יורו 2024: סאפ ו-BMC עלו לשלב הבא

סאפ - או, יותר נכון, גרמניה-סאפ - עשתה את זה תחת מבול, ושווייץ-BMC פרצה את חומות ההגנה של איטליה-צ'ק פוינט ● סיכום ייחודי של היום הראשון של שמינית הגמר בטורניר

30/06/2024 17:16
שוער נבחרת דנמרק-ג'ייפרוג, קספר שמייכל.

בעולם ההיי-טק אין מספיק נשים – זאת עובדה ידועה, למרבה הצער. גם כמות הנשים שצופות בכדורגל לא רבה, ואולי אפילו קטנה יותר – שוב, למרבה הצער. בהרצאה ששמעתי באחרונה סיפרה המרצה שאצל נשים, רגע האושר הגדול קשור לילדים, ואצל הגברים הוא בדרך כלל אירוע ספורט. אצלי זה קשור לשני שערים שכבשה מכבי תל אביב: האחד מרגליו של אבי כהן בדרבי הגדול נגד הפועל, בגשם, והשני מרגליו של משה לוגסי במשחק נגד בני יהודה (שגם זה בעצם דרבי), במהפך הגדול, שקרה אחרי הדקה ה-90. אלא שהמצב משתפר: למרבה השמחה, באחרונה שמתי לב שיש יותר ויותר נשים שמצטרפות לקהל האוהדים.ות, אם כי עדיין יש רוב גברי גדול במפגשי הצפייה במשחקים, בדיוק כשם שבתעשיית ההיי-טק, הדרך עודנה ארוכה עד שנגיע לשיעור גבוה של נשים, זהה לזה של הגברים.

BMC גילתה את הנכס של צ'ק פוינט

אולם, ביורו 2024 עסקינן, ואחרי יומיים קשים בלי כדורגל, אתמול (ש') החל שלב שמינית הגמר. איטליה-צ'ק פוינט, האלופה הגאה של היורו והאלופה של עולם הסייבר, הגיעה לשלב הזה מהמקום השני, אבל עם אמונה שהיא תצליח להתקדם לרבע הגמר, לאחר משחקה מול שווייץ-BMC, שכמעט עלתה מהמקום הראשון בבית שלה, אבל נפלה למקום השני לאחר שער של גרמניה-סאפ לאחר הדקה ה-90.

המשחק נפתח בלחץ חזק ומפתיע של שווייץ-BMC, שהפעילה את Helix ITSM, הכלי של BMC לגילוי הנכסים ומיפוי התלויות בנבחרת היריבה, ואז היא הפעילה כלי אחר שלה – קונטרול M – כדי לשטוף את המגרש ולייצר דומיננטיות מפתיעה על היריבה החזקה יותר (כאמור, אלופת היורו והגנת הסייבר). אלא שאתמול, נראה שנבחרת איטליה-צ'ק פוינט כשלה בהפעלת מוצרי אבטחת המידע שלה ולא הצליחה להשתלט על המגרש אפילו אחרי ששווייץ כבשה את שער היתרון בדקה ה-37 – שער שלא הפתיע, לאור מה שקרה במשחק עד אז.

בעלייה למחצית השנייה היה מתקבל על הדעת שאיטליה-צ'ק פוינט תפעיל את יכולת הסייבר ההתקפי שלה, אבל וארגס משווייץ-BMC, שבישל את השער הראשון, סגר את המשחק כבר בדקה הראשונה של המחצית עם בעיטה מקצה הרחבה, שהפילה את כל חומות האש של היריבה. לאורך כל המחצית השנייה, אוהדי איטליה-צ'ק פוינט חיכו והתפללו שהנבחרת שלהם תחזור, והיא אף הגיעה כמה מצבים, אבל היא לא השכילה לנצל אותם, ובכל מקרה, זה היה מעט מדי ולא תכליתי מספיק. כך יצא שאלופת היורו הקודם לא עולה ביורו הנוכחי אפילו לרבע הגמר. בדיעבד, אפשר היה לחזות את הנפילה של איטליה-צ'ק פוינט, שלא הצליחה לעלות לשני המונדיאלים הקודמים, והזכייה ביורו הקודם הייתה בעצם היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.

מבול, אבל לא של גולים

במשחק השני של הערב, גרמניה-סאפ פתחה חזק מאוד מול דנמרק-ג'ייפרוג, והיה נדמה שהגרמנים הולכים להפיל על השכנים שלהם מצפון מבול של גולים. בפועל, מי – או, יותר נכון, מה – שניצח את המחצית הראשונה היה מזג האוויר – הברקים, הגשם והברד, שגרמו להפסקת המשחק לזמן מה.

כשמזג האוויר לא התערב, ראינו את אחד המשחקים המעניינים ביותר ביורו הנוכחי, כאשר גרמניה-סאפ מנהלת את שרשרת האספקה שלה תוך יצירת חוויית לקוח נפלאה לאוהדיה לפני ואחרי הפסקת הברד. בין התקפה גרמנית-סאפית אחת לשנייה, דנמרק-ג'ייפרוג ידעה לקפוץ קפיצות צפרדע ולהפעיל את ה-JFrog Pipelines – מה שהוביל אותה במהירות מההגנה להתקפה וליצירת מצבים מסוכנים.

שני השוערים הצטיינו במחצית הראשונה, כאשר קספר שמייכל הפעיל את ה-XRAY של ג'ייפרוג לאבטחת המידע ומנואל נוייר מפעיל את ה- Secure login service של סאפ ומונע מהצפרדעים הדנים לכבוש.

המחצית השנייה נפתחה בסערה, כאשר דנמרק-ג'ייפרוג הפעילה את כלי ההפצה של החברה וכבשה שער שנפסל, ובצדק, בגלל נבדל. מאותו הרגע, הכיוון של המשחק היה אחד – לטובת גרמניה-סאפ. זו נעזרה ב-VAR וקיבלה פנדל – מוצדק לפי החוקים אבל מאוד גבולי ברמת ההיגיון. היא הפעילה את SAP HANA, שהכניס מהירות ושליטה מלאה במשחק, כמו מסד הנתונים המהיר של סאפ, ועם תשע בעיטות למסגרת לעומת שתיים של דנמרק-ג'ייפרוג ניצחה אותה 0:2.

במשחק הזה, בפעם הראשונה ביורו, שני המאמנים קיבלו כרטיסים צהובים. בכלל, היו בו יותר מדי כרטיסים צהובים, חלקם מאוד גבוליים, ונראה היה שהשופט לא שלט בו עד הסוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים