נשים ומחשבים: יפעת שלם, איביי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יפעת שלם, דיירקטורית, מובילת קבוצת פיתוח ב-איביי

יפעת שלם, דיירקטורית, מובילת קבוצת פיתוח ב-איביי

שם ותפקיד: יפעת שלם, דיירקטורית, מובילת קבוצת פיתוח ב-איביי (eBay).

תפקידים קודמים: מנהלת מרכז הפיתוח של חברת מדיה קיינד (MediaKind), מנהלת קבוצת פיתוח ב-אריקסון.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר Bsc במדעי המחשב, שירות צבאי ביחידת מודיעין.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תחום הטכנולוגיה משך אותי בשל האתגר, החדשנות והיכולת להתפתח בהרבה מישורים. כילדה בכלל חלמתי להיות עורכת דין לוחמת צדק, אבל לבסוף בחרתי ללמוד מדעי המחשב. עם הזמן התחברתי מאוד לעולם התוכנה, ובמשך שנים, הרבה לפני המעבר לניהול, כתבתי קוד. הדרך שלי הייתה מאוד הדרגתית. תכנות לאורך זמן כדי לקבל בסיס רחב, ניהול צוות, לאחר מכן ניהול קבוצה ומשם ניהול ארגון פיתוח גדול. העבודה הן בסטארט-אפים והן בחברות גדולות גרמה לי להבין עד כמה התחום הטכנולוגי מגוון וטומן בחובו קשת רחבה של תפקידים – החל מתכנות, אנליזות ומחקר לסוליסטיות שבינינו, וכלה בתפקידים דינמיים כגון אופרציה וניהול מוצר. מנעד האפשרויות רחב, ולכן אני מאמינה שכל אחת יכולה למצוא את התפקיד שמעניין אותה בתחום. פלוס גדול זה גם ההון האנושי – עבודה עם אנשים מעולים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

במבחן המציאות אין מספיק נשים בתפקידים טכנולוגיים מובילים בתעשייה. אחוז הנשים הכולל במגמת עלייה בזכות ארגונים כמו shecodes, QueenB וכן פורומים נשיים שונים, אך יש עוד כברת דרך לעבור עד לשוויון המיוחל.

לדעתי המפתח ליצירת שינוי אמיתי הוא מינוי אקטיבי של נשים לתפקידים בכירים בארגון.  נשים בתפקידי ניהול בכירים מהוות השראה ודוגמה ממשית לאחרות. דרכן הן יכולות לראות שאכן ניתן לשבור את תקרת הזכוכית ושזה לגמרי אפשרי. מניסיוני, נוכחות נשית מעודדת נשים מוכשרות נוספות להעז ולעשות את הצעד הבא, כך שזה יהיה הטריגר לשינוי.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

לשמחתי זכיתי לעבוד בחברות אשר חרתו על דגלן את ערך הגיוון והשוויון. בשנים האחרונות אני חווה מגמת שינוי יחד עם העלאת המודעות ודחיפה מצד החברות לקידום נשים. אצלנו בחברת איביי זה מורגש באופן מיוחד. מרגישים שיש דחיפה אקטיבית מצד ההנהלה ליצור סביבה מכילה, שיח מכבד עם הרבה הקשבה לכלל הצרכים.  לצד האופטימיות, יש כמובן עוד הרבה מה לעשות ואני פועלת מתוך אמונה שכל צעד מקדם אותנו לקראת מציאות אחרת לדור הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים