נשים ומחשבים: רותי בן קיש,  ספקטרום דיינמיק מדיקל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רותי בן קיש, סמנכ"לית פיתוח מוצרים בספקטרום דיינמיק מדיקל

רותי בן קיש, סמנכ"לית פיתוח מוצרים בספקטרום דיינמיק מדיקל.

שם ותפקיד: רותי בן קיש, סמנכ"לית פיתוח מוצרים בספקטרום דיינמיק מדיקל.

תפקידים קודמים: דירקטורית פיתוח תוכנה ותוכניות מוצרים 10 שנים, מפתחת תוכנה ומנהלת פרוייקטים – כמעט 20 שנה.

השכלה ושירות צבאי: קצינה בחיל אוויר, תואר ראשון בהנדסת חשמל, תואר שני בהנדסה ביו-רפואית בטכניון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עניין עוד מגיל צעיר, למדתי במגמת פיזיקה-מתמטיקה בתיכון, אהבתי את לימודי ההנדסה ובעיקר את התחום הרפואי, שבו מסתכלים על מערכות בגוף האדם כעל מודלים הנדסיים ועל ידי כך נותנים לרופאים כלים משוכללים לשפר את הדיאגנוזה והטיפול.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

בגדול כן, כמובן. זה הלא מוכח, אבל זה תלוי מאוד בתרבות הארגונית. המקומות שגם נעים לעבוד בהם מעריכים אנשים מראש על פי יכולותיהם המוכחות ולא על פי הערכה עקומה של שעות עבודה ממוצעות או ניצול של אופי טבעי שעוסק יותר במהות ופחות במה מגיע לי.

האם נתקלת באפליה בענף נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

כשהייתי מאוד צעירה והייתי מועמדת לעבודה במקום ששלח מועמדים לאבחון (כמו פיל"ת, עופר אריאלי ודומיהם). האבחון כלל מבחנים פסיכומטריים כאלה ואחרים וראיון. בראיון שאל אותי המאבחן אם בעלי יסכים לבשל בעצמו אם אתקבל לעבודה. אני לא חושבת שהוא התכוון ברצינות, אני חושבת שזו היתה דרך עקומה כבר אז לבחון את האינסטינקטים המגדריים שלי ואיך אני מגיבה לציניות או הצקות בנושא. סימנתי לו בקטנה להתקדם לשאלה הבאה וסגרנו עניין.  התקבלתי…😊, ומאז לא נתקלתי באפליה מגדרית מכל סוג שהוא והקפדתי לעבוד אך ורק במקומות שמראש לא התייחסו לנושא מגדרי כלשהו (לא רק נשים) כקריטריון מהותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים