נשים ומחשבים: מיכל בר, פונטרה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל בר, דירקטורית ניהול מוצר בפונטרה

מיכל בר, דירקטורית ניהול מוצר בפונטרה

שם ותפקיד: מיכל בר, דירקטורית ניהול מוצר בפונטרה (Pontera).

איך הגעת ל-Pontera?

בכל מקום בו עבדתי עד היום היה חשוב לי להרגיש שהאנשים חשובים לא פחות מהמוצרים. לאחר כמה שנים בתפקידי מוצר בחברות כמו מטאקפה (Metacafe) ו-5Minutes, חיפשתי תפקיד מאתגר בחברה שהיא מצד אחד קטנה ואינטימית שרואה את האנשים מול העיניים, ומצד שני היה לי חשוב תפקיד שמתמקד בעשייה בפועל ולא רק ניהול של מוצר.

כשדוד ויס, מייסד-שותף וסמנכ"ל המוצר בפונטרה פנה אלי והכיר לי את החברה, הרגשתי שמצאתי את מה שחיפשתי. מצאתי בפונטרה (שנקראה אז FeeX) משמעות וחזון – לעזור לאנשים לפרוש ברווחה כלכלית – בנוסף מצאתי גם אתגר מקצועי ומקום עבודה שמכבד ומעצים את האנשים שלו. כל אלו לא השתנו בתשע השנים שאני שם למרות הצמיחה והשינויים שעברה החברה.

אני יודעת שפינטק ועיסוק בפנסיה יכולים להישמע אפורים מבחוץ, אבל גיליתי תחום מרתק שלא מפסיק להתפתח, עם אנשים סופר מקצועיים ואני מרגישה שאני לומדת ומתפתחת כל הזמן. השוק משתנה כל הזמן והמוצרים שלנו צריכים להתפתח בהתאם. פונטרה מהווה כיום חלק משמעותי בעולם הפנסיה האמריקני, ומשפיעה באופן מיידי וממשי על חיים של אנשים, שמתאפשר להם לפרוש ברווחה כלכלית גדולה יותר.

הצטרפתי לחברה ב-2015, ומאז, הייתי שותפה לשינויים שעשינו במוצר לאורך השנים. צמחתי מראשת צוות לדירקטורית, וכיום אני מנהלת את מנהלי המוצר ואת ה-UI/UX, בונה את מפת הדרכים יחד עם דוד והצוות, את אסטרטגיית המוצר וכיו"ב.

דבר אחד שהוא מאד משמעותי לי באופן אישי הוא, שלמרות שצמחנו והחברה גדלה משמעותית, עדיין נשמרה התחושה האינטימית של סטארט-אפ קטן, וחם וכולם מרגישים משמעותיים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

את הלימודים שלי עשיתי באנגליה, שם גדלתי. התחלתי עם תואר ראשון במתמטיקה, ובעקבותיו עשיתי תואר שני בשיווק. עברתי לפריז, ובין שלל העבודות, עבדתי באיתור הונאות אונליין במטה של לואי ויטון בפריז.

הרגשתי שמשהו קורא לי להגיע לישראל, אז ארזתי את החיים שלי בפריז ועשיתי עלייה לפני 15 שנה. בישראל, עניין אותי להשתלב בתעשיית ההיי-טק המתפתחת ולמצוא מקום שמשלב טכנולוגיה ועבודה משמעותית עם אנשים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי, התשובה היא כן. ללא ספק יש אפליה נגד נשים, אם כי אני רואה שיפור לאורך השנים. בעבר, הייתי לעיתים תכופות האישה היחידה בפגישות, אבל היום רואים יותר נשים בתעשייה, גם בניהול מוצר וגם בפיתוח. יש עדיין להיי-טק הישראלי עוד דרך ארוכה לעשות עד לשוויון מוחלט בין נשים וגברים, אבל ללא ספק יש התקדמות יפה בתחום הזה.

אני גאה לומר שבפונטרה אני לא מרגישה פערים בין גברים לנשים. אנחנו 46% נשים(!) בחברה. צוות המוצר שאני מנהלת הוא ברובו נשים, ויש עוד מנהלות בתפקידים אחרים בחברה.

אני מרגישה שיש שאצלנו דגש על יצירת איזון מגדרי. אני חושבת שגם נוכחותן של נשים, בדגש על נשים מנהלות, מביאה עוד נשים לחברה. אחד האלמנטים שמאפשרים את הצמיחה הזו הוא קידום פנימי וקורסי מנהלים שעושים לנו בחברה, ובכך מחזקים נשים ומביאים אותן לתפקידי ניהול.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

בעבר, במקומות עבודה קודמים, הרגשתי אפליה בנושאים כמו שכר שהיה נמוך לעומת מועמדים או עובדים מקבילים לי. גם כשחזרתי מחופשת הלידה הראשונה שלי במקום העבודה הקודם הרגשתי שלגברים המקבילים לי בתפקיד היו יותר הזדמנויות והצעות לפרויקטים וקידום.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדר

    מנהלת מדהימה, מקצועית ואנושית! Pontera זכתה באנשים כמוך שמעצבים אותה

  2. יפעת

    אין על מיכל! סופרוומן ורגישה וחכמה ומהממת. גדלה והתעצמה בשל עבודה קשה ויחסי אנוש מעולים. כן ירבו נשים כמוך בתעשייה ובכלל.

אירועים קרובים