GPT ארגוני – שחרור כוחם של נתוני הארגון

חברות יכולות לרתום את הפוטנציאל של סידרת המודלים GPT ל-GPT פנים ארגוני: מודל יצירתי, שהוכשר על פי הנתונים והמסמכים הפנימיים של הארגון

20/09/2023 12:27
חיים מקבי, מומחה AI בכיר בגליל סופטוור.

בשנים האחרונות שינו מודלים יוצרים את הנוף של הבינה מלאכותית (AI) ועיבוד השפה הטבעית (NLP). דוגמה יוצאת דופן היא סידרת המודלים GPT (ר"ת Generative Pre-trained Transformer), שפותחה על ידי OpenAI. מודלים אלה הוכיחו את היכולת ליצור טקסט קוהרנטי ורלוונטי מבחינה הקשרית, ומאפשרים יישומים כמו ChatGPT, העוסקים בשיחות דמויות אדם.

בהתבסס על טכנולוגיה זו, חברות יכולות לרתום את הפוטנציאל ל-GPT פנים ארגוני: מודל יצירתי, שהוכשר על פי הנתונים והמסמכים הפנימיים של הארגון. מאמר זה עוסק במושג ה-GPT הפנים ארגוני ומתאר את היתרונות הרבים שהוא יכול להציע לארגונים בתחומים שונים.

הרעיון של GPT ארגוני

הרעיון של ה-GPT הארגוני דומה לרעיון האינטרה-נט. באותו אופן שבו נעשה שימוש באינטרה-נט כדי לתת גישה למידע שהוא פנים ארגוני, ניתן להשתמש ב-GPT פנימי כדי לשאול שאלות על נושאים ספציפיים לחברה או לארגון, ולקבל תשובות מבוססות על מסמכים פנימיים קיימים – כגון מדריכים לעובדים וללקוחות, מצגות, אינטראקציות עם שירות לקוחות, רשימות מסוגים שונים, קובצי ויקי, אימיילים ועוד שורה ארוכה של מסמכים, המכילים נתונים שנסתרים או קשים לגישה, באופן שוטף, מהמשתמשים הארגוניים.

תפיסת ה-GPT הארגוני סובבת סביב הכשרת מודל מחולל תוך שימוש בנתונים פנימיים של הארגון. בתהליך ההכשרה מוזן המודל בנתונים שהוזכרו למעלה. המודל לומד מהנתונים ומתמקם בהבנת השפה, ההקשר והידע הספציפי של החברה.

"כאשר עובדים שואלים שאלה באמצעות ה-GPT הארגוני, התשובה שהם יקבלו תהיה מבוססת הן על המידע הציבורי והן על המידע הפרטי. במילים אחרות, התשובות יתבססו על שילוב של ידע ציבורי ותיעוד של הנתונים הפנימיים של הארגון"

גישה: כיצד לבנות GPT ארגוני

מודלים של שפה גדולה (LLMs), כגון ChatGPT המפורסם, נבנו באמצעות מידע ציבורי זמין באינטרנט (כולל מאמרים, בלוגים, ספרים ועוד). ניתן לבנות את דגמי ה-GPT הפנימיים על ידי הרחבת LLMs קיימים עם טקסטים נוספים. ניתן לחלץ טקסטים אלו מ-Wiki או מפלטפורמות כגון Confluence Data Scientist מקצועי, שיודע ליצור מודל חדש, המשלב את המודל הקודם (הציבורי) עם הטקסטים החדשים (הפרטיים).

היתרונות של ה-GPT הארגוני

כאשר עובדים שואלים שאלה באמצעות ה-GPT הארגוני, התשובה שהם יקבלו תהיה מבוססת הן על המידע הציבורי והן על המידע הפרטי. במילים אחרות, התשובות יתבססו על שילוב של ידע ציבורי ותיעוד של הנתונים הפנימיים של הארגון. לכן תשובות אלו יהיו ייחודיות. ה-GPT הארגוני יפיק תשובות שלא ניתן להפיק באמצעות ChatGPT ויספק תשובות שלא ניתן למצוא במסמכים פנימיים בלבד. במילים אחרות, ה-GPT הארגוני, המשלב מידע ציבורי ופרטי, יהיה חכם יותר מ-ChatGPT וגם חכם יותר מכל פלטפורמה קיימת בתוך הארגון.

יישומים פוטנציאליים של ה-GPT הארגוני

ניהול ידע: GPT ארגוני יכול לשמש ככלי חיפוש חכם, שיאפשר לעובדים למצוא מידע בתוך מאגרי הידע העצומים של הארגון. זה יכול לזרז את קבלת ההחלטות ולשפר את שיתוף הפעולה.

יצירת מסמכים משופרת: GPT ארגוני יכול ליצור טקסט קוהרנטי ורלוונטי, שיכול להיות שימושי להפליא ביצירת דו"חות פנימיים, מצגות ומסמכים אחרים. הוא יכול לסכם נתונים מורכבים ולהציע תובנות בשפה התואמת את סגנון החברה.

תמיכת לקוחות יעילה: על ידי הכשרת המודל על אינטראקציות היסטוריות של תמיכת לקוחות, ארגון יכול לפתח עוזר מופעל בינה מלאכותית, שמבין שאילתות נפוצות ומספק תשובות מדויקות והעברה רק של שאלות קשות לתומכים האנושיים.

יצירת תוכן אוטומטית: מפוסטים בבלוג ועד לחומרים שיווקיים, GPT ארגוני יכול לסייע ביצירת תוכן, לחסוך זמן ומאמץ ליוצרי תוכן תוך שמירה על כל מותג ועקביות.

תכנון אסטרטגי: על ידי ניתוח כמויות גדולות של נתונים פנימיים, ארגון יכול למנף את ה-GPT הארגוני שלו כדי לזהות דפוסים, מגמות ותובנות, ובכך לתמוך בקבלת החלטות אסטרטגית.

הדרכה והשתלבות: המודל יכול לסייע ביצירת חומרי הדרכה ומדריכי השתלמות לעובדים חדשים, תוך הבטחת מעבר חלק לתהליכים ותרבות החברה.

הערכת סיכונים ותאימות: GPT ארגוני יכול לסייע לצוותי משפט וציות (Compliance) על ידי ניתוח חוזים, תקנות ומדיניות ארגונית, ובכך להפחית סיכונים ולהבטיח עמידה בחוקים ובהנחיות.

חדשנות ויצירת רעיונות: כאשר עובדים זקוקים להשראה או סיוע בסיעור מוחות, המודל יכול לספק רעיונות חדשים, המבוססים על ניתוח הנתונים ההיסטוריים של הארגון.

תקשורת מותאמת אישית: צוותי שיווק ומכירות יכולים להשתמש ב-GPT הארגוני כדי ליצור מסרים מותאמים אישית ללקוחות, המותאמים להעדפות והתנהגויות אינדיווידואליות.

לסיכום, ה-GPT הארגוני מייצג את הטוב בשלושת העולמות, שעד לאחרונה היו קשים מאד לשילוב, סנכרון והפקת מידע זמין ונגיש: את המידע הפומבי ברשת האינטרנט, את נתוני הארגון הפנימיים ואת המודלים היוצרים, שלומדים את המידע ומנגישים אותו למשתמשים האנושיים בארגון ומאפשרים להם גישה לידע מעובד, מסודר, ויצירתי.

 

הכותב הוא מומחה AI בכיר בגליל סופטוור.

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מעניין. תודה

    האם יש יישומים כאלה בשטח כבר?

אירועים קרובים