כדורגל משחקים 92 דקות – ובסוף סאפ עולה מהמקום הראשון

גרמניה-סאפ אמנם לא ניצחה, אבל תיקו 1:1 מול שווייץ-BMC הספיק לה כדי לעלות לשמינית הגמר מראשות הבית שלה ● ומי ניצחה - אימפרבה או יבמ?

24/06/2024 14:36
עוד יום של כדורגל ביורו.

הכדורגלן האגדי גארי ליניקר טבע במונדיאל 1990 את אחד המשפטים הידועים ביותר בעולם הספורט. אחרי שנבחרת אנגליה, שבה הוא היה חבר, הפסידה בטורניר לנבחרת מערב גרמניה (המונדיאל הזה נערך כמה חודשים לפני האיחוד עם המזרח), הוא אמר ש-"כדורגל הוא משחק פשוט: 22 גברים רודפים אחרי כדור במשך 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים". היה מי שקיצר את זה למשפט שבסופו של דבר נחקק בזיכרון: "כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף גרמניה מנצחת".

אז אתמול (א'), נבחרת גרמניה-סאפ לא ניצחה את השכנה שלה, שווייץ-BMC, אלא המשחק הסתיים ב-1:1, אבל היא כבשה את שער השוויון בדקה ה-90. ליתר דיוק, בדקה ה-92.

בעולם התוכנה, בשלב בדיקות המערכת חשוב מאוד לבדוק את חוזקה גם תחת עומס וכשלים שונים, וזאת על מנת לבחון את שרידותה כאשר היא נתקלת בקושי גדול יותר מהריצה הרגילה. השאלה הגדולה עד לשריקת הפתיחה אתמול הייתה האם התוצאות הטובות והקלות שבהן נבחרת גרמניה-סאפ ניצחה בשני המשחקים הראשונים שלה ביורו הנוכחי נובעות מהיכולת שלה, או מהאיכות הלא משהו של המתחרות. למרות שני הניצחונות במשחקים האחרים, המקום הראשון עדיין לא היה מובטח לגרמניה-סאפ, והיא הייתה חייבת לפחות תיקו מול שווייץ-BMC כדי לעלות למקום הראשון. בסופו של דבר, היא אמנם השיגה אותו, ועוד מול מתחרה מהקליבר שלה, בניגוד למשחקים הקודמים שלה בטורניר.

במחצית הראשונה, נראה היה שהאסטרטגיה של BMC הייתה לרכז את כל הכלים שלה בחלק האחורי, בצורה צפופה, ולתת לגרמניה-סאפ להניע את הכדור מבלי יכולת להכניס אותו לרחבה או ככלל, לייצר מצב מסוכן. זה הזכיר את הכלי המוביל של BMC – קונטרול M (פרי פיתוח ישראלי), שמנהל את התהליכים והג'ובים של הארגון בצורה מבוקרת ומתוזמנת. אלא שבדקה ה-18, גרמניה-סאפ הצליחה להניע את ההתקפה באמצעות כלי ה-SAP HANA – תשתית הנתונים המהירה של סאפ, וכבשה שער שנפסל על ידי ה-VAR. כ-10 דקות לאחר מכן הפעילה שווייץ-BMC את היכולות שלה וכבשה שער בהתקפה מהירה, שתפסה את ההגנה של גרמניה-סאפ לא מוכנה.

בחצי השני המשיכה שווייץ-BMC להפעיל את הטקטיקה של העברת הג'ובים של גרמניה-סאפ אל מחוץ לרחבה שלה, ולמרות החזקת כדור של 33% בלבד הגיעה למצב מסוכן עם בעיטה אדירה, שכמעט הכפילה את התוצאה. אולם, עצירה של שוער נבחרת גרמניה, נוייר, השאירה אותה בחיים. בדקה ה-92 כבש פולקרוג את גול השוויון והשאיר את גרמניה במקום הראשון בבית שלה.

למרות התיקו, ראינו אתמול שנבחרת גרמניה-סאפ טובה אבל לא מצוינת. ואולי בעצם התיקו המחיש את זה. כך או כך, היא תהיה חייבת מעכשיו – ובעיקר משלב רבע הגמר, בהנחה שהיא תעלה אליו – לעלות מדרגה כדי להגיע עד לשלבים הסופיים.

שער בדקה ה-100 (!)

סקוטלנד-יבמ והונגריה-אימפרבה עלו אתמול על המגרש למשחק של להיות או לחדול, כאשר תיקו יוביל את שתיהן, ככל הנראה, אל מחוץ ליורו. למרות זאת, נראה ששתי הנבחרות הפעילו את תוכנות אבטחת המידע שלהן ברוב המשחק, וכל אחת מהן בעיקר ניסתה למנוע מהנבחרת השנייה לכבוש.

אם הן היו ממשיכות בטקטיקה הזאת לאורך כל המשחק, סביר להניח ששתי הנבחרות היו מודחות מהטורניר. אלא שלקראת סוף המשחק הן הבינו את זה, והבינו שעליהן להעלות הילוך. כך, שתיהן הימרו על כל הקופה: יבמ-סקוטלנד ניסתה – עם מנוע ה-AI שלה, ווטסון – לפרוץ את חומות ההגנה של הונגריה-אימפרבה, אולם נראה שווטסון יודע לשחק שחמט (הוא ניצח את גארי קספרוב, שהיה אלוף העולם), אבל פחות כדורגל. מהצד השני, הונגריה-אימפרבה קיימה את המשפט שלפיו ההגנה היא ההתקפה הטובה ביותר, ולאחר שאחד השחקנים שלה פגש את הקורה בדקה ה-91, הוא הצליח, בעקבות מהלך הגנתי בעזרת מוצר Web Application Firewall של אימפרבה, לעצור את ווטסון. מיד לאחר מכן, בעזרת תוכנת Database Activity Monitoring שלה, שניטרה וניתחה את הפעילות של מסדי הנתונים של ההגנה של סקוטלנד-יבמ, הונגריה-אימפרבה הצליחה לייצר התקפה של מספר מסירות מדויקות, ששברו את ההגנה של היריבה ואת פתרון הדאטה פאוור שלה, ולכבוש שער בדקה ה-100 (!). כעת היא ממוקמת במקום השלישי בבית, מה שייתכן שיספיק לה כדי לעלות לשלב הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים