נשים ומחשבים: יסמין גתי, קורו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יסמין גתי, מהנדסת דבאופס ב-קורו

יסמין גתי, מהנדסת דבאופס בקורו.

שם ותפקיד: יסמין גתי, מהנדסת דבאופס בקורו (Coro).

ותק בתפקיד: 3 שנים.

תפקידים קודמים: הצטרפתי ל-קורו מיד בסיום השירות בצה"ל

השכלה ושירות צבאי: בשירותי בצה"ל שימשתי כארבע שנים בתפקיד שנקרא באותו זמן 'ניהול תשתיות מערכות מידע', ולאחרונה הוא קיבל את השם דבאופס (DevOps). שירתי בחיל האוויר, בצוות שתפקידו לנהל את התשתית הווירטואלית של מערכות החיל, שם שירתי גם בחובה וגם בקבע, כראש צוות.

במקביל לתפקידי כדבאופס ב-קורו, אני גם סטודנטית לביולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הגעתי לתחום דרך הצבא. קיבלתי מיון לחיל התקשוב, וכשעברתי אותו כבר התקדמתי הלאה עם כל התהליך. לפני הצבא לא התעסקתי בעולם הטכנולוגיה כמעט בכלל, ובמהלך הקורס והשירות למדתי הכול מאפס והבנתי שמדובר בעולם מעניין. בסיום השירות הצבאי הבנתי שאני נהנית לעסוק בתחום, והחלטתי ללכת עם הלב והניסיון שצברתי. מבין כל מקצועות הטכנולוגיה, העבודה כדבאופס הכי מעניינת אותי, בגלל הראייה הרחבה שהמקצוע דורש וההתעסקות בתחומים רבים של עולם הטכנולוגיה. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? בסופו של דבר אני מאמינה שהתעשייה והעולם התקדמו מאוד בשנים האחרונות. אני רואה יותר נשים ששירתו בתפקיד בו אני שירתי בצבא, אשר מגיעות לתפקידים מאוד מרשימים, לניהול ועוד. אצלנו בצוות למשל, במשך תקופה ארוכה הצוות היה מורכב מנשים בלבד, עד שגדל ועכשיו היחס המספרי הוא די זהה והאווירה מאוד מכבדת כלפי הצוות ובתוכו. מבחינה אישית, אני מאמינה שתמיד יש לאן להשתפר. ידוע לי שלא כל מקום מספק סביבה בטוחה ומקבלת כמו בקורו. 

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? לי באופן אישי לא יצא להיתקל באפליה כנגדי על רקע היותי אישה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים