איך מחברים נכון בין מתנדבים למי שזקוקים להם?

יוזמה חשובה מחברת בין מבקשי סיוע למתנדבים המעוניינים לעזור, וזאת באמצעות מערכת 'הלפי' ובוטית בשם ישראלה, המגובה ביכולות AI ● יובל שגב, מהיוזמים, מספק עוד פרטים ואמצעי ליצירת קשר לשיתופי פעולה רלוונטים

25/10/2023 12:18
יובל שגב, מנהל אבטחת מידע (CISO) בחברת איידוק.

לפני מספר חודשים רציתי ללכת עם בני בן ה-13 לביקור אצל קשישה ניצולת שואה. התיאום התגלה כפעולה לא פשוטה כלל – הוא הצריך פנייה מסודרת לעירייה, קבלת מספר אפשרויות וניסיון ליצור קשר עם כל אחת מהניצולות, בניסיון לאתר מועד שמתאים לשני הצדדים. אחרי שהפגישה נקבעה נדרשה שוב שיחת טלפון למחלקת הרווחה בעירייה, על מנת יתזכרו את הקשישה שמדובר על מתנדב ה"מוכר לעירייה", ויניחו את דעתה.

עם פרוץ המלחמה, התאגדו מספר מתנדבים אשר שמו להם למטרה לחבר בצורה אוטומטית ויעילה בין המתנדבים למבקשי הסיוע, על בסיס זמן, נושא התנדבות ומיקום גיאוגרפי. לצורך כך הם פיתחו מערכת בשם 'הלפי' (Helpi)

באותו מקרה נחשפנו, שוב, לבירוקרטיה הישראלית ובעקבותיו חשבתי – כיצד ניתן לייעל את התהליך? כלומר, ליצור מערכת שתחבר בין היצע לביקוש בתחום ההתנדבות, על בסיס זמן, מיקום ונושא.

במילים אחרות, לו הייתי יכול להגיד למערכת "אני מעוניין לבקר ניצולת שואה או קשישה היום בהרצליה" ייתכן שהתהליך היה יעיל יותר לכל הצדדים המעורבים.

בתקופת חירום, הבעיה מועצמת פי אלף. אנשים זקוקים בזמן אמת לסיוע מהיר כאן ועכשיו, ולא חסרות משפחות אבלות שמחכות למתנדבים, חיילי מילואים שבמשפחתם זקוקים לבייביסיטר, ועוד ועוד.

מחברת בין מתנדבים למבקשי סיוע. מערכת הלפי.

מחברת בין מתנדבים למבקשי סיוע. מערכת הלפי.

לשמחתנו הרבה, בימים אלו אנו נחשפים למאות אלפי אנשים אשר מעוניינים להתנדב. פעילות העמותות ובמקביל אינספור טפסי הרישום שמוגשים בבקשה להתנדב – מחממים את הלב. ההיקף והמגוון בהחלט אינם מהווים מחסום וכל מי שירצה להתנדב ימצא, בחיפוש מהיר, מספר אפשרויות התנדבות. אבל במקביל מתחילה להיווצר גם בעיה של כמות.

התופעה המתרחשת כעת היא שארגוני מתנדבים מקבלים מדי יום אלפי פניות, רובן המוחלט לא רלוונטיות ספציפית להן, מן הסתם, ומאידך מתנדב שנרשם לפורום "מוכר" מקבל מאות ולעיתים אלפי הודעות ביום, שרובן המוחלט לא רלוונטיות עבורו, מסיבות שונות.

מסיבה זו, עם פרוץ המלחמה, התאגדו מספר מתנדבים אשר שמו להם למטרה לחבר בצורה אוטומטית ויעילה בין המתנדבים למבקשי הסיוע, על בסיס זמן, נושא התנדבות ומיקום גיאוגרפי. לצורך כך הם פיתחו מערכת בשם 'הלפי' (Helpi).

כיצד הלפי עובדת?

המערכת יודעת לקבל בקשות סיוע, לנתח באמצעות עיבוד שפה טבעית את "מהות הבקשה", להצליב במאגרים קיימים, המונים עשרות אלפי מתנדבים, האם יש מציע סיוע "תואם", ולבצע את החיבור בין הצדדים בצורה יעילה.

המערכת כוללת בוט ווטסאפ בשם 'ישראלה', אשר זמין לשימוש הציבור בקישור זה, לצד ממשק אינטרנטי שישוחרר בימים הקרובים ויסייע להיכנס לממשק "דמוי גוגל" ולחפש בו כל בקשת סיוע שתרצו.

ברגע שהמערכת תזהה באופן אוטומטי התאמה בין בקשת הסיוע למתנדב מתאים, היא תשלח הודעת פוש אל המתנדב בהתאם ותעדכן אותו כי "קיימת בקשת סיוע באיזורך בנושא אותו סימנת כרלוונטי, האם ניתן להפנות את מבקש הסיוע אלייך?"

מי עומד מאחורי המיזם?

באמצעות חבירה של מספר אנשי פיתוח עצמאיים, לצד חברות מובילות דוגמת AWS, איידוק (Aidoc)

ואחרות, אנו מפתחים את ישראלה הבוטית ואת הגרסאות הבאות של אפליקציית Here & Now, במטרה לסייע לכל דורש סיוע, כמו גם לעזור לחמ"לים המרכזים בקשות סיוע להפחית עומס ולייעל את מערך ההתנדבות, תוך קיצור זמן ומיקוד הבקשות.

אבל כדי להמשיך בפרויקט ולהפיץ אותו, אנחנו מחפשים שיתופי פעולה רלוונטים – ארגונים שמפעילים מתנדבים וכל מי שמעוניין להירתם למאמץ הלאומי לחבר בפשטות וביעילות בין מתנדבים למבקשי הסיוע. לפרטים, ניתן לפנות אליי במייל: [email protected]

הכותב הוא מנהל אבטחת מידע (CISO) בחברת איידוק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים