נשים ומחשבים: ענת כץ, ישראכרט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ענת כץ, מנהלת מחלקת תכנון וניהול פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות בישראכרט

ענת כץ, מנהלת מחלקת תכנון וניהול פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות בישראכרט

שם ותפקיד: ענת כץ, מנהלת מחלקת תכנון וניהול פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות בישראכרט.

השכלה ושירות צבאי:

לאחר הטירונות שובצתי לקורס בממר"ם ולאחריו שירתתי כמדריכת יישומים במשרד הביטחון. לאחר שהשתחררתי מהצבא, ידעתי שאני רוצה ללמוד תחום טכנולוגי ולעסוק בתפקיד טכנולוגי המשלב אינטראקציה גבוהה עם אנשים, ולא בתפקיד המאופיין בעבודת מחשב בלבד.

בהמלצת חברים למדתי הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, עם התמחות במערכות מידע ולאחר מכן המשכתי מיד לתואר שני במינהל עסקים גם באונ' בן גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בצבא נחשפתי לראשונה לעולם המחשוב. במסגרת תפקידי כמדריכה במרכז תמיכה והדרכה, ביצעתי מגוון משימות טכנולוגיות, הן פרקטיות, בהן התקנת מחשבים ודיסקים ופתרון תקלות, והן הדרכה של עובדי משרד הביטחון בארץ ובחו"ל על תוכנות שונות. דרך התנסות זו הבנתי שהתפקיד המתאים לי הוא לא תכנות נטו, אלא שאותי מעניין תפקיד המשלב תהליכי עבודה ותהליכים ארגוניים וגם פתרונות שמשלבים פיתוחי תוכנה.

לאחר התואר הראשון, התחלתי לעבוד כמנתחת מערכות בחברה שבנתה פתרונות תוכנה לבתי חולים. ישבתי עם המשתמשים עובדי החברה, הבנתי מהן הפעולות שהם עושים ומה הצרכים שלהם, וממש בניתי להם מערכת שמתאימה להם.
זה נתן לי סיפוק עצום כשראיתי אותם פעם ראשונה משתמשים בתוצר ש"נולד" וראיתי את החשיבות שיש בתפקיד כזה, ומשם היה לי ברור שאמשיך בעולם הזה של פרויקטים טכנולוגיים, המייצרים מציאות מחלום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שעשינו כברת דרך ארוכה מאוד וכיום כבר כמעט ואין אפליה. יש המון דוגמאות לנשים בכל שרשרת התפקידים בתעשייה, החל ממנכ"ליות, מנהלות פיתוח ועוד. מי שרוצה יכולה להגיע גם ללימודים וגם לתפקידים בעולם הטכנולוגי. אבל כאמא ל-3 בנות (20, 18 ו-15) חשוב לי להגיד, שעדיין יש לנו תפקיד להמשיך ולחשוף את העולם הזה לבנות מגיל צעיר. שיתופי פעולה בין חברות טכנולוגיה לבתי ספר החל מהיסודי יכולים להציג לנערות צעירות מגוון תפקידים ולגרות את הרצון שלהן להיכנס לתחום.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באפליה כזו, ולשמחתי כיום אני חלק מארגון שמקדם נשים באמצעות כלים ייעודיים ומתן הזדמנויות, והנושא במודעות הארגונית כל הזמן. אני גאה לומר שמעבר לעובדה שיש לנו רוב נשי בחברה, כ-70% מכלל העובדים, גם בתפקידים הבכירים הרוב הוא נשי – כ-60% מההנהלה הבכירה הן נשים ומכהנת יו"רית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר

    היום זה כבר ברור נשים זה העתיד של המדינה בכלכלה בפוליטיקה ובצבא . כל ארגון שמשולבות בו נשים באופן שוויוני יהיה טוב יותר. תראו מי האנשים והארגונים שמדירים נשים ותבינו לבד מה המניע שלהם (ספוילר לא טובת הארגון והמדינה כי אם פחדנות משינוי ופחד של גברים מתחרות)

אירועים קרובים