צלילה לחדשנות: מה יהפוך חוויות סוחפות למציאות (וירטואלית)?

גרטנר צופה שעד שנת 2026, יבלו 25% מהאנשים לפחות שעה אחת ביום בהתנסות ב-מטאברס לעבודה, לקניות, לחינוך, לאינטראקציה ועוד - דבר הדורש אימוץ של קישוריות גלובלית

05/12/2023 12:56
אורן לוי, מנהל אזורי למוצרי תוכנה ומחשוב עסקי בדל טכנולוגיות ישראל.

חוויות דיגיטליות וסוחפות מטשטשות יותר ויותר את גבולות החוויות הפיזיות שלנו בזמן אמת. ככל שהעולם הסובב אותנו הופך מבוזר יותר ויותר, אנו מוצאים דרכים חדשות להתחבר "וירטואלית" מכל מקום בעולם.

חלק גדול מהוויכוח הזה נסוב סביב ה"מטאברס". בעוד שהשיח בנושא ממשיך לבלוט, ה"מטאברס" אינו חדש. הוא בנוי על הבסיס של חוויות טכנולוגיות סוחפות ו"יקומים" דיגיטליים, שרבים מאיתנו חוו באמצעות משחקים, הפעלת הולוגרמה באירועים או על הבמה  ואפילו הפגישות ה"ווירטואליות" שלנו הן במובנים מסוימים מרכיב יסוד לעתיד הסוחף הזה.

אז למה זה עדיין ממשיך לתפוס כותרות?! כיוון שההשקעות בטכנולוגיה זו מואצות. מיקרוסופט רכשה לאחרונה את מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) תמורת 68.7 מיליארד דולר. גוגל מפתחת טכנולוגיה הקשורה למציאות מדומה ורבודה כבר שנים. פורטנייט כולל אווטאר אישי שנלחם באוואטרים של אנשים אחרים. עברו שש שנים מאז השיקה סוני את פלייסטיישן AR ואפילו וולמארט בוחנת נוכחות דיגיטלית עם אוסף של NFT.

אנו מחפשים דרכים להתחבר לאנשים, למקומות ולבילויים מבלי לעזוב את המרחב הפיזי, והחוויות הללו חורגות מעבר לבידור וקמעונאות.

אנו נראה הזדמנויות למידה סוחפות עם כיתות וירטואליות ברחבי העולם. נוכל "לטייל" למקומות חדשים ולתקשר עם אנשים נוספים מבלי שנצטרך לעלות על מטוס או לנסוע למרחקים ארוכים.

בנוסף, גרטנר צופה שעד שנת 2026, יבלו 25% מהאנשים לפחות שעה אחת ביום בהתנסות במטאברס לעבודה, לקניות, לחינוך, לאינטראקציה עם אחרים ברשתות חברתיות וכמובן לבידור.

"חוויות סוחפות יציעו הזדמנויות מדהימות לחיבור, שיתוף פעולה, למידה והעצמה בין אנשים ויש להן פוטנציאל לקרב ולגשר על הפערים שנוצרו על ידי המרחק הפיזי. אנחנו על סף מציאות "וירטואלית" חדשה, שתדרוש את מלוא משקלה של טכנולוגיה פתוחה כדי להפוך אותה למציאות"

זה דורש אימוץ של קישוריות גלובלית, כולל פריסה נרחבת של רשת 5G ותשתית קצה התומכת בענן, שתומכת בו ומאובטחת יותר. נזדקק ליכולות מחשוב בזמן אמת התומכות בעומסי עבודה עצומים של נתונים, המשלבים נתונים חזותיים, בינה מלאכותית ולמידת מכונה. וככל שעומסי העבודה הללו מתרחשים בסביבות קצה, נראה האצה של נתונים ומחשוב מבוזר: נזדקק (נידרש) ליותר כוח מחשוב במקומות נוספים, יחד עם מחשבים אישיים חזקים, מכשירים ניידים ופלטפורמות ואפליקציות קצה.

הדרישות הטכנולוגיות ליצירת חוויה סוחפת נעות החל מ-AR/VR וטלפונים סלולריים ועד חיישנים המופעלים על ידי תשתית אמינה. שרתים, רשתות ואחסון יתארחו בסביבה מרובת עננים, שתפרוס יישומים בעלי ביצועים גבוהים וניתנים להרחבה עם אבטחה מקצה לקצה.

כמו רוב ההתקדמות הטכנולוגית במהלך 30 השנים האחרונות, המערכת האקולוגית והסטנדרטים הפתוחים הם שהופכים את החוויות המשנות את המשחק למציאות. בגלל זה ענקיות הטכנולוגיה משקיעות כיום במערכת האקולוגית הטכנולוגית של העתיד, כדי לספק את החדשנות ופריצות הדרך הטכנולוגיות, המספקות מחשוב בקצה ובכל מקום שקיימים נתונים על פני מערכת אקולוגית מרובת עננים.

זו הסיבה שהן משקיעות גם באקוסיסטם פתוח עבור ספקי שירותי טלקום ותקשורת כדי להפוך את 5G והיפר-קישוריות למציאות. יצירת חוויות מחשב וחוויות משחק מותאמות במיוחד עבור החוויות הדיגיטליות של העתיד, כמו גם  ביכולות AR/VR שיש להן פוטנציאל לשנות לא רק את הבידור, אלא את הדרך בה אנו עובדים, חיים ולומדים.

חוויות סוחפות יציעו הזדמנויות מדהימות לחיבור, שיתוף פעולה, למידה והעצמה בין אנשים ויש להן פוטנציאל לקרב ולגשר על הפערים שנוצרו על ידי המרחק הפיזי. אנחנו על סף מציאות "וירטואלית" חדשה, שתדרוש את מלוא משקלה של טכנולוגיה פתוחה כדי להפוך אותה למציאות.

 

הכותב הוא מנהל אזורי למוצרי תוכנה ומחשוב עסקי בחברת דל טכנולוגיות ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים