יורו 2024: גוגל נתנה נוקאאוט לאמזון ועלתה לגמר

הענן של אמזון מוביל את השוק, אבל אתמול (ג') הוא הפסיד למנוע החיפוש של גוגל ● סיכום אלטרנטיבי של חצי הגמר הראשון של היורו

10/07/2024 11:49
כוכב המשחק אתמול (ג'), ימאל.

בחברות היי-טק, מקובל מאוד להשתמש באוף שור ולעבוד עם מפתחים ממדינות אחרות, על מנת להגדיל את יכולות הפיתוח של החברה ולהוזיל את העלויות שלה. בישראל, חברות ההיי-טק, הסטארט-אפים ובאחרונה גם גופי מערכות המידע אוהבים להוציא משרות למזרח אירופה – בעבר בעיקר לאוקראינה, אבל מאז שפרצה המלחמה שם, המדינות הפופולריות בהקשר זה הן בולגריה, רומניה ופולין. בארצות הברית מקובל מאוד להביא אנשים מחו"ל ברילוקשיין, על מנת לקבל טאלנטים מחו"ל ולאפשר להם לייצר תוכנה טובה יותר. הרבה מאוד ישראלים עשו את זה.

בכדורגל (וגם בכדורסל), תופעת הזרים שמשחקים בקבוצות בליגות השונות קיימת כבר שנים רבות, ובכל קבוצה מובילה נמצא כמות גדולה, ולעתים מאוד, של שחקנים שלא נולדו במדינה שהקבוצה שהם משחקים בה פועלת ממנה. גם בנבחרות הלאומיות יש זרים, אלא שכדי לשחק בהן, הם צריכים להתאזרח. או, אם תרצו, חייבים לאזרח אותם. ויש גם בני מהגרים. אחד מהם הוא ימאל, שכיכב אתמול (ג') בחצי הגמר הראשון של היורו, שבו התמודדו צרפת-אמזון וספרד-גוגל. ימאל הוא בן למהגרים ממרוקו ומגינאה המשוונית, והוא שחקן צעיר מאוד – עוד לא בן 17.

הציפיות מהמשחק היו גדולות, שלא לומר מרקיעות שחקים – כראוי למשחק בין שתי ענקיות ענן, שכל אחת מהן הגיעה בכלל מעולם אחר. מצד אחד, צרפת-אמזון קראה ספרים והבינה שהעסק הגדול הוא הענן, ומהצד השני, גוגל חיפשה במנוע החיפוש שלה היכן נמצא הכסף הגדול ויצאה עם פתרון משלה לתחום. המשחק בין אמזון וגוגל מתמקד כיום באיתור הכוכבים הכי חזקים, במטרה לייצר את הפתרונות הטובים ביותר בעולם הענן.

צוחק מי שצוחק אחרון

במחצית הראשונה, המשחק ענה על כל הציפיות. אמבפה-בזוס, במהלך מבריק בדקה השמינית של המשחק, הרים כדור גאוני לענן ולראש של מואני, במהלך שהזכיר לספרד-גוגל מי הקבוצה-חברה המובילה. אלא שבהמשך, זו הוכיחה שוב שלא חשוב מי הקבוצה שמבקיעה ראשונה, אלא מי הקבוצה שצוחקת אחרונה. ימאל בעט בדקה ה-22 כדור מדהים לשער של צרפת-אמזון וכבש את גול השוויון. בכך הוא הפך להיות השחקן הצעיר ביותר שכובש שער ביורו. החיוך שלו מחק את החיוך המפורסם של אמבפה-בזוס, שאתמול ראינו אותו שוב 14 דקות קודם לכן.

בדקה ה-25 הושלם המהפך עם עוד מהלך מבריק – והפעם של דני אלמו, שהעיף את כל שחקני ההגנה (כמו שגוגל עשתה בעולמות מנועי החיפוש – מישהו זוכר את אלטה ויסטה?) ובעט כדור, שנכנס פנימה בעזרת המגן. לאחר מכן, למרבה הצער וכפי שקרה ביותר מדי משחקים בטורניר הזה, חזינו במשחק די משעמם, עם הגנות שמנעו כל אחת מהקבוצה היריבה שלה להגיע למצבים מסוכנים – בדיוק כמו שפעמים רבות, מערכות הסייבר מקשות מאוד על העבודה של המשתמשים או פוגעות בביצועים של המערכות. צרפת-אמזון כאילו קפאה, ולא הצליחה לסכן בצורה רצינית את ההגמוניה של ספרד-גוגל. השיא היה בדקות האחרונות, שבהן ניתן היה לחשוב שצרפת-אמזון תסתער על השער ותתקוף אותו בחמת זעם. אלא שזה לא קרה, וספרד-גוגל המשיכה להחזיק בכדור. המאמן שלה, דידייה דשאן-אנדי ג'סי, עוד ניסה לשנות משהו על ידי חילופים, אבל הוא העלה כוכבים של פעם, ונראה שהספסל של נבחרת צרפת-אמזון חייב לעבור ריענון אם היא רוצה להיות פקטור במונדיאל הבא. אנחנו מציעים לצרפת שתלמד מאמזון, ופשוט תצא לרכוש חברות וכוכבים חדשים, כי אמבפה-בזוס לבד לא יאפשר להם לזכות בתארים.

לא צחק אתמול. דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת.

לא צחק אתמול. דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת. צילום: ShutterStock

גוגל כבר הוכיחה פעמים רבות שהיא אולי לא החברה הראשונה בעולם עם טכנולוגיה כזאת או אחרת, אבל היא יודעת להיכנס לתחומים חדשים, שכבר יש בהם פתרונות פופולריים – ולוקחת את ההובלה. בדיוק כפי שנבחרת ספרד עשתה אתמול, כשערכה מהפך. האם היא תעשה את זה גם בעולמות הענן או ה-AI? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים