נשים ומחשבים: שרון זימן, קרן YL Ventures

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שרון זימן, שותפה ומובילת תחום השיווק בקרן YL Ventures

שרון זימן, שותפה ומובילת תחום השיווק בקרן YL Ventures.

שם ותפקיד: שרון זימן, שותפה ומובילת תחום השיווק בקרן YL Ventures.

ותק בתפקיד: שנתיים כשותפה, שמונה שנים בקרן.

תפקידים קודמים: CMO.

השכלה ושירות צבאי: שירתי בתפקיד מבצעי ביחידת המודיעין 8200 בצה"ל והמשכתי תקופה נוספת לשירות קבע ביחידה. במהלך שירותי הצבאי נחשפתי לעולמות הטכנולוגיה, אשר בהמשך הובילו אותי להשתלב בתחום ההיי-טק והון הסיכון. סיימתי תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודי התואר הראשון, הייתי פעילה במספר מסגרות לימודיות וחברתיות, כגון חברוּת במועצת הסטודנטים למשפטים, אשר פעלה לייצוג הסטודנטים למול סגל הפקולטה ושיפור התנאים ומענה לצרכים של הסטודנטים; חברוּת בכתב העת של הפקולטה למשפטים; וכן שימשתי כעוזרת מחקר לפרופסור למשפט בינלאומי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? במסגרת שירותי הצבאי ביחידת 8200, נחשפתי לתחומי הטכנולוגיה, ובהמשך במהלך עבודתי ב-IVC Research Center – חברת מחקר לתחום ההיי-טק וההון סיכון בישראל –  נחשפתי לעולם ההשקעות. לאחר מספר שנים כעורכת דין במחלקת ליטיגציה מסחרית, החלטתי לשלב את יכולותיי המקצועיות והיכרותי עם תעשיית ההיי-טק וההון סיכון, יחד עם תשוקתי לעולם השיווק, והצטרפתי לקרן YL Ventures כדי להקים ולנהל את פעילות השיווק של הקרן.

באותה עת, תחום השיווק בקרנות הון סיכון היה עדיין בחיתוליו. כיום, מונה צוות השיווק בהובלתי חמישה אנשים, מומחי שיווק מדיסציפלינות שונות, אשר אחראים על קידום המותג של הקרן בישראל ובארה"ב וכן על חיזוק קשריה של הקרן בתעשיית הסייבר הגלובאלית, ומהווים זרוע שיווקית מלאה עבור חברות הפורטפוליו הצעירות של הקרן.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? לצערי ישנם עדיין פערי ייצוג מגדריים משמעותיים בתעשיית ההיי-טק. תת הייצוג הכללי של נשים בתפקידים טכנולוגיים נטוע, בין היתר, בחוסר הייצוג הנשי בחינוך, בהכשרות ובתפקידים טכנולוגיים בצה"ל ובאקדמיה. מגמות אלו "זולגות" בהמשך לתעשייה עצמה. בחברות סטארט-אפ צעירות מנהלים נוטים להעדיף עובדים הדומים להם, עימם יש להם היכרות מוקדמת. כך נוצר מצב, בעיקר בחברות טכנולוגיות, שמנהלים מגייסים לחברות שלהם אנשים ששירתו עימם ביחידות טכנולוגיות, ובכך מנציחים פערים שהיו קיימים קודם לכן בצבא. תופעה זו מובילה בהכרח למיעוט של נשים בחברות צעירות, וכך הן לא נמצאות בחזית הקידמה הטכנולוגית, וגם פחות בתפקידי ניהול. כיום, לשמחתי, קיימת בתעשיית ההיי-טק, ובפרט בתעשיית הסייבר, יותר מודעות לצורך בקידום שוויון מגדרי ויש פעולות יזומות לשילוב של יותר נשים בתפקידים טכנולוגיים. אנחנו כקרן מדגישים את הצורך לפעול כבר מהשלבים המוקדמים ביותר של חברות הסטארט-אפ שלנו על מנת לוודא זאת. בפועל, חוסר ייצוג נשי במוקדי קבלת החלטות בהיי-טק משפיע לרעה על החברה הישראלית כולה, ולכן בראייתי יש לכולנו אחריות לפעול בנושא.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? באופן אישי אני שמחה שלא חוויתי אפליה  על רקע מגדרי. לאורך הקריירה שלי זכיתי ליחס מקצועי ושיוויני, הן ממעסיקי והן מהיזמים והשותפים שאנחנו עובדים איתם בקרן באופן יומיומי. מדובר בסקטור תחרותי ודינמי, שבו שמים דגש על מקצועיות ולא על מגדר. בנוסף, בפרט בקרב יזמים, אנחנו רואים דור שבו גוברות ההבנה והחשיבות של שיוויון מגדרי, והמודעות לנזקי האפליה לתעשייה ולחברה בכללותה. יחד עם זאת, אף שהתחושה שלי היא שאפליה היום היא פחות מכוונת אלא תוצר של פערי ייצוג מוקדמים, הרי שהיעדר ייצוג שוויוני נוכח מאוד במוקדי קבלת החלטות חשובים, ואנחנו עדיין לא רואים מספיק נשים בתפקידי מפתח וניהול בהיי-טק. ככל שיהיו יותר ויותר נשים בתפקידים ניהוליים בכירים, כמו שותפות בקרנות או מנכ"ליות, הדבר יסייע לנשים אחרות בתעשייה לשאוף ולפעול באופן אקטיבי לשם כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים