נשים ומחשבים: קים קיי, סנסיבו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קים קיי, מפתחת פול סטאק בסנסיבו

קים קיי, מפתחת פול סטאק בסנסיבו.

שם ותפקיד: קים קיי, מפתחת פול סטאק בסנסיבו.

השכלה: תואר ראשון במערכות מידע עם התמחות בסייבר במכללה האקדמית תל אביב-יפו וקורס תכנות פול סטאק ב-Developers institute.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"בצבא שירתתי ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין ושם נחשפתי בפעם הראשונה לעולם הטכנולוגי. אחרי הצבא, ידעתי שאני רוצה לעבוד בתפקיד טכנולוגי, אך לקח לי קצת זמן להבין מהו התפקיד שהכי מתאים לי. בחרתי בתואר מדעי, שחשף אותי לתחומים שונים, וכשראיתי שהקורסים שמוציאים ממני את הכי הרבה יצירתיות ותשוקה, על אף שהם מוציאים אותי מאזור הנוחות שלי, הם קורסי תכנות, הבנתי שאני רוצה להיות מתכנתת.

אחרי סיום התואר נרשמתי לקורס תכנות מקצועי, על מנת להתמקצע בזה מספיק כדי להתחיל לעבוד בתחום. לימודי התכנות היו במתכונת של בוטקאמפ, ובזמן קצר נחשפתי לכל מה שהייתי צריכה על מנת להשתלב כמפתחת פול סטאק. אולם, בעיניי, הלמידה המשמעותית החלה ברגע שקיבלתי את ההזדמנות הראשונה שלי בחברת הקליימט-טק הישראלית סנסיבו".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני נוטה לחשוב שלא. אני חושבת שתעשייה שמקדמת חדשנות, קידמה ויצירתיות – בוודאי שואפת להרחיק ממנה אפליה בכלל, ואפליית נשים בפרט.

בשנים האחרונות נחשפתי להמון נשים, חברות ללימודים וקולגות, שמבצעות תפקידים סופר חשובים ומשמעותיים בתעשייה, מתוגמלות היטב ומוערכות – מה שמחזק אצלי את הסברה שזה פחות נפוץ בתעשייה שלנו".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לפני עבודתי כמפתחת ביצעתי תפקידים אחרים בתעשייה. למזלי, לעולם לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה, ותמיד הרגשתי שהתקבלתי על בסיס הכישורים שלי וקיבלתי יחס זהה לעמיתיי הגברים.

המנהל הנוכחי שלי גורם לי להרגיש שאין דבר שלא אוכל לעשות, מאתגר אותי ומעריך אותי בדיוק כפי שהוא מתנהל עם חבריי הגברים לצוות.

אני רוצה להאמין שב-2023, בתעשייה כה מתקדמת, שמפתחים בה פיתוחים פורצי דרך, אין מקום לאפליה נגד נשים".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. XxxSbba

    תעזבי שטויות.על כול בחורה יש עשרה גברים עם יותר כשרון בתפקיד שקבלת.אבל חייבים לתת לכן משהו..כדי לרצות את הסביבה הפמיניסית.חוסר המודעות או התעלמות מהאמת..בעיה שלכן

  2. Sbba

    תעזבי שטויות.על כול בחורה יש עשרה גברים עם יותר כשרון בתפקיד שקבלת.אבל חייבים לתת לכן משהו..כדי לרצות את הסביבה הפמיניסית.חוסר המודעות או התעלמות מהאמת..בעיה שלכן

  3. מוריס פרץ

    קים גאווה גדולה ומבטיחה אין דבר העומד בפני הרצון ללא קשר למגדר.

אירועים קרובים