נשים ומחשבים: ליאת אליהו ג'יבלי, דורלופ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליאת אליהו ג'יבלי, מנהלת QA בחברת דורלופ

ליאת אליהו ג'יבלי, מנהלת QA בחברת דורלופ.

שם: ליאת אליהו ג'יבלי.

סטטוס: נשואה + שניים (+כלב).

תפקיד: מנהלת QA בחברת דורלופ (DoorLoop) האמריקנית.

ותק בתפקיד הנוכחי: שבעה חודשים.

ותק בתחום: 13 שנים.

תפקידים קודמים: QA Manager, QA Lead, QA Specialist, Senior QA, Junior QA.

השכלה: קורס בדיקות תוכנה של האוניברסיטה הפתוחה בתפניטק הכפר הירוק (בהובלת שי עדני),

קורס אוטומציה של המכללה לאוטומציה (בהובלת גל מטלון), קורס ניהול מוצר של Product Experts, קורס ניהול מוצר אונליין Cole Mercer – Udemy, קורס אוטומציה אונליין Cypress – Udemy.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בגיל 26 די חיפשתי את עצמי ואחי, שקטן ממני בשנה וקצת ושכבר עבד בהיי-טק, אמר לי שכדאי לי ויתאים לי להיות בודקת תוכנה, כי אני כזאת פיקית ובעיקר Detail Oriented.

נרשמתי ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה ומהר מאוד הבנתי שאני פחות מתחברת ללימודי תואר ורוצה משהו מעשי ופרקטי. נרשמתי לקורס בדיקות תוכנה של האוניברסיטה הפתוחה, סיימתי לימודים לאחר כשמונה חודשים, מצטיינת בקורס ועם רעב לטרוף את העולם הזה שאחי צדק וכל כך מתאים לי ולאופי שלי (את העבודה הראשונה התחלתי עוד לפני שהייתה לי תעודה ביד).

הקורס היה בשנת 2010 רק לבדיקות ידניות ובמרוץ השנים הבנתי שאני צמאה לעוד ידע טכנולוגי.

למדתי המון מחברים לצוות ומחברים ממחלקות אחרות במקומות העבודה שעבדתי בהם. תמיד דאגתי לתעד את הידע שהועבר אליי ובהמשך הייתי מלמדת אחרים.

אף פעם לא התביישתי, תמיד קמתי ושאלתי שאלות, להבין איך הדברים עובדים מבחינת ה-Frontend (צד לקוח) וגם מבחינת ה-Backend (צד שרת). המשכתי ולמדתי קורס אוטומציה פרונטלי ובהמשך גם אונליין, קורס ניהול מוצר, ועד היום בגדול אני לומדת (רוכשת קורסים אונליין סדרתית). האחרון שרכשתי הוא

ChatGPT – The Complete Guide (אני מאמינה שתמיד צריך להתקדם ולשפר את העבודה היומיומית שלנו בפרט משימות רפטטיביות).

הגעתי אל דורלופ לפני כשבעה חודשים, עם מטרה מאוד ברורה של הקמת צוות בדיקות מאפס, הכוללת פרוטוקולים ופרוססים נכונים לצוות הבדיקות. אם זה תלוי בי… אני פה איתם עד הפנסיה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? תמיד עבדתי מאוד קשה כדי להשיג את מה שאני רוצה וצריכה כדי להתקדם ולשפר את עצמי כלכלית.

חד משמעי, ניסיון החיים הזה תרם למה שאני היום. ישנן נשים שמצליחות להתמודד עם התחרות ולהתמקם בעמדות מרכזיות. כאחת מהנשים האלה, אני מאמינה שאין כאן שום אפליה. מדובר במקצוע שדורש מיומנויות מסוימות וכל אחד ואחת שיש לו את היכולת – יכול להצליח.

האם יש מקום לשיפור? בוודאי.

כשחיפשתי עבודה בזמן חופשת לידה, הייתי צריכה לשקול מילים עם מגייסות בטלפון.

מה זה אומר? שמתי לב כששאלו אותי בשיחות הראשונות 'מה הזמינות שלך לעבודה' ויצא ושיתפתי שאני בחופשת לידה, לא חזרו אליי שוב מאותו המקום, למרות הניסיון הרב שלי.

הבנתי עם הזמן והשיחות הרבות, שכדאי לי להשמיט את הפרט הזה, הייתי צריכה לשקול מילים. לשקול על מה אני מדברת ועל מה אני לא. זה מקום שדורש שיפור למשל.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? עוד מתחילת הדרך שלי בתעשייה לא נתקלתי אישית באפליה או זלזול על רקע היותי אישה. התקבלתי למשרות בהן התמודדתי, קיבלתי את ההכשרה הדרושה להתמקם בתפקידים שאליהם כיוונתי, ומצאתי את מקומי במערך צוותים שכלל גם גברים וגם נשים. היו לי גם בוסים וגם בוסיות.

אני מאמינה שכדי למשוך יותר נשים לתעשייה, יש צורך בעבודה על חינוך ומודעות, ולא בתיקון אפליה שאינה קיימת. עלינו לעודד נשים צעירות להיכנס לעולם הטכנולוגיה, לעזור להן להתמודד עם האתגרים שהתחום מציב, ולהראות להן שהדרך להצלחה אפשרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים