נשים ומחשבים: אליאן ימיני, זירו נטוורקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אליאן ימיני, אנליטסית נתונים בזירו נטוורקס

 אליאן ימיני, אנליטסית נתונים בזירו נטוורקס.

שם ותפקיד: אליאן ימיני, אנליטסית נתונים בסטארט-אפ הסייבר זירו נטוורקס (Zero Networks). יובל קרניצמן

השכלה ושירות צבאי: שירתתי ב-8200.

 מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד הייתה לי משיכה לטכנולוגיה. בילדות הייתי זאת שמסדרת את המכשירים הטכנולוגיים בבית. בתור ילדה, כשההורים מבקשים את העזרה שלך בכל מה שקשור לטכנולוגיה זה מכניס אותך למיינדסט של ״וואלה אני סבבה עם טכנולוגיה״. יש לי בן דוד שעובד בתחום, ובכל פעם שראיתי אותו עושה משהו במחשב רציתי להבין בדיוק מה הוא עשה וללמוד לעשות את זה בעצמי. התחום מאוד עניין אותי, ובתיכון הייתי במגמת הנדסת תכנה וסייבר. בצבא שירתתי ב-8200 בתפקיד טכנולוגי ונהניתי מהתחום, ולכן רציתי להמשיך ללמוד ולהתפתח בו גם באזרחות.

 האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שיש אפליה בשוק העבודה באופן כללי, שנמצאת במגמת שיפור. ספציפית בהיי-טק זה בעיקר ה״אווירה״ – יש פחות נשים מגברים בתעשייה הזו, אז השיח הוא בעיקר גברי ולעיתים יוצא קצת שוביניסטי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי לא חוויתי בעצמי אפליה, אבל כן היו אמירות שובינסטיות משותפים לאורך הדרך. בפעמים הראשונות אני זוכרת שחשבתי לעצמי ״אני היחידה ששמה לב? או שזה לא מפריע לאף אחד?״ אבל עם הזמן יש יותר ויותר נשים בתחום והשיח הזה מתמעט. אני לא חושבת שזה נאמר מכוונה רעה, לרוב זה נאמר בתמימות או ממקום של בורות. אני מקווה שעוד עשור גם זה ייעלם אבל זה ידרוש אקטיביות.

כמות הבנות אצלנו בזירו גדלה בהרבה בשנה האחרונה – גם בהנהלה וגם בתפקידי הפיתוח, וזה מורגש בצורה משמעותית.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מפרגן

    כל הכבוד! צריך עוד נשים מוכשרות בתעשייה כמו אליאן!

  2. סימה זערור

    כל הכבדו את מצוינת את תהיי מיליונרית

אירועים קרובים