נשים ומחשבים: לירון אוזנה, אלטשר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: לירון אוזנה, מנהלת המחלקה הכלכלית בחברת הפינטק אלטשר

לירון אוזנה, מנהלת המחלקה הכלכלית באלטשר.

שם ותפקיד: לירון אוזנה, מנהלת המחלקה הכלכלית בחברת הפינטק אלטשר (altshare).

ותק בתפקיד ותפקידים קודמים: את דרכי בחברת אלטשר התחלתי לפני כשנתיים וחצי, תחילה כראש צוות ומנהלת מקצועית במחלקה הכלכלית, וכיום אני מנהלת את המחלקה הכלכלית. במסגרת תפקידי אני אחראית על שני צוותים, צוות המתמחה בהערכות שווי וצוות המתמחה בתחשיב הוצאה חשבונאית בגין תגמול מבוסס מניות. אנחנו נותנים שירותים ליותר מ-300 חברות בשנה. בתפקידיי הקודמים ניהלתי את מחלקת החשבות בחברת השקעות נדל"ן בארה"ב, ולפני כן כיהנתי כמנהלת במחלקת הערכות שווי ב-EY, לאחר שהתחלתי שם את דרכי כמתמחה. חברת אלטשר היא דריסת הרגל הראשונה שלי בתחום ההיי-טק.

השכלה ושירות צבאי: רואת חשבון ובעלת תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת בן גוריון (בהצטיינות). בשירות הצבאי שירתתי בחיל התקשוב כמפקדת על קורסי יסוד בחיל.

 מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בתפקידים הקודמים שלי וכרואת חשבון הבנתי את הפוטנציאל העצום הגלום בכלים הטכנולוגיים, עבודה שיכולה לקחת כמה שבועות מתקצרת לשעות ואפילו דקות ספורות. אני מאמינה גדולה בקיצור תהליכים והתייעלות, אני מאמינה בכל כלי טכנולוגי שיכול לסייע ברמת העבודה היומיומית ואני בעיקר מאמינה שהטכנולוגיה משאירה לנו את האפשרות והזמן להתעסק בדברים המעניינים באמת, בסוגיות מקצועיות, בחשיבה מה קורה מאחורי הקלעים של התוכנה, אחרי שהיא ממלאת את המקום היותר טכני שבתוך תהליך העבודה.

 האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שיש מקום לשיפור בכל הנוגע לצמצום פערים בין גברים ונשים, בעיקר בתפקידים בכירים ותפקידי מפתח. היה חשוב לי להיות חלק מחברה ששמה את עניין השוויון המגדרי כמטרה לנגד עיניה עם מדיניות מכילה ומעצימה, שמאפשרת לנשים להתקדם ואף לכהן בתפקידי ניהול בכירים.

לשמחתי, באלטשר למעלה ממחצית מהעובדים ומהנהלת החברה הן נשים, כך שישנו ייצוג נשי בכל החלטה המתקבלת בחברה. רוח החברה היא כזאת שבאמת מעודדת קידום של נשים, בין אם זה בניוד בין מחלקות או בתוך המחלקה עצמה, יש גמישות רבה בשעות העבודה, כולל עבודה היברידית, כדי לאפשר איזון בית-עבודה, שמבחינתי זה מאפשר לי לשמור על האיזון הנכון בין הרצון שלי לטפח את הקריירה ולהגיע הכי רחוק שאפשר לבין לשמור על חיים אישיים ומשפחתיים. אני מאמינה שצמצום פערים יכול להתרחש על ידי חשיפה מתמדת של נשים למגוון האופציות והאפשרויות הפתוחות בפניהן, והמחשבה והידיעה שהכל אפשרי עבורן. וזה מה שאני מרגישה כאן.

המדיניות השוויונית בחברה כלפי נשים באה לידי ביטוי גם במדיניות של גיוון והכלה עם תמהיל עובדים מכל דת ומכל מגדר, כך שכל עובד יכול לצמוח ולהתפתח לאן שרק ירצה.

האם נתקלת באפליה אישית נגדך על רקע היותך אישה?

במקומות העבודה הקודמים שלי לא נתקלתי באפליה כלפיי, אבל הזדמן לי להיות בראיון עבודה שבו הרגשתי שמתרכזים בעצם היותי אישה, נשאלתי על בן זוג וילדים, שאלות שאינן רלוונטיות לתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים