נשים ומחשבים: ולנטינה בורז'ל, אדיוניקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ולנטינה בורז'ל, מנהלת אלקטרו-כימיה באדיוניקס

ולנטינה בורז'ל, מנהלת אלקטרוכימיה באדיוניקס.

שם ותפקיד: ולנטינה בורז'ל, מנהלת אלקטרוכימיה באדיוניקס (Addionics).

השכלה: Ph.D, ופוסט דוקטורט בכימיה בתחום סוללות ליתיום יון.

מצב משפחתי: אמא לשתי בנות, בנות 13.5 ו-15.

מה הביא אותך לתחום?

מגיל קטן התחברתי למקצועות ריאליים, במיוחד לכימיה ומתמטיקה. נחשפתי למעבדות כימיות עוד מילדות כשהגעתי לעבודה של אימי במעבדה לכימיה אנליטית. בבית הספר, לימודי כימיה היו מסקרנים ומעניינים במיוחד, ולכן לא הייתה לי התלבטות בבחירת מסלול בלימודים אקדמיים. התחלתי את הלימודים ברוסיה ונאלצתי לעזוב בלי לסיים עקב עלייתנו ארצה.

בארץ בחרתי להישאר באותו מסלול (הסיבה הייתה די ברורה, גם אהבתי את המקצוע וגם היה לי יותר קל ללמוד כי היה בסיס חזק), ולמדתי תואר ראשון במסלול כימיה מורחב באוניברסיטת בר אילן. לאחר סיום התואר החלטתי להמשיך ללימודי תואר שני, והמסלול שונה בהמשך לדוקטורט ישיר באוניברסיטת בר אילן אצל פרופ' אורבך, שהוא מומחה בעל שם עולמי בתחום האלקטרוכימיה. לאחר 10 שנים בתחום סוללות ליתיום יון, החלטתי לשנות תחום בכימיה, עזבתי את האקדמיה ועבדתי כמה שנים כראש מדור בכימיה אנליטית בחטיבה טכנולוגית ליבשה.

לאחר כמה שנים שלא עסקתי בתחום אלקטרוכימיה בכללי וסוללות ליתיום יון בפרט, היה בי רצון רב לחזור לתחום. פנו אליי מטעם אדיוניקס. אחרי ששמעתי על הרעיון והטכנולוגיה שהחברה מציעה הבנתי שיש כאן פוטנציאל גדול והחלטתי לחזור לאלקטרוכימיה ולהיכנס לסטארט-אפ.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא חוויתי אפליה באופן אישי. לא קיבלתי יחס שונה, אלא הרגשתי שאני נמדדת לפי היכולת והכישורים שלי. תמיד נותנים לי להתבטא וכולם מאוד קשובים לרעיונות שלי. יתרה מכך, בשנים האחרונות אפשר לראות מגמה די ברורה שהרבה חברות מנסות לגייס נשים לתפקידים מובילים כדי לאזן את היחס בין נשים לגברים בחברה, וזה מעודד מאוד.

אני, באופן אישי, מאוד מאמינה בכוח הנשי. יש בנו את היכולת האדירה כמו רמת דיוק מאוד גבוהה, יכולת לבצע מספר משימות במקביל ולהיות בשליטה עליהן.

אני מאמינה שהמגמה הזאת תימשך וצריכים לשאוף ליותר ולהגדיל את ייצוג הנשים בתפקידים בכירים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים