משבר כוח האדם לא פוסח גם על תעשיית התקשורת: מה הפתרון?
מהם הצעדים שניתן וצריך לעשות כדי להתמודד עם התופעה של מחסור בעובדים בתחום התקשורת? הפתרון טמון בבינה המלאכותית
תעשיית התקשורת נמצאת במשבר – אין מספיק מהנדסים כדי לענות על הצרכים הנוכחיים, ובעיקר כדי לבנות את רשתות ה-IT המתקדמות שהעסקים והתעשייה זקוקים להן. כסף, הוא כמובן גורם מרכזי כאן.
במכתב שנשלח לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במהלך 2021, ונחתם על-ידי מנהלים בכירים בענף התקשורת, ביניהם בכירי WIA, CCA, PCCA ונוספים, הועלו נתונים מדאיגים – מהנדסים בתעשיית ההיי-טק האמריקנית מרוויחים משכורת שנתית ממוצעת של כ-102 אלף דולר, לעומת קצת יותר מכ-77.5 אלף דולר שמרוויחים מהנדסי טלקום. מבחינת היקף העובדים הדרושים בתחום, לפי גורמים בכירים בענף התקשורת, עד שנת 2025 ידרשו כ-850 אלף עובדים חדשים, רבים מהם לתפקידי הנדסה – עלייה של כ-200 אלף עובדים ממספרם של המועסקים כיום בענף.
בעולם הבינה המלאכותית, מנוע ה-AI יעקוב אחר חווית המשתמש באופן פרואקטיבי, במקרה של פגיעה בחוויית שיחת הזום/טימס (ריצוד מסך, בעיה בקול), תפתח "קריאה" שתנותב למערכת מבוססת AI, אשר תאתר את מקור הבעיה, תפתור אותה באופן אוטומטי ותוודא שחוויית המשתמש השתפרה
לכפר על המחסור באופן מלאכותי
מה ניתן לעשות כדי למנוע את משבר כוח האדם, ועדיין להבטיח בניית מערכות תקשורת חדשות ומתקדמות? אחת מהאפשרויות היא כמובן הכשרת מהנדסים נוספים – אך מי אמר שהם לא "ייגנבו" להיי-טק, שגם שם עולה הביקוש במהנדסים ובהתאם, המשכורות ממשיכות להרקיע שחקים.
אם התעשייה לא תצליח לגייס את כוח האדום הדרוש, אולי היא תוכל לכפר על כך באופן מלאכותי, באמצעות בינה מלאכותית (AI).
בינה מלאכותית יכולה לספק את "כוח האדם" הנדרש לתכנון, פתרון תקלות ותיקון בעיות, שעד להופעתן של מערכות למידת מכונות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית, נותרו ללא מענה. מעבר לכך, מערכות מבוססות בינה מלאכותית יכולות לספק פתרונות לצרכי IT אחרים, כדוגמת אוטומציה ונראות, שהינם אלמנטריים לאבטחת מידע בארגון.
אתגר לדוגמה – שרבים מאיתנו נתקלו בו בעבודתם – לוודא שפגישה וירטואלית רבת משתתפים תתנהל ללא תקלות. במקרה של תקלה בשיחה, צוות ייעודי ינסה לקבוע את מקור הבעיה ולמצוא לה פתרון, ובמידה שלא צלח, יזעיקו אנשי הצוות מהנדס מומחה, שגם לו ייקחו מספר ימים לפתרון הבעיה.
בעולם הבינה המלאכותית, מנוע ה-AI יעקוב אחר חווית המשתמש באופן פרואקטיבי, במקרה של פגיעה בחוויית שיחת הזום/טימס (ריצוד מסך, בעיה בקול), תפתח "קריאה" שתנותב למערכת מבוססת AI, אשר תאתר את מקור הבעיה, תפתור אותה באופן אוטומטי ותוודא שחוויית המשתמש השתפרה.
Mist Systems
את אחד מהפתרונות מספקים Mist Systems, מהרכישות המשמעותיות ביותר שביצעה ג'וניפר מאז הקמתה (2019, 405 מיליון דולר). הטכנולוגיה של Mist משלבת בינה מלאכותית בכל מרכיבי רשת התקשורת, ומסייעת לספקיות תקשורת וארגונים לנהל את הרשתות באופן אוטונומי יותר, בעיקר בכל הנוגע להבטחת שירות ופתרון בעיות אוטומטי – בדיוק הצורך שעליו אנו מדברים.
מה זה אומר אוטומציה? Mist מאפשרת לרשת לתקן את עצמה, או נותנת לצוות ה-IT הנחיות מדויקות כיצד לפתור בעיות באופן יזום, לפני שחוויית הלקוח תושפע מהבעיה.
כותב המאמר הוא מנהל פעילות ג'וניפר ישראל
תגובות
(0)