נשים ומחשבים: רויטל אורן, רייזאפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רויטל אורן, מפתחת full stack ברייזאפ

רויטל אורן, מפתחת full stack ברייזאפ

שם ותפקיד: רויטל אורן, מפתחת full stack בחברת הפינטק רייזאפ (RiseUp)

השכלה ושירות צבאי: בתחילת השירות הצבאי שלי עברתי קורס מפעילת מערכות מחשב בבסמ״ח ולאחר מכן שירתתי ביחידת ממר״ם 5 שנים בתפקידים שונים. במהלך השירות הצבאי הבנתי שאני רוצה להיות מפתחת והחלטתי ללמוד הנדסת תוכנה (BSc) במכללת אפקה תוך כדי השירות.
לאחר הצבא והלימודים קיבלתי הזדמנות לעבוד במשרד ראש הממשלה כמפתחת בתחום מאתגר ומעניין. זה היה עבורי מקום ממש טוב להתחיל בו, כי כבר בימים הראשונים בתפקיד נתנו לי להתמודד עם מערכות מורכבות ואחריות גדולה על חיי אדם. זה פיתח אצלי תחושת מסוגלות אדירה: גיליתי שיש לי יכולת טובה לתפקד תחת לחץ, לימד אותי ראייה מערכתית ושיפר את הביטחון העצמי שלי בתחום. והכי חשוב, פגשתי שם את בן הזוג שלי ואנחנו נשואים כבר 12 שנים עם שלושה ילדים.

בזמן הזה הפכתי להיות לקוחה של רייזאפ, וראיתי את ההשפעה של השירות על החיסכון המשפחתי שלנו. גיליתי איך שירות טכנולוגי במגזר הפרטי יכול גם כן להשפיע על אנשים בצורה משמעותית, והחלטתי שאם כבר לעשות שינוי קריירה, אז לעשות אותו במקום עם משמעות והשפעה חברתית. לשמחתי, מנכ"ל החברה שירת איתי בממר״ם, אז הפנייה הייתה פשוטה – ומאז אני ברייזאפ.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
כשהייתי קטנה אמא שלי עשתה הסבה של משרד העבודה וממזכירה הפכה להיות מפתחת. אני זוכרת שזה הדהים אותי: אישה שמעולם לא עסקה במשהו טכני הפכה תוך כמה חודשים לסופרוומן עם יכולות אדירות. עד אז גם ראיתי רק גברים שעוסקים בתחום, ופתאום אמא שלי עושה משהו שמבחינתי היה חסום ואפילו בלתי אפשרי בשבילי כאישה. העבודה שלה סקרנה אותי מאוד, ומשם התחלתי להכיר את עולמות המחשבים ובהשראתה החלטתי ללמוד מגמת מחשבים בתיכון. האתגר המחשבתי והרצון לפתור בעיות תמיד משך אותי, יחד עם הרצון ללמוד דברים חדשים ולהתפתח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
אני מרגישה שכיום בהיי-טק וגם במגזר הציבורי קיימים פערים בין גברים ונשים בתפקידים השונים וגם בשכר. כיום, היחס בין נשים לגברים במקצועות המחשב עדיין נמוך. אני חושבת שזה נובע כבר משלב החינוך של ילדינו בבית הספר. לתחושתי, מערכת החינוך ואנחנו כהורים, מבלי לשים לב מתווים את הבנים שלנו למקצועות המחשב ואילו את הבנות שלנו למקצועות האמנות, ומכאן יש פחות נשים שרוצות מלכתחילה להגיע לתעשייה. יחד עם זאת, נשים יוצאות לחופשות לידה במהלך הקריירה מה שמעכב את ההתפתחות האישית והמקצועית.
בתקופה האחרונה אני מרגישה שיש רצון לגייס יותר נשים במקומות העבודה השונים. קמו קהילות שונות, כגון באות ו-she codes, שתומכות בנשים ומעודדות אותן ללמוד את מקצועות המחשב. זה מעודד אותי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
אגיד את זה בפשטות, גם בן הזוג שלי מפתח עם מספר שנות ניסיון זהה לשלי, אז היה קל לבדוק את זה. התשובה היא כן. לשמחתי ברייזאפ המצב שונה, יש אצלנו יותר מפתחות ממפתחים ו-60% מכוח האדם בחברה הן נשים. זה מייצר תרבות ארגונית שוויונית יותר, מושך נשים נוספות לארגון ומורגש במסדרונות ובאווירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים