עיצוב מחדש של היחסים שבין האדם לטכנולוגיה בעידן ה-GenAI

יישומי GenAI עתידים לשדרג מגוון רחב של תחומים - שיווק, מכירות, תפעול, קשרי לקוחות, תמיכה, כח אדם, רכש, ניהול סיכונים ועוד - הן לטובת מענה לצרכים עסקיים, והן למען שיפור בביצועים העסקיים של החברות

ד"ר שאול לוי, מוביל דאטה ו-AI, אקסנצ'ר ישראל.

אין ספק שעידן הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI – Generative AI) מהווה נקודת פיתול (Inflection point) משמעותית מאוד. מודלי שפה גדולים (LLMs) – שהינם אחד מהרכיבים המשמעותיים בתחום הבינה המלאכותית היוצרת – הציתו את דמיון העולם לגבי הפוטנציאל המשבש והטרנספורמטיבי של ה-GenAI, ומיקדו את תשומת הלב העולמית בהתפתחות פתרונות ויישומים חדשניים שטרם נראו בעבר. היכולת של טכנולוגיית ה-GenAI לחקות דיאלוג אנושי וקבלת החלטות, העניקה לנו את נקודת הפיתול האמיתית הראשונה של AI.

בשנים הקרובות, ארגונים יחלו לפתח מערך רב עוצמה של פתרונות שונים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת, אשר יאפשרו להם לשפר את הביצועים העסקיים במגוון היבטים

הנהלות בכירות של ארגונים כבר מכירות במשמעות הרגע הזה. הן יכולות לראות כיצד בינה מלאכותית יוצרת תהפוך מהיסוד כל דבר: הצעות ערך, מודלים עסקיים, תהליכים עסקיים, תפעולים ועוד. ההשפעה החיובית של ה-GenAI על הפרודוקטיביות האנושית תהיה מסיבית.

תועלות עידן הבינה המלאכותית היוצרת לארגונים

מחקר של חברת אקסנצ'ר (Accenture) מצא כי עד 40% מכל שעות העבודה יכולות להיות מושפעות מטכנולוגיות מבוססות LLM. הסיבה לכך היא שמשימות שפה מהוות בתעשיות מסוימות 62% מהזמן הכולל שעובדים העובדים, ו-65% מהזמן הזה יכול להפוך לפעילות פרודוקטיבית יותר, באמצעות ביצוע מגוון רחב של משימות, עם פוטנציאל גבוה מאוד ליישום של אוטומציה ואוגמנטציה באופן חוצה עיסוקים בכלל התעשיות.

לפיכך, בשנים הקרובות, ארגונים יחלו לפתח מערך רב עוצמה של פתרונות שונים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת, אשר יאפשרו להם לשפר את הביצועים העסקיים במגוון היבטים.

המחקר של חברת אקסנצ'ר מצא כי באמצעות יישום טכנולוגיית GenAI ארגונים יכולים להוביל ליעילות תפעולית משופרת, לצד הפחתה בעלויות ה-OPEX (של כ-15-25%) והפחתה במאמץ הארגוני המושקע בניהול תהליכים, שבחלקם הם ידניים וניתנים להחלפה באמצעות שילוב אוטומציה ואוגמנטציה בתהליכים התפעוליים והעסקיים (בכ-30-40%). כמו כן, ארגונים יכולים להגדיל הכנסות, לשפר את יחס הההמרה (פי 4) ולהגדיל את ההרווחיות בכ-5-10% בעזרת מוצרים ובשירותים מותאמים היטב ללקוח וניהול ממוקד ומדויק של האינטרקציה והמסרים עם הלקוח.

בנוסף, ארגונים יכולים לחזק ולשפר את חווית הלקוח באמצעות יצירת ממשק תפעולי טבעי להפחתת השחיקה של הלקוחות והעצמת הלקוח.

בינה מלאכותית יוצרת.

בינה מלאכותית יוצרת. צילום: Shutterstock

בצד נותן השירות טכנולוגיה זו תאפשר הקטנת עלות גיוס לקוח (בכ-10-15%), לצד הקטנת עלות שימור הלקוחות. בהיבטי ניהול הסיכונים, ארגונים ימזערו את החשיפה לסיכון, באמצעות שיפור היעילות בזיהוי חריגות ודיוק טוב יותר בזיהוי לקוחות בסיכון גבוה, בין השאר, וגם בהתבסס על תוכן האינטרקציות עם הלקוח ואופיין.

כבר כיום קיימת קבוצה גדולה של יישומים ראשוניים, שפותחו על בסיס טכולוגיות GenAI עבור מגוון רחב של תחומים (שיווק, מכירות, תפעול, ניהול קשרי לקוחות, תמיכה, כח אדם, רכש, ניהול סיכונים ועוד) לטובת מענה לצרכים עסקיים בתחומים אלה, באופן שישפר משמעותית את הביצועים העסקיים של חברות.

אולם, האתגר הוא להתקדם משלב ה-Experimental הראשוני לשלב פיתוח פתרונות ותשתית ארגונית תומכת בסביבת הייצור.

מה נדרש לשם המשך השדרוג והחדשנות?

ארגונים המיישמים פתרונות מבוססי טכנולוגיות GenAI יידרשו לספק מעטפת רחבה יותר לפתרונות (מעבר לפונקציונאליות גרידא כהוכחת היתכנות), תוך התייחסות להיבטים מערכתיים כגון: ארכיטקטורה טכנולוגית, תשתיות אפלקיטיבות ענניות, פלטפורמת נתונים מודרנית לעיבוד מידע ממקורות רבים לרבות מאגר הידע/הקורפוס הארגוני, מודל תפעולי, תשתית בדיקות משמעותית, ניהול גרסאות לניסויים ולגירסאות בייצור, קניין רוחני, הגנה על הפרטיות, ניהול זהויות, אבטחת מידע, Responsible AI ועוד.

בנוסף, ארגונים יידרשו לפתח מענה לניהול תקציבי של השימוש בפתרונות מבוססי GenAI, הן בטווח הקצר והן בשוטף (OPEX). ארגונים יידרשו להטמיע שיטות עבודה חדשות, לטובת הערכת העלות והתועלת של השימוש בטכנולוגיות הללו, לעומת טכנולוגיות AI אחרות, או גישות אנליטיות, שעשויות להתאים יותר למקרי שימוש מסוימים בהתאם לצרכים (איכות מענה/רמת ביצועים/עלות וכדומה), ובמקביל גם להיות זולות פי כמה לאור האופי הייחודי בהיבט הניהול הפיננסי של פתרונות מבוססי GenAI.

ארגונים מובילים התחילו במרוץ לעבר עידן חדש המבוסס על העקרון שהטכנולוגיה הופכת להיות יותר ויותר אנושית ומאפשרת לעצב מחדש תהליכים, מודלים עסקיים והצעות ערך ללקוח. עד לאחרונה הטכנולוגיה אפשרה לנו לבצע משימות שונות ולגשר על מגבלות אנושיות, אולם עד כה הכלים שבנינו היו לרוב לא אנושיים. כעת, אנו רואים עדויות חזקות לכך שאנו הופכים את המסלול ופונים לאימוץ של טכנולוגיות שנתפשות כיותר ויותר אנושיות.

ההיקף והקצב שבו נעמיד פתרונות ויכולות הדומים במידה רבה לאופן שבו בני אדם פועלים יתעצמו משמעותית בשנים הקרובות – ולכך הארגונים נדרשים להיערך.

הכותב הוא מוביל דאטה ו-AI ב-אקסנצ'ר ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים