יום בחיי: מג'ד מחאג'נה, מורפיסק

מחאג'נה הוא מפתח Java בחברת הסייבר הישראלית מורפיסק ובנוסף גם אוהב לנגן על עוּד, להעביר זמן איכות עם המשפחה וכשיום העבודה מסתיים - גם לשחק באקס בוקס ● הוא פרס בפנינו סדר יום טיפוסי שלו

שותה הרבה קפה לעידוד הקידוד. מג'ד מחאג'נה, מפתח Java בחברת הסייבר הישראלית מורפיסק.

מג'ד מחאג'נה הוא בן 31, מפתח Java בחברת הסייבר הישראלית מורפיסק (Morphisec). במקור הוא מכפר מועאוויה, בו חיים ערך 3,000 תושבים ושנמצא ליד עפולה.

מחאג'נה למד בבאר שבע הנדסת תוכנה, ובדרכו לשם הכיר את שירין, פרקליטה פלילית בבאר שבע. מהר מאוד התאהב בה וידע שהיא תהיה אשתו לעתיד, ועל מנת להיות קרוב אליה חיפש מקום עבודה בדרום, וכך זכה גם בלהיות קרוב לאהובת ליבו וגם בעבודה נפלאה שגורמת לו להרגיש סיפוק בכל יום מחדש.

מחאג'נה ואשתו מתגוררים במהלך השבוע בבאר שבע, הרחק ממשפחותיהם שבצפון הארץ, וחוזרים בכל סוף שבוע בערך אל ביתם בצפון ולביקורים משפחתיים חמים, ואיך אפשר בלי פגישות עם חבריהם.

מחאג'נה מתכנת מגיל מאוד צעיר ומחובר לעולם התכנות במספר תחומים, כמו ארכיטקטורת תוכנה, פיתוח ב-Java ופיתוח משחקים. לדבריו הוא מוצא בעולם התכנות את עצמו ואת עתידו.

אם מתאפשר, פותח את היום בנגינה בעוד. מג'ד מחאג'נה.

אם מתאפשר, פותח את היום בנגינה בעוד. מג'ד מחאג'נה. צילום: פרטי

כך נראה יום בחייו

08:00-09:00 – מתעורר ומתחיל במקלחת בוקר, וכשהזמן מאפשר מכין ארוחת בוקר קטנה, ממשיך את הבוקר עם כוס קפה וסיגריה, ולנשמה אני מנגן מספר דקות על העוּד וזה פותח לי את היום בצורה הכי אופטימית שאפשר.

10:00 – בשעה זו מתקיימת הישיבה היומית של הצוות. משתפים אחד את השני במשימות שאנו עובדים עליהן, מסייעים אחד לשני ומעדכנים בסטטוס של כל משימה ומשימה. כך היום שלנו מתחיל בצורה מסודרת, כשידוע לכל אחד מאיתנו מה מצופה – וגם כשיש הפתעות יודעים איך להתמודד ולמי לפנות.

למרות שבדרך כלל אני מעדיף עבודה במשרד, לעיתים אני ממשיך בעבודתי מהבית, שם יש לי פינת עבודה שיצרתי מול חלון גדול, שמכניס אור של בוקר על מנת שיהיה לי נוח וכיף לעבוד. כשאני בוחר להגיע למשרד, אני מגיע לפני הישיבה על מנת להתעדכן במיילים ובכל ערוצי התקשורת שמשתמשים בהם בחברה וגם לראות את החבר'ה במשרד, להתעדכן במצבם ולשתות יחד איתם כוס אספרסו ואז להצטרף לפגישה.

10:30-12:30 – אלו שעות העבודה האידיאליות מבחינתי, לאחר שאני כבר יודע איזה משימה עלי לבצע היום, אני בונה לעצמי לוח משימות אישי, ומתחיל להתקדם לאט לאט בשעות אלו, שבדרך כלל יותר שקטות ואני בהן מאוד ערני. לעיתים אני עושה הפסקה קצרה באמצע להכין לי קפה קטן. בין לבין אני וחבריי חושבים על מה שאנחנו רוצים להזמין לאכול, לרוב אנו עושים הזמנה משותפת ממקום אחד.

מג'ד מחאג'נה,עם חברים לצוות במטבחון של מורפיסק.

מג'ד מחאג'נה,עם חברים לצוות במטבחון של מורפיסק. צילום: פרטי

12:30 – אם אין פגישות בשעות האלו אנו מתיישבים לאכול. הארוחה לרוב היא משותפת של כל הצוות, וזה הזמן לציין שהצוות שלנו הוא צוות מאוד מגובש, שהחלק הגדול שלו לא מוותר על לעבוד מהמשרד, ולכן אנו אוכלים יחד. זו בדרך כלל הפסקה כיפית שבה אנו מתחילים שיחות מעניינות ביותר, על עצמנו, על החדשות של הבוקר, על דברים שאנו עוברים במהלך העבודה ולאחריה, וגם בהחלט בענייני ספורט מקומיים ועולמיים. ההפסקה הזו, למרות שהיא לרוב קצרה, ממלאה אותנו באנרגיה להמשך היום. לאחר האוכל אני לא מוותר על כוס קפה וסיגריה.

13:00-14:00 – חוזר לעבודה ולמשימות, ממשיך עם לוח המשימות שעשיתי לעצמי באותו בוקר ומשתדל להתקדם כמה שיותר. תוך כדי אנו מקיימים פגישות שחלקן פנים מול פנים וחלקן אונליין.

15:00-17:00 – משתדל לקחת לעצמי הפסקה קצרה של קפה וסיגריה, ואם שאלתם את עצמכם למה אני שותה כל כך הרבה קפה, אז כידוע מתכנתים ממירים את הקפה שהם שותים לקוד…

ממשיך לעבוד על המשימות שלי, לרוב בשלב מסוים אנו צריכים לסייע אחד לשני במשימות, כחלק מעבודת הצוות.

18:00-19:00 – המשרד מאפשר לנו גמישות בעבודה, כל עוד היא מבוצעת בצורה הכי טובה שאפשר. בדרך כלל, וכשהזמן מתוכנן בצורה מסודרת, אני יוצא בשעות אלה. הכל תלוי בכמות המשימות ובדחיפות שלהן. ואחד מהדברים הטובים לעבוד במורפיסק זה שזה לא רחוק מהבית, תוך 15-20 דקות אני בבית.

20:00-22:00 – מדי פעם יש פגישה עם לקוחות מחו"ל, שזה יכול להיות בשעות יותר מאוחרות בגלל הבדל אזור הזמן. אני עושה אותן מהבית בדרך כלל. וכאשר יום העבודה נגמר אני מבלה עם אשתי, מתעדכנים אחד עם השני לגבי סדר היום שלנו, התוכניות והרגשות. אני גם מאוד מחובר למטבח ומאוד אוהב לבשל וכשהזמן מאפשר אני מכין ארוחות ערב מפנקות. ולפעמים אנחנו מעדיפים לצאת למסעדה או לבית קפה.

22:00 עד שעות הלילה המאוחרות – בלילה אני בוחר באחד משלושה מסלולים אפשריים.

מוזיקה ועוד – יש לי עשרות ספרי לימוד והיסטוריה של מוזיקה ערבית קלאסית, כך שאני לא מסתפק בחובבניות אלא משתדל להשתפר יותר ויותר בניגון על העוד ובהבנת המוזיקה הערבית לעומק, תוך שאני מתעניין בהיסטוריה של כל שיר ושיר.

פיתוח – אני עובד על לשפר את יכולות הפיתוח שלי, כפי שציינתי, עבורי זה לא רק עבודה אלה זה חלק בלתי נפרד מחיי ולכן אני עובד על עצמי על מנת להתקדם יותר. אני לומד חומרים וקורסים על נושאים מעשיים ותיאורטיים. לימוד טכנולוגיות חדשות, הן לצורכי עבודה והן לצורכי התקדמות אישית. אני גם אוהב לפתח משחקים בתור תחביב.

גיימינג – עוד משהו שסחבתי מהילדות זה אהבה למשחקים. בתור ילד ישבתי שעות על גבי שעות מול המסך, ושיחקתי בכל משחק שאתם מעלים על הדעת. גם היום זה חלק מהתחביבים שלי, שמחזיר אותי שנים אחורה. אוהב לשחק משחקי co-op עם אשתי, כגון It Takes Two או משחקי אונליין עם החברים, כמו פיפ"א.

אפשרויות מועדפות לשעות הלילה הקטנות.

אפשרויות מועדפות לשעות הלילה הקטנות. צילום: פרטי

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עביר _ עבוד 😉

    יפה מגד😍 כל הכבוד לכבודך 👍מאחלת לך הרבה אושר ועושר ומלה תקווה ובריאות והצלחה בחיים 💐

  2. שירין

    אהבת חיי, הגבר הכי אמיץ וחרוץ שאני מכירה ♥️

אירועים קרובים