מומחי DevOps: הביקוש נוסק בעקבות מהפכת ה-AI

הביקוש לתפקיד ה-DevOps רק הולך וגובר והוא מהווה את אחד התפקידים המרכזיים והחשובים בשוק ההיי-טק המודרני ● עם כניסת טכנולוגיות AI ושינויים במבנה העבודה בארגונים, תפקיד זה הפך לקריטי יותר מאי פעם

30/06/2024 13:26
רן פרנק, סמנכ"ל חדשנות ב-אינפיניטי לאבס.

בשנים האחרונות תפקיד ה-DevOps (דבאופס) הפך לאחד התפקידים המבוקשים ביותר בשוק ההיי-טק בישראל, זאת כולם יודעים. אלא שלאחרונה, הביקוש למומחי DevOps גדל באופן דרמטי עוד יותר, ותוך זמן קצר יחסית. אצלנו באינפיניטי לאבס הגדלנו ב-30% את כמות ההכשרות משנה שעברה, כדי לעמוד בדרישות השוק.

הסיבות לכך הן מגוונות, אך אחת המרכזיות שבהן היא ההשפעה של טכנולוגיות ה-AI על השוק. טכנולוגיות אלו דורשות פחות כוח אדם בפיתוח קלאסי ויותר מומחים לניהול תשתיות ואוטומציה.

כיום, טכנולוגיות ה-AI דורשות כמויות גדולות של נתונים ומצריכות כוח מחשוב חזק לעיבוד המידע, ולמעשה דורשות ניהול ותפעול מורכבים יותר. כדי להתמודד עם הדרישות הללו, נדרשים מומחי DevOps להקים ולנהל סביבות עבודה אוטומטיות ויעילות

אנשי DevOps הם אלו שמתזמרים על כל המערכת, מוודאים שהכול פועל בצורה מיטבית, שהקוד נפרס בצורה חלקה, ושהכלים והתשתיות מתאימים לצרכי הארגון. זהו תפקיד המצריך ידע רחב במגוון טכנולוגיות, כלים ומתודולוגיות פיתוח, כמו גם יכולות אישיותיות גבוהות. התפקיד למעשה משלב בין תחומי הפיתוח (Development) והאופרציה (Operations).

הפך למקצוע נדרש עוד יותר בזכות ה-AI. מומחי DevOps.

הפך למקצוע נדרש עוד יותר בזכות ה-AI. מומחי DevOps. צילום: ShutterStock

כיום, טכנולוגיות ה-AI דורשות כמויות גדולות של נתונים ומצריכות כוח מחשוב חזק לעיבוד המידע, ולמעשה דורשות ניהול ותפעול מורכבים יותר. כדי להתמודד עם הדרישות הללו, נדרשים מומחי DevOps להקים ולנהל סביבות עבודה אוטומטיות ויעילות. מערכות AI מצריכות פריסה וניטור מתמידים של מודלים, מה שמחייב תהליכי CI/CD (המשכיות אינטגרציה והמשכיות פריסה) מתקדמים. אנשי DevOps מבטיחים שהמודלים נפרסים ומתחזקים בצורה חלקה, ושהמערכות מותאמות לביצועים אופטימליים. בכך הם מאפשרים לארגונים לנצל את יכולות ה-AI בצורה מיטבית ולהבטיח זמינות ויעילות מקסימלית של המערכות.

תפקיד ה-DevOps נחוץ במיוחד בתחומים כמו פיתוח תוכנה, תשתיות ענן (Cloud), אבטחת סייבר ושירותי מידע. עם הכניסה המאסיבית של טכנולוגיות הבינה המלאכותית, הביקוש לתפקיד זה, כאמור, רק הולך וגובר. אנשי DevOps צריכים להיות לא רק מומחים טכנולוגיים בעלי זיקה לחדשנות וראייה מערכתית, אלא גם בעלי כישורים אישיותיים מפותחים. הם נדרשים להיות תקשורתיים, בעלי יכולת להניע צוותים ולפתור בעיות בצורה יצירתית ומהירה.

הביקוש עולה, והשכר – גבוה

השכר לאנשי DevOps נמצא במגמת עלייה, והוא גבוה ביחס לתפקידים טכנולוגיים אחרים. חברות מוכנות להשקיע משאבים רבים בגיוס ושימור מומחי DevOps, מאחר שהם מהווים נכס אסטרטגי להצלחה של הארגון. השכר הממוצע למומחה DevOps נע בין 20,000 ל-30,000 שקלים לחודש, כאשר המומחים המנוסים ביותר יכולים להגיע אף לשכר גבוה יותר.

הביקוש ההולך וגובר למקצוע זה משתקף במודעות הדרושים הרבות ובעובדה שחברות רבות מחפשות באופן מאסיבי לגייס מומחי DevOps.

הארגונים מבינים את היתרונות שמביאים אנשי DevOps לחברה – בדמות שיפור באיכות התוכנה, הגברת המהירות והיעילות בפיתוח והפחתת הזמן הנדרש לפריסת מוצרים חדשים – ואין ספק כי תפקיד ה-DevOps ימשיך להיות מרכזי ומשמעותי בשוק ההיי-טק גם בשנים הבאות.

הכותב הוא סמנכ"ל חדשנות ב-אינפיניטי לאבס (Infinity Labs) – חברת מחקר ופיתוח המפעילה מסלולי הכשרה לתפקידים טכנולוגיים בהיי-טק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים