המספרת של רד-האט והמחץ של גוגל העלו אותן לשלב הבא

אנגליה-רד-האט וספרד-גוגל העפילו לרבע גמר היורו, ביום מותח ומהנה של משחקים ● בשלב הבא יפגשו הגוגלרים מחצי האי האיברי את גרמניה-סאפ, לאחד המשחקים המרתקים של הטורניר

01/07/2024 13:41
כוכב אנגליה-רד-האט, הארי קיין.

מדוע נכשלים פרויקטי תוכנה, גם כשיש לארגון צוות מנצח של אנשי תוכנה מהטובים ביותר? ובהתאם, למה נבחרת כדורגל שיש לה את השחקנים הטובים ביותר בעולם יכולה להפסיד? עלולות להיות לכך סיבות רבות, אבל המהותיות ביותר מביניהן הן כשל בניהול הפרויקט, ציוות לא נכון של המשימות לאנשים שנמצאים בתפקידים שלא מתאימים להם, חוסר בתקשורת בין האנשים בתוך הפרויקט ועם הלקוחות, ולחץ זמנים, כי יש צורך לעמוד בדד ליין קשוח וקשיח. גם במשחקי הנבחרות ביורו אנחנו רואים פעמים רבות שהמתכון לכישלון הוא לשים ב-"תנור" מאמן שלא מצוות נכון את השחקנים, לערבב עם חוסר תקשורת במשחק ולתבל עם לחץ (90 דקות). כל זה מייצר כישלון ואי הצלחה להעפיל לשלבים המתקדמים.

נבחרת אנגליה-רד-האט הגיעה למשחק שהיה אמור להיות יחסית קל עבורה עם המון אוהדים, ים ציפיות והרבה ביקורת על המאמן, גארת' סאות'גייט, והנבחרת, שלא הצליחה להוציא מעצמה כמעט כלום בשלב המוקדמות. לאנגליה יש קהילת אוהדים מאוד גדולה ברחבי העולם, בדיוק כמו שלרד-האט יש קהילת מאמינים ותומכים מאוד גדולה. גם האכזבה של האוהדים האנגלים מאוד גדולה, לאור התוצאות העלובות של הנבחרת שלהם בטורניר עד עכשיו. כמו אנשי הקוד הפתוח, הם מאמינים שבאליפות הזאת, המאמן והשחקנים שלהם סוף סוף פתוחים להעביר את אנגליה לאורך כל שלבי הטורניר, עד לאליפות הנכספת והרומנטית, שתביא סוף סוף את הגביע למולדת של הכדורגל.

מול הנבחרת המפוארת של אנגליה-רד-האט ניצבה סלובקיה-אטליסיאן-ג'ירה, שהפתיעה במשחק הראשון שלה בטורניר את בלגיה-מיקרוסופט. היא לא התכוונה לוותר גם ליריבתה מהממלכה המאוחדת, ולאורך המשחק הפעילה את תכונות אבטחת המידע של ג'ירה, כולל ניהול הרשאות, סקירת קוד, אינטגרציה וכלי לבדיקת קוד סטטי ודינמי – והתוצאה הייתה סגירה הרמטית של הנבחרת האנגלית, שלא הצליחה לבעוט למסגרת ולו בעיטה אחת במשך 94 דקות. מהצד השני, סלובקיה-אטליסיאן-ג'ירה הצליחה למצוא פעם אחת את הפרצה בגרסת הלינוקס של אנגליה-רד-האט (דוגמת פריצת ה-Dirty Cow, שנתגלתה ב-2016 ונפתרה מאז), ולעקוץ עם כיבוש שער בדקה ה-25. במשך 70 דקות, סלובקיה-אטליסיאן-ג'ירה החזיקה בהובלה, למרות החזקת כדור ב-25% מהזמן בלבד.

בסופו של דבר, הנבחרת שלו עלתה לגמר. מאמן נבחרת אנגליה-רד-האט, גארת' סאות'גייט.

בסופו של דבר, הנבחרת שלו עלתה לרבע הגמר. מאמן נבחרת אנגליה-רד-האט, גארת' סאות'גייט. צילום: BigStock

אולם, כשכבר היה נראה שתהיה כאן הפתעה, בלינגהם התחפש לרונאלדו וכבש שער לזכות אנגליה-רד-האט, במספרת – בפעם הראשונה בקריירה הבוגרת שלו. היה זה הכדור הראשון של הנבחרת הזאת במשחק הזה שהלך למסגרת, וזה קרה בדקה האחרונה של המשחק. אנגליה-רד-האט כמעט עפה, אבל הגול של בלינגהם כפה הארכה.

בתחילת ההארכה, אנגליה-רד-האט בעטה בעיטה מוזרה, שהפכה להרמה, שבעקבותיה באו שתי נגיחות, שהאחרונה שבהן הייתה של הארי קיין. כוכב אנגליה-רד-האט השתמש ב-Open Shift והכניס את הכדור לשער הפתוח של סלובקיה-אטלסיאן-ג'ירה. זו, מצידה, ניסתה לחזור למשחק, אבל ללא הצלחה.

ובכן, זוהי המתכונת של האנגלים בעלי הכובע האדום: בעיטה אחת ונגיחה אחת לכיוון השער לאורך כל המשחק, אבל שתיהן הניבו שערים. נראה שהחברים מאנגליה-רד-האט שמעו את המאמן הישראלי האגדי דוביד שווייצר, שאמר שאחרי שתי נגיעות בכדור ברחבה צריך לבוא או גול או פנדל.

האם המאזן המושלם של ספרד-גוגל נשמר?

למשחק הנוסף שנערך אתמול (א') התייצבו ספרד-גוגל וגיאורגיה-F5. ספרד-גוגל באה למשחק אחרי שנתנה לכל השחקנים שלה לנוח, ועם מאזן משולם משלב המוקדמות: 0 ספיגות של שערים וכדורגל מהנה. גיאורגיה-F5 היא נבחרת קשוחה והפתעת היורו הנוכחי. עד כה, השוער שלה, ממרדשווילי, הותקף במרוצת המשחקים על ידי הכי הרבה שחקנים – או, אם תרצו, האקרים – ועצר הכי הרבה כדורים-מתקפות. זה לא פלא, משום שהוא השתמש בכלי אבטחת המידע של F5 – ב-BIG-IP, ב-ASM/AFM וב-BIG-IQ, שמאפשר למנהל אבטחת המידע ניהול מרכזי של כל פתרונות החברה מממשק אחד. בהתאמה, השוער ניהל את ההגנה שלו מכיבושים מחוץ לארגון והרחבה, אבל גם מתוכה.

בתחילת המשחק המשיכה ספרד-גוגל את המשחק ההתקפי והמהנה שלה, לאחר שמצאה את הכדור כתוצאה מחיפוש במנוע של גוגל, והפגיזה בצורה בלתי פוסקת את השער של גיאורגיה-F5. אבל אז, בדומה למשחק בין אנגליה-רד-האט לסלובקיה-אטלסיאן-ג'ירה, גיאורגיה-F5 את הפרצה בהגנה הכי חזקה ביורו כדי להוביל 1:0. וכמו שגם בענן טוב כמו גוגל קלאוד יש לעתים בעיות אבטחה, כך גם אצל ספרד. הבעיה הפעם הייתה טעות קונפיגורציה וניהול לא נכון של ההגנה. יתרה מזאת, כמו שכשלי אבטחה נגרמים לעתים על ידי הגורם האנושי בתוך הארגון, גם כאן, זה היה גול עצמי של שחקן ספרד-גוגל.

לעומת אנגליה-רד-האט, ספרד-גוגל לא חיכתה עד לדקה האחרונה, וחזרה לתקוף בצורה חכמה, ועם העוצמה של מחשוב הענן והשרתים שלה, והחזקה בכדור במשך 75% מהזמן, היא בעטה לשער 35 פעמים, ומתוכן 13 למסגרת, וכבשה ארבעה שערים. נכון שלואיס דה לה פואנטה אימן עד כה רק נבחרות צעירות וקבוצות בליגות הנמוכות, אבל הוא כנראה קרא את הספר של ג'וליאן בארנס על פפ גווארדיולה, הדרך האחרת לניצחון. בהתאם, הנבחרת שלו שטפה את המגרש, ועלתה לרבע הגמר נגד גרמניה-סאפ – משחק שללא ספק יכול היה להיות משחק הגמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים