נשים ומחשבים: מאור וילף בלכנר, ארניקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מאור וילף בלכנר, ראשת צוות פיתוח בקאנד בארניקס

מאור וילף בלכנר, ראשת צוות פיתוח בקאנד בארניקס

שם ותפקיד: מאור וילף בלכנר, ראשת צוות פיתוח בקאנד בארניקס.

תפקידים קודמים: במהלך הקריירה שלי עשיתי מגוון תפקידים. מכל תפקיד למדתי משהו חדש וקיבלתי פרספקטיבה שונה, החל מתהליכי עבודה דרך נקודת מבט שונה על המוצר ועד טכנולוגיות שונות ומגוונות. התחלתי כמפתחת אוטומציות בזמן התואר, משם עברתי לתפקיד פיתוח Wi-fi driver אותו עשיתי כשבע שנים. לאחר מכן הייתי דבאופס והיום אני בעולם הבקאנד.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב ומערכות מידע מאוניברסיטת חיפה. בשירות הצבאי הייתי מאבחנת פסיכוטכנית.

משפחה: נשואה + 2

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

ההיכרות שלי עם עולם מדעי המחשב התחילה בתיכון. הצטרפתי למגמה במטרה להתנסות בלימודי מדעי המחשב, עם אופציה לעבור למגמה אחרת. מהר מאוד הבנתי שאני ממש נהנית מהאתגר ופתרון הבעיות. אחרי הצבא שקלתי כיוונים שונים ללימודים, לא הייתי בטוחה מה ללמוד או במה ארצה לעסוק. מכיוןו שזכרתי עד כמה נהניתי מלימודי מדעי המחשב בתיכון, החלטתי להמשיך בכיוון זה.

אם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני חושבת שמאופי התעשייה, נשים נתקלות ביותר אתגרים מאשר גברים. גם אם האפליה לא נעשית בצורה ברורה, יש הרבה הטיות ואתגרים שנשים צריכות להתמודד איתם. בתחילת הדרך שלי, גם בלימודים וגם בעבודה, היו משמעותית פחות נשים בסביבת העבודה שלי מאשר היום, בחלק מהמקרים אפילו הייתי האישה היחידה. בשנה האחרונה אני פעילה בקהילת "באות", הקהילה הגדולה בישראל של נשים בתפקידי מחקר ופיתוח תוכנה, שהוקמה במטרה לעודד שאפתנות מקצועית ופרואקטיבית ויציאה מאזור הנוחות בתחום המקצועי. כחלק מהפעילות של הקהילה אני משתתפת בכנסים ומפגשים בנושאים טכנולוגיים, ובפעם הראשונה בחיים המקצועיים שלי אני לא האישה היחידה בחדר. אני רואה את השינוי בתפיסה בשנים האחרונות, יוצא לי לראות עוד ועוד ייצוג של נשים בתעשייה, החל מג׳וניוריות ועד לנשים שהתקדמו לתפקידי מפתח, אצלנו בארניקס, לדוגמה, יש 30% נשים במחלקת הפיתוח.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
מכיוון שהרוב בתעשייה עדיין גברי, קיימת אפליה כלפי נשים, גם אם היא לא במודע. לצערי, יצא לי להתמודד עם מספר סיטואציות שגברים לא היו נתקלים בהן. אחד הנושאים שבהם הרבה נשים נתקלות בהטיות הוא סביב הסטטוס המשפחתי. התמזל מזלי, שבארניקס מתמקדים בעבודה, ביכולות ובביצועים שלי. בכלל בתקופה הזאת, מאז שנכנס המודל ההיברידי לחיים שלנו, הפוקוס הוא על התפוקות ופחות על השעות. הגישה אצלנו באופן כללי מאוד פרו משפחתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים