד-גוגל ריסקה את קוסטה ריקה-איירון סקייל, בלגיה-פריוריטי ניצחה בקושי את קנדה-נייס וקרואטיה-סיילספורס סיימה בתיקו מתסכל עם מרוקו-באבקום

24/11/2022 15:40
פראן טורס, שכבש אתמול (ד') שני שערים לזכות גוגל-ספרד, בפעולה.

איזה יופי של מונדיאל עם הפתעות ושערים – והרבה מהם. נכון שיש גם משחקים משעממים, אבל בגדול, המונדיאל הזה לא מאכזב, אין בו רגע דל. כמו בימים הקודמים, גם אתמול (ד') היה זה יום של מהפכים בטורניר, כשהמרכזי שבהם הוא עוד הפתעה: הניצחון של סופטבנק-יפן על סאפ-גרמניה, אחת הנבחרות הטובות בתבל.

בעולם ה-"רגיל" אומרים שההיסטוריה חוזרת. בעולם התוכנה אומרים שלפני שמפתחים, עדיף לקנות מבחוץ, ושלפני שקונים מבחוץ, עדיף למחזר קודי תוכנה שכבר כתבתם. והנה, יום המונדיאל של אתמול התחיל עם משחק שהיה שכפול של ההפתעה ביום הקודם, כשארגנטינה-מיקרוסופט הפסידה לערב הסעודית-NSO. אתמול הייתה זו סופטבנק-יפן, שעלתה על כל הכישרון והכלים שיש לסאפ-גרמניה – וניצחה אותה. נבחרת סאפ-גרמניה קיימה דקות מעטות לפני המשחק מחאה ראויה לציון נגד סתימת הפיות שפיפ"א ניסתה לכפות על מי שביקש למחות על הפרת זכויות האדם בכלל, ושל הקהילה הגאה בפרט, בקטאר. לאחר שריקת הפתיחה, הנבחרת הזו היטיבה, במשך רוב הזמן, להשתמש באותם כישרון וכלים שלה – מרמת הבסיס (מערכות ה-ERP) ועד לפתרונות הענן והדטה, אלא שהם לא הספיקו לשחקנים הסאפ-גרמנים אל מול אלה של סופטבנק-יפן.

כל השטף וההזדמנויות שהיו לנבחרת סאפ-גרמניה – 26 בעיטות לשער, מהן תשע למסגרת – הניבו שער אחד בלבד, וגם הוא מפנדל. בדיוק כמו שקרה במשחק שבין ארגנטינה-מיקרוסופט לערב הסעודית-NSO. אלא שהסאפ-גרמנים לא למדו מהמשחק של הנבחרת של מסי והורידו גז, מה שאפשר לשחקני סופטבנק-יפן לחזור לתמונה – ובגדול. כמו בנק השקעות מוצלח, עם שווי שוק של 110 מיליארד דולר, המאמן והשחקנים מארץ השמש העולה ידעו היכן להשקיע, ובעיקר מתי. היפנים עשו ארבעה חילופים חכמים והכניסו שלושה שחקנים ששיחקו או משחקים בגרמניה, כך שיש להם היכרות עם הנבחרת היריבה. אלה שינו את המומנטום ומשוק בירידה, סופטבנק-יפן הפכה למנצחת הגדולה, לאחר שההגנה של סאפ-גרמניה קרסה פעמיים והפסידה. סופטבנק-יפן בעטה רק ארבע פעמים למסגרת וכבשה שני גולים – מה שמעיד על מדיניות השקעה חכמה וזהירה, שהפיקה להם את המקסימום.

גוגל-ספרד לא רק חיפשה את השער – אלא גם מצאה אותו

נבחרת גוגל-ספרד ידעה להפעיל במשחק אתמול את מנוע החיפוש שלה כמו שצריך, ומצאה את השער שבע פעמים – תוצאה גבוהה לכל הדעות, אפילו לטורניר מרובה גולים כמו המונדיאל הנוכחי. הם עלו למגרש כמו תותח שיורה פגזים, ושטפה את המגרש בניצחון על איירון סקייל-קוסטה ריקה המסכנה.

התוצאה הפנומנלית הזכירה לי את המערכון המפורסם של הגשש החיוור, שמספר על שר האוצר, שנכנס למסעדה רומנית ואוכל צ'ורבה. פתאום נכנס שר הפנים ושואל אותו: "כמה?" אז שר האוצר עונה לו "שבע!" שר הפנים שואל אותו: "מה שבע?", ואז שר האוצר משיב בשאלה משלו: "מה כמה?"

איירון סקייל-קוסטה ריקה הבינה אתמול היטב "מה כמה", כי היא הרגישה על בשרה את הניצחון המהדהד של הנבחרת היריבה.

חיפוש בגוגל: ספרד במונדיאל הנוכחי.

חיפוש בגוגל: ספרד במונדיאל הנוכחי. צילום: צילום מסך

כשמחפשים בגוגל לא מוצאים עדות לניצחון כל כך גבוה של ספרד-גוגל, אבל כן מוצאים שכבר היו מקרים שבהם נבחרות ניצחו במונדיאל בהפרשים גדולים בשלב הבתים ולא עברו לשלב הבא. לכן, גוגל-ספרד צריכה להיזהר. קוסטה ריקה-איירון סייקל היא מדינה גדולה וחברת סטארט-אפ, אבל במשחק הבא, ביום א', היא תפגוש את סאפ-גרמניה, שהיא אחת הנבחרות הטובות בעולם ו-ודאי תהיה רעבה עוד יותר אחרי ההפסד שלה אתמול לסופטבנק-יפן.

באשר לקוסטה ריקה – אם היא רוצה שיהיה לה סיכוי כלשהי להמשיך לשמינית הגמר, היא צריכה להשתמש במשחקים הבאים יותר ביכולות ההגנה והסייבר של איירון-סייקל, כדי לזהות מיילים זדוניים, או התקפות קטלניות. היא לא תוכל להרשות לעצמה עוד משחק שבו היריבה שלה כובשת כמעט 100% מההזדמנויות שלה – שבעה גולים מתוך שמונה בעיטות למסגרת. כמו כן, איירון סייקל-קוסטה ריקה תצטרך להחזיק את הכדור יותר מ-18% מהזמן – הנתון העלוב שלה מהמשחק אתמול.

כמה משפטים על המשחק שאין הרבה מה לכתוב עליו

על המשחק הבא אין הרבה מה לכתוב: תיקו מאכזב, 0-0, בין קרואטיה-סיילספורס למרוקו-באבקום. קרואטיה-סיילספורס הגיעה לגמר במונדיאל הקודם ואין ספק שהיא צריכה להפעיל יותר את היכולות ההתקפיות שלה, שבסיילספורס מתבטאות במערכות ה-CRM והאוטומציה של השיווק, כדי להגיע למצבים. אי אפשר להסביר שליטה של 65% מהזמן בכדור עם חמש בעיטות לשער בלבד, שמתוכן רק שתיים מגיעות למסגרת.

מרוקו-באבקום הוכיחה שוב שיש לנבחרות ערביות מה למכור במונדיאל הזה. שחקניה עלו על המגרש מגובשים ועם הרבה אנרגיה חיובית. כמו חברת המוקדים וה-BPO באבקום, שמתבססת על שיתוף פעולה ערבי-יהודי, מרוקו עלתה למשחק בלי חשש ועם תמיכה גדולה של האוהדים הרבים שלה שהגיעו לקטאר – וכאמור, הצליחה לסיים בתיקו עם סגנית אלופת העולם.

בכדורגל, כמו בעולם ההיי-טק, לא כדאי להיות נחמדים

את הערב סיים המשחק הקצבי של בלגיה-פריוריטי מול קנדה- נייס. אין ספק שקנדה-נייס היא נבחרת נחמדה, אבל עם נחמדות לא יכולים לנצח. נייס מספקת מערכות מחשוב ענן ומערכות מקומיות המבוססות על ניתוח נתונים מתקדם, ואני מציע לקנדה לנתח את המשחק שהיה בכלים שלה, לנסות להבין מה לא עבד ואיך יכול להיות שהם שלטו במשחק, בעטו 22 (!) פעמים לשער ולא הצליחו לכבוש ולו שער אחד, כולל לא מפנדל שנשרק לטובתם בתחילת המשחק.

הוכחה לכך שבכדורגל אסור להיות נחמדים מצויה בעובדה שהגיעו לקנדה-נייס לפחות עוד שני פנדלים שהיא לא קיבלה אותם, למרות ה-VAR. הכישלון של שופטי ה-VAR מוכיח שגם כשהטכנולוגיה מצוינת – היא לא יכולה לפתור את הכול, והיא לא תעזור אם האדם שמפעיל אותה כושל.

אם בלגיה-פריוריטי רוצה להגיע לשלבים גבוהים במונדיאל, קווין דה בריינה חייב לשחק יותר טוב.

אם בלגיה-פריוריטי רוצה להגיע לשלבים גבוהים במונדיאל, קווין דה בריינה חייב לשחק יותר טוב. צילום: BigStock

מהצד השני הופיעה בלגיה-פרויריטי עם קווין דה בריינה, שכמו שגיב גרינשפן, מנכ"ל פריוריטי, מוביל את הקבוצות שלו בשנים האחרונות להצלחות רבות. כמו גרינשפן, שעם כניסתו לתפקיד יצא למסע קניות של חברות רבות, ופתח הזדמנויות ושווקים חדשים לפריוריטי בארץ ובחו"ל, כך הציפייה מדה בריינה היא שבהמשך הטורניר הוא ישחק הרבה יותר טוב מהמשחק הפושר שלו הפעם, ויוביל את בלגיה לשלבים הגבוהים.

אילולא הנחמדות של קנדה, היינו רואים כאן עוד הפתעת ענק. אבל סוף טוב הגול (והכול) טוב – רגע אחד של הברקה אפשר לבלגיה-פריוריטי להבקיע שער בסוף המחצית הראשונה ולגנוב את הניצחון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים