נשים ומחשבים: סלי בליך ספוזניקוב, גארדיו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סלי בליך ספוזניקוב, DevOps Lead בחברת גארדיו

סלי בליך ספוזניקוב, DevOps Lead בחברת גארדיו.

שם ותפקיד: סלי בליך ספוזניקוב, DevOps Lead בחברת גארדיו (Guardio).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: מהנדסת דבאופס בחברת ווקמי; מהנדסת דבאופס ב-Penlink (לשעבר Cobwebs) וכן IT Specialist & Junior DevOps, בחברת Albert: Artificial Intelligence Marketing.

השכלה ושירות צבאי: את השירות הצבאי שלי העברתי כמנהלת רשת באוגדה 91 בצפון הארץ, ואת לימודי התואר שלי במערכות מידע עשיתי באקדמית תל אביב-יפו.  

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אם לומר את האמת, מאז שאני זוכרת את עצמי כילדה התחברתי מאוד לטכנולוגיה. החל מרמה בסיסית של להתקין דברים לעצמי במחשב, ועד ללנקות לעצמי את המחשב לבד. כשהגעתי לבית הספר הבנתי שאת החיבור והאהבה שלי לתחום אני צריכה לקחת צעד קדימה, והרחבתי בגרות בתכנוּת. משם המסלול שלי היה ברור, מהתפקיד שלי בצבא כמנהלת רשת ומשם נמשכתי ללימודי תואר בתחום הטכנולוגי, ומיד אחר כך – לעולם העבודה.  

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק? באופן אישי לא מרגישה שחוויתי אפליה כזו או אחרת במהלך הקריירה המקצועית שלי. אבל באופן כללי אני יכולה להניח שעדיין יש כזו, לצערי. אני מניחה שקיימת אפליה בתעשייה, הרי אנחנו רואים שיש פחות נשים בתפקידי מפתח בחברות.  

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה? בהמשך למה שציינתי בתשובתי הקודמת שלא חוויתי אפליה במהלך הקריירה המקצועית שלי, אני רוצה לשים זרקור חיובי על הצד השני של אפליה, וזו העדפה מתקנת. המנהל הראשון שלי בחברת הסטארט-אפ הראשונה שעבדתי בה אמר לי שהוא פועל מבחירה לקדם נשים כאג'נדה. מנקודת הראייה שלי זו העדפה מקדמת ראויה לציון". 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים