נשים ומחשבים: שיר פוגל, סלע

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שיר פוגל, מהנדסת DEVOPS בסלע

שיר פוגל, מהנדסת DEVOPS בסלע

שם ותפקיד: שיר פוגל, מהנדסת DEVOPS בסלע (Sela).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון .B.Sc במדעי המחשב. בצבא שירתתי בחיל התקשוב במשך שנתיים. עשיתי קורס מר"ם בצבא ושירתתי בתור IT במדור מחשב במחנה גדעונים. בתפקיד התעסקנו גם בתחום ה-System (ניהול הרשאות וכדומה) ובתחום הפיזי (חימום נקודות בשטח, התקנת מחשבים וכדומה).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר כתלמידה בבית ספר הייתה לי משיכה למקצועות ריאליים, אהבתי לחקור וללמוד דברים חדשים. בתיכון הייתי במגמה של ביוטכנולוגיה, שבה למדנו גם כימיה וביוכימיה. לא נחשפתי לעולם המחשבים בתיכון וזה קרה לראשונה רק בצבא, כאשר למדנו בקורס על רשתות תקשורת ועל המחשב הפיזי. בצבא נהניתי מאוד מהתפקיד, וכשהשתחררתי מהצבא החלטתי להתראיין לכמה חברות היי-טק ולנסות לעבוד בתור IT באזרחות.
התחלתי לעבוד בתור IT בחברת מטריקס, שם עבדתי במשך 4 שנים. לאחר השנה הראשונה, התחלתי את התואר במדעי המחשב ועברתי למשרת סטודנט. כשסיימתי את התואר התחלתי לעבוד בחברת סלע בתור DEVOPS.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני לא חושבת שכיום יש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק. אני שומעת שיש יותר ויותר מנהלות בחברות היי-טק וטכנולוגיה מבעבר, ועל בנות שמשתכרות בהתאם, כמעט כמו גברים. אני חושבת שמקור הבעיה הוא לעיתים אצל נשים, שהן לא מאמינות בעצמן. למשל, יותר קשה לנשים לבקש העלאת שכר ולדרוש את מה שמגיע להן באמת. אני חושבת שצריך להמשיך ולהעלות את המודעות בקרב נשים שגם להן מותר לדרוש ולהתקדם, בדיוק כמו גברים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
אני אישית לא נתקלתי באפליה נגדי, להיפך, אני מרגישה דווקא שמשקיעים בי יותר כי אני אישה. אין הרבה נשים בתפקיד שלי, אנחנו רק שלוש נשים במחלקה גדולה. אני אישית מרגישה שדואגים לפתח אותי, מגישים אותי לקורסים, נותנים לי ללמוד כמה שיותר, נתנו לי להרצות בכנס מקצועי נחשב, סומכים עליי ונותנים לי הרבה אחריות שאין להרבה אנשים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים