אבטחת סייבר בזמן מלחמה – נושא קריטי שאסור להזניח

אביב הוקר, מייסד שותף ו-CRO ב-פאדום - שפיתחה פלטפורמה למיפוי ותיעוד תשתיות מחשוב, המשמשת לקוחות מרכזיים בארץ ובעולם - מסביר מדוע יש לדאוג מכך שחזית הסייבר נותרה אחד משדות הקרב הפגיעים ביותר של ישראל

20/06/2024 12:20
אביב הוקר, סמנכ"ל מכירות ושותף מייסד של פאדום.

תארו לעצמכם שאתם מתעוררים ומגלים שחברת החשמל, המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל, חווה מתקפת סייבר. המדינה תחת אפלה, בתי החולים מתקשים לפעול והשירותים החיוניים נעצרים. תרחיש מופרך או איום ממשי מאוד העומד בפנינו כיום?

על ידי הבנה ואבטחה של הנכסים הדיגיטליים שלנו, אנו יכולים להגן על עצמנו טוב יותר מפני איומי הסייבר הגוברים ללא הרף, בטח בימים אלו.

פתיחת המלחמה עם החמאס בשילוב האיומים מתמשכים מצד איראן וחיזבאללה הפנו זרקור לצורך באמצעי ביטחון לאומי איתנים. עם זאת, בתוך הטלטלה הזו, חזית הסייבר נותרה אחד משדות הקרב הפגיעים ביותר שלנו. למשל, מתקפת הסייבר על רכבת ישראל אשר שיבשה את השירות ועלולה הייתה לסכן את בטיחות הנוסעים.

ההקפדה עליה חיונית כיום עוד יותר. אבטחת הסייבר של ישראל.

ההקפדה עליה חיונית כיום עוד יותר. אבטחת הסייבר של ישראל. צילום: אילוסטרציה. Shutterstock

להעלות את המודעות לאבטחת הסייבר

תקריות כאלה חושפות את הרשת הסבוכה של יחסי תלות במערכות המחשוב. כדי להגן על רכיבים קריטיים אלה, גופים ועסקים חייבים להשיג נראות מלאה של הנכסים הדיגיטליים שלהם, לזהות נקודות תורפה ולטפל בהם לפני שניתן יהיה לנצל פרצה.

אימוץ גישה זו הוא צעד קריטי. גישה זו מניחה שאיומים יכולים להגיע מכל מקום – מבפנים או מבחוץ – כך שאף משתמש או מערכת אינם מהימנים כברירת מחדל. ידע מפורט של כל מכשיר ויישום ברשת מאפשר בקרות גישה הדוקות יותר וניטור רציף של פעילויות חשודות. כיום, אחד האתגרים הגדולים של ארגונים הוא לדעת מה הם כל הנכסים שלהם ולהכיר את כל התקשורת שיש בארגון, על מנת להבין מה היא תקשורת חריגה או פעילות אשר יש לחסום.

אבל אמצעים טכניים לבדם אינם מספיקים. עלינו להעלות את המודעות לאבטחת סייבר. הכשרה סדירה מבטיחה שהעובדים יוכלו לזהות איומים ולהגיב להם, תוך הפחתת הגורם האנושי שלעתים קרובות מחמיר את סיכוני האבטחה.

בזמנים סוערים אלה, בקרה שוטפת של תשתיות המחשוב לא רק מועילה אלא הכרחית. היא מאפשרת זיהוי ונטרול איומים מהירים, ומבטיחה שההגנות הדיגיטליות שלנו יהיו חזקות ככל האפשר.

השקעה באסטרטגיות אלה בונה חוסן מפני התקפות עתידיות. בעודנו מנווטים בזמנים מאתגרים אלה, חובה לחזק את הגנות הסייבר שלנו, תוך מינוף טכנולוגיות מתקדמות וחשיבה עדכנית. על ידי הבנה ואבטחה של הנכסים הדיגיטליים שלנו, אנו יכולים להגן על עצמנו טוב יותר מפני איומי הסייבר הגוברים ללא הרף, בטח בימים אלו.

ההימור מעולם לא היה גבוה יותר. הבטחת אבטחת התשתית הדיגיטלית שלנו היא מרכיב קריטי בביטחון הלאומי. ארגונים חייבים לקחת איומים אלה ברצינות וליישם אמצעים מקיפים כדי להגן על פעילותם. הזמן לפעול הוא עכשיו, לפני ההתקפה הבאה. האופן שבו נגיב היום יגדיר את החוסן שלנו מול יריבי הסייבר של מחר.

הכותב הוא מייסד שותף ו-CRO ב-פאדום

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים