הקטר של המשק ממשיך להצטיין ולהוביל את הכלכלה

אירוע הכתרת מצטייני המחשוב, שנערך זו השנה ה-20, אירח השנה יותר מ-1,000 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנכ"לים מכל מגזרי המשק ● מספר הפרויקטים שהוגשו לתחרות הגיע לשיא: 900 פרויקטים מיותר מ-170 ארגונים במשק

ברכות לזוכים.ות.

אירוע הכתרת מצטייני המחשוב הפך זה מכבר לאירוע המרכזי בענף ה-IT וענף ההיי-טק. הוכחה נוספת לכך אפשר היה לקבל גם הבוקר, כאשר אולם האירועים איסט בתל אביב אירח למעלה מ-1,000 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות בארגונים מכל מגזרי המשק, מנכ"לי חברות ה-IT. המשותף לכולם הייתה הזכייה בתעודת הצטיינות על אחד ממאות הפרויקטים שהוגשו לתחרות, ולצידם 20 מנמ"רים מצטיינים.

הטקס השנה היה חגיגי במיוחד, מאחר שהוא ציין 20 שנה לקיומה של התחרות. זה החל ב-2003, כאשר המצב הכלכלי והביטחוני בישראל לא היה מהטובים, מצב הרוח היה די ירוד. חשבנו מה אפשר לעשות כדי להרים את המורל, ואז עלה הרעיון של קיום תחרות לפרויקטים המצטיינים במגזרים השונים, ובכך להשיג שתי מטרות: האחת הכרת תודה למאות אנשים שעובדים עם המנמ"רים בארגונים, והישג לא פחות חשוב: עידוד המצוינות בענף, שהיא נשמת אפו של החדשנות וההיי-טק.

ואכן מאז שהחלה התחרות, מספר הפרויקטים גדל משנה לשנה. בשנה זו הגיע מספר  הפרויקטים לשיא: כמעט 900 פרויקטים, מיותר מ-170 ארגונים במשק – מגזר פרטי, עסקי, בנקים, רשויות מקומיות וממשלה. מעבר לפרסים הרבים שזכו בהפ הרשויות המקומיות, פרויקט הענן המרכזי נימבוס קיבל את  אות המגה-הפרויקט. זהו פרויקט שמסמל יותר מכל את החשיבות ההולכת וגדלה של הטכנולוגיה בפעילות השוטפת של הממשלה, שמטרתה המרכזית היא שיפור השירות לתושבים, ניהול יעיל יותר של משרדי הממשלה ומעבר מדינת ישראל למדינה דיגיטלית.

ולא רק ממשלה. בכל שנה צוות השופטים שמורכב כולו מאנשי מקצוע, מנמ"רים לשעבר יועצים, שכבר ראו דבר אחד או שניים, לא מסתיר את התפעלותו מלא מעט פרויקטים שמוגשים לתחרות. מרגש  במיוחד היה לראות את הפרויקטים של ארגונים ציבוריים כגון מגזר הבריאות – שירותי בריאות כללית, לאומית שירותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, מכבי שירותי בריאות ומשרד הבריאות. ריבוי הפרויקטים במגזר הבריאות, שזיכה בין היתר את שירותי בריאות כללית בפרס אלוף האלופים, היה עוד הוכחה לאפקט הקורונה, שגרמה להאצת הדיגיטציה, שנמשכת גם אחרי הקורונה.

ולא רק בבריאות. השנה נרשם גידול יפה במספר הזכיות של רשויות מקומיות שממשיכות להתקדם לכיוון אוטומציה של שירותים ויישום תפיסות של ערים חכמות. גם הפרויקטים הרבים של כל החברות מיתר המגזרים המחישו את הקריטיות של הטכנולוגיה בפעילות של המשק כולו, ולצידן ארגונים כמו הכנסת, אלו"ט ועמותת פעמונים – ששם הטכנולוגיה היא התשתית שבעזרתה הם יכולים להעצים את פעילותם.

סך כל הפרויקטים הטכנולוגיים שהוצגו בטקס הם חלק מהמרקם הגדול שנקרא ענף ההיי-טק הישראלי, אותו ענף שנמצא כעת שלא בטובתו בכותרות, שמוביל כעת את המחאה הציבורית למען שמירת דמותה הדמוקרטית של המדינה, כדי שגם בשנים הבאות הענף הזה יוכל להמשיך להיות הקטר של המשק, ולהמשיך להיות סטארט-אפ ניישן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים