לעזור למנמ"רים לעבור את התקופה
גדי גילאון, מנמ"ר פרטנר, אינו משלה את עצמו שלאור המיתון, כל פרויקט שאינו חיוני – יידחה ● מאידך, הוא מצפה מהמנמ"רים להיערך לתקופה זו בצורה חכמה, ומהספקים הוא מצפה לדעת ללכת לקראת המנמ"רים ולתת להם כתף, עד שהמבול יסתיים ● שיחה עם מנמ"ר שכבר ראה מיתון אחד או שניים בימי חייו
חייהם של המנמ"רים אינם קלים כיום במיוחד. מצד אחד, הם נדרשים להשתתף במאמץ של הידוק החגורה בארגונם, ומצד שני, הם צריכים לספק דרישות הולכות וגוברות להוכחת יכולות של כלי IT המסייעים לחיסכון ויעילות. זוהי שעתם של המנמ"רים, שצריכים גם לדעת איך להפעיל את הספקים כדי שיעזרו להם לשכנע את ההנהלות לא לקצץ יותר מדי בבשר החי. בנושא הזה הפנינו מספר שאלות לגדי גילאון, מנמ"ר פרטנר, ובעל ניסיון רב בניהול ארגוני IT בשירותי בריאות כללית ובקבוצת כתר.
איך לדעתך צריכים המנמ"רים להיערך לקראת המיתון?
"מיתון והאטה מאופיינים בהקטנת הצריכה. פעילות המביאה את הלקוחות להיות מחוזרים על ידי הארגונים והחברות בבחינת 'כל לקוח מלך'. פעמים רבות, עלות המוצרים והשירותים יורדת בעקבות כך. עלינו כמנמ"רים, להיערך לתקופה זו, הן בצד ההוצאות על ידי הקטנת התחייבויות, צמצום רכש לא חיוני והתייעלות – ומצד שני, בתחום ההכנסות על ידי שיפור זמן התגובה שלנו לצרכי הארגון, צמצום ה-Time to Market והצפת ערך מערכות המידע לצרכים העסקיים".
האם צפויה לדעתך עצירה של פרויקטים ובאיזה היקף?
"אין לי ספק, שבאווירה הכלכלית הנוכחית ובפתחו של עידן של אי וודאות, כל פרויקט שאינו חיוני לארגון ושההחלטה על דחיית מימושו אפשרית – דינו להידחות. אני חושב שמוקדם לבצע הערכות מסוג זה. אנו פועלים באופן מתמיד לשיפור הפעילות שלנו והגברת יעילות מערכות המידע. היקף תקציב 2009 נקבע כתלות בפעילותנו ואינני צופה כרגע שינויים מהותיים".
מה אתה מצפה מהספקים בימים אלו?
"אני מצפה מהספקים להסתגל לתקציבי מערכות מידע 'רזים יותר', ולמצוא דרך גם בעת הקושי לשמר ידע ויכולות לקראת ימי תקציב טובים יותר".
תגובות
(0)