בפרק הבא של ענקיות הסטרימינג: ממשיכת מנויים חדשים לשימור קיימים
הבינה המלאכותית מציעה לפלטפורמות הסטרימינג יתרון עצום, שמאפשר להן להביא לצופים תוכן שמותאם יותר מאי פעם להרגלי הצפייה שלהם, גם כזה שנוצר על ידי בינה מלאכותית, והמשמעות היא פרנסה טובה גם לתסריטאים
העונה האחרונה של ״מראה שחורה״ (*התראת ספוילר*) נפתחת בפרק על אישה שמגלה שנעשה שימוש בסצינות מחייה האישיים לצורך כתיבת סדרה שנוצרה באמצעות בינה מלאכותית. במהלך הפרק, היא מבינה שמבלי להתכוון היא נתנה לגרסה הבדיונית של נטפליקס אישור להזין את חייה האישיים לתוך מכונת יצירת תוכן מבוססת בינה מלאכותית. הסיפור הבדיוני הזה הוא רק האחרון בסדרה של נרטיבים מרחיקי לכת המתארים את הבינה המלאכותית כבעלת פוטנציאל הרסני לפרנסה של יוצרי תוכן.
בינתיים, בעולם האמיתי הכריזו התסריטאים בהוליווד על שביתה חסרת תקדים, בדרישה להעלאה בשכר הכותבים והשבה על כנה של הרגולציה, שתגביל יצירת תוכן מבוססת בינה מלאכותית. אבל אסור לנו לשכוח, שהבינה המלאכותית גם מציעה לפלטפורמות הסטרימינג יתרון עצום, שמאפשר להן להביא לצופים תוכן שמותאם יותר מאי פעם להרגלי הצפייה שלהם, והמשמעות של זה היא פרנסה טובה גם לתסריטאים.
העלייה המטאורית של הבינה המלאכותית והתוכן המותאם אישית יכול להביא לשינוי אדיר באופן שבו צופים צורכים תוכן. בעוד שענקיות הסטרימינג מתחרות זו בזו כדי לשמר את המנויים הקיימים בשוק שנמצא תחת שינויים מתמידים, האם לא הגיע הזמן להעביר את הפוקוס לשימוש נכון בדאטה כדי להביא תוכן שתפור בדיוק למידותיהם של הצופים?
מינוף הדאטה לטובת שימור המנויים
כדי לשמור על הצופים, שירותי סטרימינג צריכים לפעול בחוכמה לגבי האופן שבו הם אוספים ומשתמשים במידע העצום והמגוון שיש להם. השאלות שצריכות להישאל הן אילו שותפויות כדאי להמשיך, איזה תוכן לרכוש ובאיזה מחיר, ואיך להגדיל את רמת המעורבות והסיפוק של הצופים כדי להציע חוויה מותאמת אישית.
אחד היתרונות הגדולים של השימוש בדאטה הוא יצירת תוכן מותאם אישית בפלטפורמות הסטרימינג. על ידי איסוף וניתוח של נתוני משתמשים, שירותי הסטרימינג יכולים להפיק תובנות חשובות בנוגע להעדפות אישיות, הרגלי צפייה ודמוגרפיה. העושר הזה במידע מאפשר לפלטפורמות ליצור המלצות מותאמות אישית ולהציע תוכן שתפור למידותיו של כל צופה על פי הטעם ותחומי העניין שלו.
עם זאת, האתגר העיקרי שהפלטפורמות הללו נתקלות בו הוא סביב בניית תרבות של נתונים. משמעות הדבר היא שימוש בנתונים לצורך יתרון תחרותי, תוך עמידה בציפייה המוגברת של הלקוח לחוויה אישית ורלוונטית בכל זמן. שימוש בנתונים אלו הוא המפתח כדי לקבוע מי הקהל העיקרי של כל פלטפורמת סטרימינג. המשמעות השתנתה, זה כבר לא להיות הכל מהכל בשביל כולם; המטרה היא לקבל את הנתונים כדי לספק תוכן איכותי לקהלי היעד בזמן אמת.
"היום כבר לא מספיק רק לרכוש מנויים חדשים, ספקיות שירותי הסטרימינג צריכות להפוך את המנויים שלהן למעריצי על, שנצמדים לפלטפורמה המועדפת עליהם. הדרך העיקרית להבטיח את זה היא להניע חוויות צפייה רלוונטיות סביב התוכן החשוב ביותר לצופה, שנקבע, כמובן, על ידי ניתוח נתונים"
כיצד להישאר תחרותיים בטווח הארוך?
הנפח האדיר של התוכן הזמין בפלטפורמות הסטרימינג יכול להעמיס על הצופים ולהפוך את תהליך חיפוש התוכן למשימה מתישה. ניתוח נכון של נתוני הצופים יכול לאפשר שיפור וייעול של תהליכי חיפוש התוכן ובכך לסייע לצופים לקבל במהירות וביעילות את התוכן המתאים ביותר עבורם. בעזרת שימוש בנתוני צופים, כלי דאטה ובינה מלאכותית יכולים להציע תוכן רלוונטי ומגוון, ולסייע למשתמשים לגלות פנינים חבויות שמתאימות להעדפותיהם.
כאמור, חוויית צפייה מותאמת אישית בזמן אמת היא חובה עבור כל שירות סטרימינג שרוצה להישאר בפסגה. היום כבר לא מספיק רק לרכוש מנויים חדשים, ספקיות שירותי הסטרימינג צריכות להפוך את המנויים שלהן למעריצי על שנצמדים לפלטפורמה המועדפת עליהם. הדרך העיקרית להבטיח את זה היא להניע חוויות צפייה רלוונטיות סביב התוכן החשוב ביותר לצופה, שנקבע, כמובן, על ידי ניתוח נתונים. הצרכנים מצפים במהירות להמלצות ולחוויה מותאמת אישית ברגע שהם נרשמים. המובילים בתחום מיומנים לספק המלצות תוכן ללקוחות תוך 30 שניות מרגע שמשתמשים חדשים מגיעים לפלטפורמה שלהם.
אבל מי שיצליחו לשמר את ההצלחה יהיו אלה שיציעו לאנליסטים השונים ביג דאטה בצורה נגישה ו"קלה לעיכול", כזו שתאפשר להם לנתח ולבנות תרבות נתונים סביבה. לדוגמה, נתוני הקלקות הם חשובים לחברות על מנת להבין מהו התוכן המועדף על לקוחותיהן. ניתוח הנתונים הנכונים יכול להכתיב אילו סוגי תוכן מותג הסטרימינג צריך לקנות, את מחזור חיי התוכן ומה הנקודות שבהן כדאי להפוך את התוכן לזמין, מה להמליץ לצופה הבא לצפות, ועוד. יתר על כן, ניתוח נתונים יסודי יעזור ליצור הרמוניה במעבר בין אפליקציות ויתרום משמעותית לחוויית הלקוח.
אז מה יהיה הצעד הבא בסטרימינג 2.0?
שיפור יכולות ניתוח הנתונים בקרב ענקיות הסטרימינג יכול לחולל מהפכה של ממש ביצירת התוכן ולשפר את חוויית הצפייה של המשתמשים על ידי הפקת תובנות לגבי העדפות הצופים ויצירת המלצות מותאמות אישית. על ידי מציאת האיזון הנכון בין ניתוח נתונים ליצירת תוכן איכותי, החברות יכולות להפוך את הדאטה לכלי המשמעותי ביותר עבורן בכל הנוגע לשימור המשתמשים. מהפכת הסטרימינג כבר ממש בעיצומה, וניתוח נתונים ובינה מלאכותית נמצאים בחזית השינוי. הבועה אולי לא התפוצצה, אבל מה שבטוח – מי שתישאר בטופ תהיה הפלטפורמה שתציע ללקוחותיה תכנים מבוססי דאטה.
הכותב הוא ראש תחום המדיה והבידור בדאטהבריקס.
תגובות
(0)