נשים ומחשבים מרינה צ'רפ, אקסלרייט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מרינה צ'רפ, מנהלת מוצר באקסלרייט

מרינה צ'רפ, מנהלת מוצר באקסלרייט

שם תפקיד: מרינה צ'רפ, מנהלת מוצר באקסלרייט מקבוצת YSB, המספקת פתרונות טכנולוגיים לתחום ניהול התנועה.

מנהלת את מוצר הדגל של החברה – מערכת ניהול התנועה פאלקון.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה. שירות צבאי בחיל האוויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הגעתי לתחום לגמרי במקרה, אחרי שהתקבלתי לתואר של חשבונאות ומשפטים. גיליתי שאני בהריון והחלטתי לדחות את הלימודים בשנה. בינתיים לקחתי קורס של כמה חודשים בתכנות וראיתי שאני מאוד נהנית מזה וזה בכלל לא מפחיד. בשנת הלימודים הבאה כבר נרשמתי למדעי המחשב ומתמטיקה.

כבר בשנה א' של הלימודים התחלתי לעבוד ב-help desk של אמדוקס, בסוף שנה ג' עברתי למשרת פיתוח. אחרי כמה שנים בפיתוח עברתי לתחום של ניתוח מערכות, ומשם הדרך לניהול מוצר הייתה טבעית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אנחנו רואים שכשמתפרסמים נתוני שכר בתעשייה נשים עדיין לא מרוויחות כמו גברים, והאפליה, גם אם לא ישירה, עדיין קיימת. טבלאות השכר מדברות בעד עצמן, ישנם פערים בין משכורות של נשים וגברים בתפקידים זהים.

התעשייה מאוד תובענית מבחינת שעות ואיזון בית-עבודה. נשים רבות בתחילת דרכן, בשנים הפוריות שלהן, נתפסות כמטפלות עיקריות בילדים וכאלה שייעדרו בגלל חופשות לידה ומחלות ילדים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

עולם הטכנולוגיה וההיי-טק הוא תחום גברי, ונשים נמצאות במיעוט. כאשר מתקיימות פגישות עם גורמים שונים בתעשייה – לרוב תהיה אישה אחת בחדר, שתמיד תצטרך להוכיח את עצמה. יחד עם זאת, בחברת אקסלרייט אני מכהנת בתפקיד משמעותי בגלל היותי אשת מקצוע, ללא קשר להיותי אישה.

הפעם היחידה שנשאלתי בראיון עבודה "אבל איך תסתדרי?" הייתה על ידי אישה. הסברתי שיש לי תמיכה, התקבלתי, ובדיעבד הבנתי שזה נאמר מתוך מקום של חמלה אמיתית ולא ממקום של אפליה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים