המעבר לעבודה מאובטחת בענן: האתגרים והדרך לקראת עתיד דיגיטלי

הכותב מציג חמישה אתגרים עיקריים הנוגעים לכל הארגונים שבוחרים לעבור לענן ומציע דרכים להתגבר עליהם

אלפרדו קוזין, מנהל השותפים בישראל, איטליה, יוון, קפריסין ומלטה של נטסקופ.

בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ומתרחבת של ארגונים המחליטים לעבור לעבודה מאובטחת בסביבת ענן. המעבר הזה מציע יתרונות רבים, כגון גמישות, יעילות עלויות וקלות בניהול משאבים, אך הוא גם מציב אתגרים משמעותיים שיש להתמודד עמם כדי להבטיח מעבר חלק ומוצלח.

חמישה אתגרים עיקריים נוגעים לכל הארגונים הבוחרים לעבור לענן:

אחד האתגרים המרכזיים הוא חינוך השוק למעבר מהמודל המסורתי של תשתיות מקומיות (on-premise) לעבודה מאובטחת בענן. ארגונים רבים עדיין מתלבטים לגבי היתרונות והסיכונים הכרוכים בשינוי זה, ולכן חשוב להעביר מסר ברור ומנומק על החשיבות של המעבר לענן באופן מאובטח, ועל היתרונות הרבים שהוא מציע.

"אתגר רביעי הוא הידיעה שהמעבר לענן אינו רק שינוי טכנולוגי, אלא גם שינוי תרבותי עמוק בתוך הארגון. לכן, על מנת להבטיח הצלחה, יש לערב את כל הגורמים הרלוונטיים – החל מההנהלה הבכירה, דרך מנהלי המחלקות השונות ועד לעובדים עצמם. יש ליצור תוכנית העברת ידע ממוקדת, לאפשר הדרכות והכשרות מתאימות ולהטמיע תהליכי עבודה חדשים בהדרגה"

כדי להתגבר על אתגר זה, יש לפעול בשני מישורים עיקריים: ראשית, עבודה ישירה מול לקוחות הקצה כדי ללמד אותם מהם היתרונות של עבודה מאובטחת בענן ולהציג את הפתרונות המתאימים לצורכיהם. שנית, חינוך נכון של השותפים העסקיים שלנו, כגון ספקי שירותי ענן, אינטגרטורים, יועצים ומשווקים, כדי שיוכלו להעביר את המסר הנכון ללקוחות שלהם ולסייע להם בתהליך המעבר המאובטח.

אתגר שני הוא הצורך במומחיות ובליווי מקצועי לאורך כל תהליך המעבר לענן. ארגונים רבים חסרים את הידע והניסיון הדרושים כדי לתכנן ולבצע את המעבר בצורה יעילה ומאובטחת. לכן חיוני להעניק להם גישה למומחי אבטחת ענן מנוסים, שיכולים ללוות אותם בכל שלבי התהליך, החל מתכנון האסטרטגיה ועד ליישום והטמעה.

השקעה בהכשרה ובפיתוח כוח אדם

אתגר שלישי הוא המחסור באנשי מקצוע בתחום אבטחת הענן, דבר שעלול להוות חסם משמעותי עבור ארגונים רבים. כדי להתמודד עם מחסור זה, יש צורך בהשקעה בהכשרה ובפיתוח כוח אדם מקצועי בתחום אבטחת הענן, כדי להבטיח שארגונים יוכלו לגייס ולשמר את הכישורים הדרושים להצלחת המעבר המאובטח.

אתגר רביעי הוא הידיעה שהמעבר לענן אינו רק שינוי טכנולוגי, אלא גם שינוי תרבותי עמוק בתוך הארגון. לכן, על מנת להבטיח הצלחה, יש לערב את כל הגורמים הרלוונטיים – החל מההנהלה הבכירה, דרך מנהלי המחלקות השונות ועד לעובדים עצמם. יש ליצור תוכנית העברת ידע ממוקדת, לאפשר הדרכות והכשרות מתאימות ולהטמיע תהליכי עבודה חדשים בהדרגה.

אתגר חמישי הוא בחירה בשותפים טכנולוגיים מנוסים ואמינים שיכולים להעניק להם ייעוץ מקצועי, פתרונות מתקדמים ושירותי ליווי לאורך כל הדרך. בחירה נכונה של שותפים אסטרטגיים תסייע לארגונים לחסוך זמן, משאבים ועלויות ארוכות טווח, ולהשיג תוצאות טובות יותר.

לבסוף, גם לאחר השלמת המעבר לעבודה בענן, חשוב להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות ולהתאים את הפתרונות לצרכים המשתנים של הארגון. הענן הוא סביבה דינמית שתמשיך להתפתח, ולכן גמישות והתאמה מתמדת הן מפתח להצלחה ארוכת טווח.

 

הכותב הוא מנהל השותפים בישראל, איטליה, יוון, קפריסין ומלטה בנטסקופ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים