נשים ומחשבים: ד"ר טל ליבוביץ' ריבקין, DenovAI

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד"ר טל ליבוביץ' ריבקין, מנהלת התפעול ב-DenovAI

ד"ר טל ליבוביץ' ריבקין, מנהלת התפעול ב-DenovAI.

שם ותפקיד: ד"ר טל ליבוביץ' ריבקין, מנהלת התפעול ב-DenovAI. בתפקידי הנוכחי אני שותפה לקביעת האסטרטגיה וניהול אופרציית הפיתוח של הפלטפורמה הייחודית של החברה. הפלטפורמה מבוססת על בינה מלאכותית יוצרת וביופיזיקה מולקולרית, ומטרתה לייעל ולהאיץ תהליכי גילוי ופיתוח חלבונים טיפוליים חדשניים.

תפקידים קודמים: אחראית הפיתוח הלא קליני באיילה פרמצבטיקה, אחראית על פיתוח בדיקות במיטוקוניקס ביו, ומובילת פיתוח באימאנו אימונותרפיה.

השכלה ושירות צבאי: מהנדסת ביו-טכנולוגיה מטעם אונ' בן גוריון ובעלת דוקטורט בחקר הסרטן מאונ' תל אביב. בשירות הצבאי שימשתי כקצינת תכנון משאבי אנוש באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל), וכקצינת בקרה ומעקב בלשכת ראש מטה האגף.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

המסע שהביא אותי לעולם הטכנולוגיה ניזון משאיפה לפתח תרופות חדשניות שישפרו את בריאות החולים. הניסיון הרב שצברתי בפיתוח תרופות חדשניות חשף אותי לאתגרים העצומים הכרוכים בתהליך: אתגרים מדעיים, זמני פיתוח ארוכים, עלויות גבוהות ושיעורי הצלחה יחסית נמוכים. כבר מגיל צעיר מצאתי את עצמי מתעניינת בתחומים האלו, ואת הקריירה המקצועית פיתחתי סביב הרצון להתמחות בהם ולפתור בהם בעיות מורכבות.

הפלטפורמה שלנו מאפשרת פיתוח תרופות פוטנציאליות תוך התמקדות בפרמטרים שנקבעו כקריטיים לפיתוח כבר בשלבי הגילוי הראשוניים: מה יאפשר להפחית משמעותית את הסיכונים בפיתוח, להקטין את שיעורי הכישלון ולהגביר את הסיכויים לזיהוי מולקולות שיכולות להפוך לתרופות העתיד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

תעשיית ההיי-טק בישראל עדיין מתמודדת עם אתגרים משמעותיים בנוגע לשוויון מגדרי, כאשר נשים מהוות רק שליש מכלל העובדים בענף. למרות שבעשור האחרון נרשם זינוק בכמות הנשים בתפקידי מחקר ופיתוח, הפערים בתפקידים הניהוליים ובשכר עדיין נותרו משמעותיים.

לכל אחת ואחד מאיתנו יש את האחריות לתמוך ולקדם שוויון מגדרי בכל תחום, ובמיוחד בהיי-טק. כחלק מהגברת המודעות לנושא, הוקמה התוכניתWE@Healthtech, שמטרתה לקדם נשים לתפקידי ניהול בכירים בתעשיית הבריאות והטכנולוגיה הרפואית בישראל/ אני בוגרת התוכנית, וכמוה יש עוד המון יוזמות מדהימות לקידום נשים בשוק העבודה הטכנולוגי.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

אני באופן אישי זכיתי לחוות עבודה עם מנכ"ליות מקצועיות שהיוו מודל והשראה עבורי, כמו גילי הרט בחברת מיטוקוניקס ביו ורוני ממלוק באיילה פרמצבטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים