נשים ומחשבים: רונה שמיר, לאסו סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רונה שמיר, מהנדסת תוכנה בכירה בלאסו סקיוריטי

רונה שמיר, מהנדסת תוכנה בכירה בלאסו סקיוריטי.

שם ותפקיד: רונה שמיר, מהנדסת תוכנה בכירה בלאסו סקיוריטי (Lasso Security).

ותק בתפקיד: מעל שש שנות ניסיון בפיתוח תוכנה, הצטרפה ל-לאסו סיקיורטי כאישה המתכנתת הראשונה בצוות הפיתוח בינואר 2024.

השכלה ושירות צבאי: תפקיד טכנולוגי מבצעי ותפקידי פיתוח ב-8200, סטודנטית למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? זה היה יחסית בטעות. תמיד אהבתי לחשוב ולהבין איך דברים עובדים, אבל אף פעם לא חשבתי בכיוון הזה. אפילו קצת הופתעתי מעצמי שהלכתי ללמוד במגמה של מדעי המחשב, זה היה בעיקר כי הרגיז אותי שכולם במגמה הזו היו גברים ורציתי להוכיח להם שגם אישה יכולה. זה היה אפילו קצת מתוך כוונה לעשות דווקא. נשים זהות לגברים ויכולות לעשות הכל בדיוק כמוהם. לא חשבתי שזו תהיה הקריירה שלי, החלום שלי היה לעבוד בצופים בכלל… 

כבוגרת מגמת מדעי המחשב התקבלתי לתפקיד טכנולוגי מבצעי ב-8200. בסוף הקורס הגעתי ליחידה ובדיוק התחיל מבצע צוק איתן – זו הייתה התקופה הכי משמעותית בשירות שלי, עם הרגשה שאנחנו עושים משהו חשוב למען המדינה. לקראת סוף השירות שלי התקבלתי להדרכה במחנות קיץ בארה"ב, אבן דרך לקריירה בחינוך. אבל למפקדים שלי היו תוכניות אחרות, ואחרי צוק איתן המפקד שלי החליט עבורי שהוא מוציא אותי לקורס בוגרים של הסבה לפיתוח.

היום אני מודה מאוד על הבחירה שלקחתי. אני חושבת שפיתוח טכנולוגי הוא כלי משמעותי שיש בו יכולת עצומה לתרום לעולם, טכנולוגיה יכולה לשנות את הסביבה שלנו והחלום שלי, שאני רואה בו משמעות ושליחות, הוא להקים יום אחד מיזם טכנולוגי בתחום החינוך, ולתרום מהידע שצברתי לעולם. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה מכוונת בתעשייה, אני חושבת שזו בעיה חברתית. כשיש רוב גברי בסביבה מסוימת, כל השיח והתקשורת משתנים והרבה פעמים זה יוצר אווירה שמקטינה ומדירה נשים. כמו כן הרבה נשים בתעשייה ניגשות לתפקידים ולעבודה חסרות ביטחון, מרגישות שהן פחות טובות מגברים, מעין אנדרדוג. לעומתן, גברים מגיעים עם עודף ביטחון, בטוחים ביכולות שלהם, וזה יוצר מעגל שמנציח את ה"אפלייה". אם נשים היו מבינות שהן הרבה יותר שוות ממה שהן חוות, ומגישות קורות חיים למשרות בכירות יותר, מעזות יותר, היינו רואים יותר נשים הן בתפקידי פיתוח והן בתפקידי ניהול. 

לנערות ונשים שרוצות להיכנס ולעבוד בתחום הטכנולוגי ני רוצה לומר, זו אמנם קלישאה אבל תאמינו בעצמכן, לא לחשוב שמשהו לא אפשרי רק כי את אישה. אני מאוד מאמינה בלהקיף את עצמך בקהילות תומכות שידעו לדחוף אותך קדימה, אם זה קהילות נשים שאפשר להתייעץ בהן עם נשים אחרות, לדבר עם מנהלות בכירות שהן נשים, נשים שעובדות בתפקידים שאני שואפת להגיע אליהם. וכן, גם לבחור מקומות עבודה שמעצימים נשים, שהשיח התרבותי והחברתי בהם מכיל נשים, שהמנהלים בחברה שמים דגש על גיוון בצוות ומעצימים את העובדים.

היום אני עובדת ב-לאסו סקיוריטי שעונה על כל הקריטריונים האלוֿ – אנחנו 50% נשים בצוות הפיתוח והמוצר, וה-CTO שלנו מקהילת הלהט"ב. השיח כאן מאוד מעצים ומאפשר ונותן מקום לכל אדם באשר הוא.

אני כן שמחה לומר שאני רואה שינוי, גם בחברות שעבדתי בהן וגם בקהילות הנשים שאני חברה בהן, יותר נשים מעזות, עושות הסבה ונכנסות לתפקידי פיתוח וניהול. אני מקווה שבעתיד נראה שוויון אמיתי במקומות העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים