יוזמות חדשנות בארגון יכולות לקום או ליפול על תזמון נכון

תזמון נכון יכול לקבוע האם היוזמות של המנמ"ר ושל המנהלים האחרים יוכתרו בהצלחה או ייכשלו ● באתר CIO מציעים כמה טיפים איך עושים את זה נכון

גם ביוזמות ובפרויקטים צריך לדעת מתי בדיוק "לכבות את השעון המעורר", כדי שהוא לא יתפייד.

אחת התכונות הנדרשות ממנמ"ר היא להיות אקטיבי וליזום פרויקטים המבוססים על טכנולוגיות צופות פני עתיד, כדי להעמיד את הארגון בחזית הטכנולוגיה ולא להשתרך אחרי מתחרים. אולם, המחקרים והניסיון המצטבר מראים שלעיתוי של העלאת הרעיונות, הדחיפה לביצוע היוזמות והפעלתן יש לעתים השפעה קריטית, ואם הם נעשים לא בזמן הנכון – עלולה להיות מושגת התוצאה ההפוכה. מהצד השני, גם אי השקת היוזמה בזמן עלולה להיות קריטית לארגון, ולפעמים גם לקריירה של המנמ"ר. אתר CIO פרסם כמה מיומנויות דיגיטליות שקשורות לתזמון ושדרושות למנמ"רים, בהתבסס על סקר מקיף שאנשיו ערכו.

המרכיב הראשון הוא תכונות המנהיגות שיש או אין למנמ"ר, וזה מרכיב מרכזי בכל הנוגע לתזמון. יש חשיבות לדרך שבה המנמ"ר משתף ברעיונותיו את הצוות שלו, ולפני כן גם לבחירת האנשים הנכונים שייצאו איתו למסע הלא פשוט הזה של ביצוע טרנספורמציה בארגון. לשם כך הוא צריך לשתף את כל דרגי הניהול והביזנס, כבר מהשלב הראשון של התהליך. הנחתות הן הדבר האחרון שהם אוהבים, תהיינה מבריקות ככל שתהיינה.

בעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית, התזמון הוא קריטי ביותר, והיכולת לדעת מהו העיתוי הנכון היא מסוג היכולות שצריכות להיות כלולות בכישורי מנהל ה-IT. בטופ של הכישורים האלה

מרכיב נוסף שיכול לסייע בבחירת העיתוי הנכון ליציאה למהלכים הוא יכולת לתכנן אותם בצורה נכונה, שרואה את כל הארגון, מכירה את היעדים והמשימות שניצבים בפניו, ואת משאבי הזמן שנדרשים כדי לבצע כל מהלך. לעתים, המנמ"ר יכול להעלות את הרעיון הכי מבריק והכי נכון, אבל אין סיכוי שהארגון יוכל להתפנות לכך. לשם כך מומלץ להקים ישות נפרדת לניהול החדשנות בארגון, שתעקוב ותראה את הארגון ואת ההיבט הזה ב-360 מעלות.

שאלה גם של ניהול נכון והחלטיות

חסם אחר ביכולת לחזות ולקבוע את העיתוי הנכון ליציאה ליוזמה חדשה הוא יכולת הניהול הפנימי של המנמ"ר, בתוך הארגון שלו. זה אומר קודם כל סדרי עדיפויות נכונים. האויב הכי גדול של ה-"חשוב" זה ה-"דחוף". קל מאוד לארגון IT לשקוע בשוטף – בתחזוקה, באבטחה ובדאגה לשירות טוב ללקוחות. לכן, המומחים מייעצים למנמ"רים להשקיע זמן באופן קבוע כדי לבדוק איך הם מייעלים את ניהול הזמן מבלי להגדיל משאבים: לתת יותר סמכויות לעובדים ולהשקיע בכלים למפתחים כדי שהתוצר שלהם יהיה מהיר יותר. או אז יתפנה יותר זמן הן להם והן למנמ"ר ולצוות הבכיר שלו.

תכונה נוספת שיכולה לגרום לקבלת החלטה לא נכונה בקידום יוזמות היא חוסר החלטיות, פחד לקבל את ההחלטה, גם כשהיא נראית מתאימה – דבר שיכול להוביל לעיכוב קריטי. אחד ממנהלי הטכנולוגיה שהתראיינו לסקר שערך CIO היטיב להגדיר זאת: "מנהיגים זריזים וצופים קדימה שמים את מהירות הביצוע במרכז הדיונים על הביצועים; מנהיגי IT חסרי החלטיות נוטים להסתמך על החלטות קונצנזוס והערכות סיכונים אינסופיות".

עוד מרכיב, שקיים תמיד, הוא המימון. זהו משאב שמה לעשות, לעולם הוא יהיה במחסור. מה שיכול בכל זאת להביא ליותר מימון הוא היכולת של המנמ"ר להעריך נכונה ולתמחר את מרכיבי הפרויקט: חומרה, תוכנה, שעות עבודה מוערכות ועוד.

מרכיב אחרון וחשוב, במיוחד לנו כאן, בישראל, הוא אירועים חיצוניים – מקרו כלכליים, פוליטיים או ביטחוניים, חלילה. אלה משפיעים על יעדי הארגון. לכן, אגף ה-IT, והמנמ"ר בראשו, חייבים להיות מחוברים למה שקורה מעבר לחלון של משרדם ושל ארגונם ולעקוב אחרי תחזיות רלוונטיות, כי כיום יותר מתמיד, הטכנולוגיה היא קריטית כמעט בכל מהלך עסקי או תפעולי, בכל ארגון.

השורה התחתונה: תזמון הוא דבר חשוב בכלל בחיים, ובפרט כאשר מדברים על הגשמת רעיון, חזון או חלום. בעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית הוא קריטי ביותר, והיכולת לדעת מהו העיתוי הנכון היא מסוג היכולות שצריכות להיות כלולות בכישורי מנהל ה-IT. בטופ של הכישורים האלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים