נשים ומחשבים: שני סופר, אווינסד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שני סופר, ראש צוות פיתוח בחברת אווינסד

שני סופר, ראש צוות פיתוח בחברת אווינסד.

שם: שני סופר.

תפקיד: ראש צוות פיתוח באווינסד (Evinced), העוסקת בפיתוח כלים טכנולגיים מתקדמים להבטחת נגישות דיגיטלית באפליקציות ווב ומובייל.

ותק בתפקיד: שנתיים ו-7 חודשים ב-אווינסד, וכחצי שנה בתפקיד הנוכחי.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון BSc במדעי המחשב ופסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה ובהמשך השלמתי לימודי תעודה בטכניון לעיצוב פנים. בצבא שירתי בחיל האוויר. התחלתי כמדריכה במוזיאון חיל האוויר בחצרים, משם יצאתי לקצונה ושימשתי במספר תפקידי קצונה בחיל האוויר.
משפחה: אני נשואה לעופר ואמא ליותם בן ה-13 ולטולי-שרה בת ה-12.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "כבר כתלמידה בבית ספר הייתה לי משיכה למקצועות ריאליים, למרות שגם המקצועות ההומניים היו אהובים עליי. בבית, אבי התעסק במחשבים, בנוסף להיותו מורה בתיכון למקצועות ההנדסה והשרטוט. כילדה, הוא נהג לאתגר אותי בין השאר בחידות הגיון ובידע כללי במדעים. כשהגעתי ללמוד באוניברסיטה, הבחירה הראשונה לא הייתה מחשבים ונרשמתי תחילה לפסיכולוגיה ותולדות האומנות, כיוון שאני אוהבת אומנות, אך כבר בשבוע הראשון הבנתי שעליי לחפש משהו אחר, ולשמחתי באותה השנה נפתחה תוכנית דו-חוגית למחשבים באוניברסיטת חיפה. ככה מצאתי את עצמי בלימודי המחשבים, מסיימת תואר דו-חוגי בפסיכולוגיה ומדעי המחשב בהצלחה. לאחר הלימודים התחלתי לעבוד בצ'ק פוינט והשאר היסטוריה. אני עובדת בתחום משנת 2001 כמעט ברצף, במגוון תפקידים וטכנולוגיות".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "אני עובדת בחברות היי-טק במשך שנים, וחווה בהקשר הזה התקדמות רבה, לא רק בתעשייה אלא בחברה בכלל. 

חברות השכילו להבין כי אפליה על רקע מגדרי אינה תואמת לתנועות התרבותיות בחברה ולרוחות השינויי בזכויות נשים, ויחד עם זאת חלחלה גם ההבנה שהכללה (Inclusion) ולא רק הכללה מגדרית, מייצרת אקלים פורה ותורמת לצמיחה והצלחה של חברות היי-טק באופן מדיד. קרנות הון סיכון בוחנות גם היבטים אלו, ובוחרות להשקיע בחברות מאוזנות מגדרית.

למרות התיקון שחברות עושות בפועל בניסיון לגייס ולקדם נשים בתחום, לרוב ההנהלה, בעיקר הבכירה, בחברות ההיי-טק מורכבת בעיקר מגברים. חוסר בנשים בתעשייה הוא תולדה של גיוס גברי ותפקידי מגדר שהשתרשו בחברה שנים ארוכות. לדעתי, חשוב להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו לטובת קידום נשים, גם בעזרת אפליה מתקנת, כדי לאזן את הכוחות הגבריים והנשיים בצמרת תעשיית ההיי-טק".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "לתחושתי, במהלך שנות עבודתי, סבלתי מאפליה והייתי עדה לאפליה, גם אם לא מכוונת. אם בשיח לא מתאים, בקידום לא הוגן, בגיוס מפלה וכדומה.

לשמחתי, בדרכי המקצועית ב-אווינסד נוכחתי לראות שעיקרון ההכללה הוא הבסיס למוצרים שהיא מפתחת, ואני שמחה להיות כיום חלק מחברה שמקיימת הלכה למעשה את הרעיון החשוב הזה ומשקיעה בו, כדי שהן תרבותית והן מקצועית נעמוד ביושרה מאחורי המוצרים שכל תכליתם לקיים הכללה הלכה למעשה.

חשוב לציין כי הן אצל החברות והן אצל א.נשים בתעשייה, גדלה ומתפתחת המודעות לאפליה ולהפסדים שבצידה, וככל שעוברות השנים האפליה ממוגרת ביעילות וביתר שאת, תרבותית ונקודתית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים