נשים ומחשבים: סתיו אלדאג, פרונטאג

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סתיו אלדאג, סמנכ"לית מוצרים בפרונטאג

סתיו אלדאג, סמנכ"לית מוצרים בפרונטאג.

שם: סתיו אלדאג.

תפקיד: סמנכ"לית מוצרים בפרונטאג (Frontegg).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: "במשך שלוש שנים הייתי סמנכ"לית מוצרים בנמוגו. לפני כן שימשתי כשנתיים וחצי כמנהלת מוצר בבלו בוקס וכן כמנהלת פיתוח טכני ב-HP".

השכלה ושירות צבאי: "בצה"ל הייתי מדריכת כושר קרבי בחטיבת הנח"ל. כשבחרתי מה ללמוד, היה לי ברור שזה הולך להיות משהו ריאלי, כי מאז שאני זוכרת את עצמי נמשכתי לעולמות אלה. למדתי הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון. שילבתי את הלימודים עם עבודה ב-HP, מה שעזר לי מאוד לאורך התואר".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"כל חיי נעתי בין חשיבה יצירתית לחשיבה לוגית. בתיכון הייתי רקדנית בתלמה ילין, אבל שילבתי עם זה פיזיקה ומתמטיקה. עבורי, ניהול מוצר משלב באופן מושלם בין שני העולמות: שימוש בדמיון וחשיבה מחוץ לקופסה יחד עם מחקר ותובנות מעשיות, היכולת לפשט בעיה מורכבת ובמקביל לחשוב על חוויית המשתמש. לחשוב עסקית כמה שנים קדימה – ובמקביל להבין מה ניתן לעשות במסגרת ההגבלות שיש כיום".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"בחוויה שלי, האפליה היא לא בהכרח מכיוון התעשייה, אלא עדיין נוכחת במישור התרבותי. בהרבה מקרים אני מרגישה שהציפיות ממני, כאישה וכאם, שונות מהציפיות שיש מבן זוגי. זה פוגש אותי בעיקר ברגעים הקטנים של היומיום: למי הגננת מתקשרת כשהילד חולה, למי מתקשרים מקופת החולים, למי מתקשרים כשרוצים להפגיש בין הילדים בגן וכדומה.

בתפקיד הקודם שלי, כשחזרתי מטיסת עבודה של כמה ימים, הגננת של הבן שלי אמרה לי: 'את פוגעת בילד שלך, ילד צריך את אמא שלו לידו כל הזמן'. היה לי קשה לשמוע את זה, כי האימהות היא הדבר הכי משמעותי עבורי. הבית שלי הוא מאוד שוויוני, וככה גם גדלתי. תמיד בחרתי לעבוד במקומות עבודה שהם מאוד שוויוניים, שהגברים רואים בהם את עצמם כאנשי משפחה לא פחות מהנשים. זה משהו שמורגש בפרונטאג".

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה?
"אני רגילה להיכנס לחדרים מלאי גברים, אבל אני רואה שיפור בשנים האחרונות, וזה נותן לי תקווה לעתיד. בפרונטאג יש הרבה נשים חריפות ומוכשרות מאוד, בין היתר בתפקידים טכנולוגיים. הן מוערכות ויש להן השפעה רבה על הצמיחה של החברה. זה משהו שמרגש אותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים