השבוע שהיה

השבוע החולף עמד בסימן שלושה שדות פעילות בעולם המיחשוב הארגוני: מעמדו של המנמ"ר, הסיכונים והאיומים בעולם אבטחת המידע, ודיווחים על פרויקטי IT ● זאת, לצד הצורך בהגברת אמון הלקוחות הארגוניים במיחשוב הענן, כתנאי להטמעתו ● נותרו עוד עשרה ימים לקריאת ההגדה של פסח

השבוע החולף החל בידיעה משמחת על קידומו של איציק מלאך, חבר הנהלת בנק לאומי, ראש מערך תפעול ומינהלה ו-CBTO (ר"ת Chief Business Technology Officer), לתפקיד משנה למנכ"ל הבנק. מעמדו של המנמ"ר וקידומו נדונו רבות, כמעט בכל מפגש מנמ"רים. בל"ל המחיש בקידום את החשיבות שהוא מקנה לתפקיד המנמ"ר. השבוע גם דיווחנו על פרישתו של מנמ"ר ותיק, ידידיה הוניג, שעמד בראש מערך המיחשוב של קונצרן כיל דשנים, מהגדולים בישראל ובעולם, ולו טרם מונה מחליף.

ברמת האיומים והסיכונים, אין חדש. גם השבוע קיבלנו כמה ידיעות חשובות ומשמעותיות בנושא זה. דן הולדן, מנהל תחום אבטחת מידע במעבדות DVLabs של HP TippingPoint, השתתף בכנס סגור שערכה שלשום (ג') בתל אביב הרשות הלאומית לאבטחת מידע בשב"כ. הכנס דן במניעת התקפות על SCADA (ר"ת Supervisory Control And Data Acquisition), מערכות שו"ב (שליטה ובקרה) ומערכות ניהול ייעודיות המאפיינות גופי תשתיות לאומיות קריטיות, כגון: חשמל, מים, גז, דלק ותקשורת. הולדן דיבר על סטוקסנט (Stuxnet), התולעת המפורסמת ששיבשה את מערכות ה-IT בכורים הגרעיניים באיראן.

סימנטק (Symantec), שעסקיה מטפלים בין היתר במניעת התקפות מקוונות, סיפרה לנו שבשנה שעברה מספר ההתקפות המקוונות זינק ב-93%. נראה כי המשימה להגן על האתרים מפני ההתקפות נעשית קשה מיום ליום. מייקל הרטמן, מנהל האבטחה של סאפ (SAP) העולמית, שהשתתף בכנס של הסניף הישראלי של ISSA, סיפר לבאי הכנס את מה שהם בוודאי יודעים: אין 100% אבטחה. לא בטוח שזה מנחם אותם, כי את התשובות הם צריכים לתת למנהלים וללקוחות, שדורשים 100% הצלחה.

אורח חשוב ביקר השבוע במערכת אנשים ומחשבים, קרל היינץ שטרייביך, מנכ"ל ויו"ר Software AG. באופן לא מפתיע הוא דיבר על הענן ועל יחסם של המנמ"רים לתחום. השבוע שמענו גם על יישומי ענן בתחום ההדפסה, באמצעות פיתוחים של HP. עוד דיווחנו על הצורך בהגברת האמון מצד המשתמשים, כתנאי להצלחת מיחשוב הענן, כפי שעו"ד יהונתן קלינגר אמר בכנס CloudCon בשבוע שעבר.

ובזירת הפרויקטים שמחנו לדווח על חגיגת ספקים בבנק ישראל: ועדת המכרזים של הבנק אישרה באחרונה מכרזים בהיקף של יותר ממיליון שקלים לפרויקטים שונים. אורקל ישראל הטמיעה את מכונת בסיסי הנתונים שלה, אקסהדטה, בבזק. כ.א.ל. הטמיעה מערכת לזיהוי הונאות בהיקף של חמישה מיליון שקלים. זהו ללא ספק מהלך חשוב, בהתחשב בעובדה שבארצות הברית פורסם כי אלפי ילדים הסתבכו בחובות עקב גניבת זהויות. כך, שמענו שמישהו הצליח לרשום משכנתא בשווי של 605 אלף דולרים על שמו של ילד בן 10. המסקנה: שימרו היטב על ילדכם.

ומה בשבוע הבא: שני כנסים מרכזיים צפויים להיערך במסגרת הוועידות של אנשים ומחשבים. כנס אג'ייל, שיביא שורה של אורחים מחו"ל ומישראל שידברו על הנושא הכי חם היום בתחום פיתוח התוכנה. ביום חמישי 14.4.2011, ייערך כנס ניהול מסמכים ותוכן, ECM . מייד לאחר מכן ייצא המשק כולו, לרבות המדור לחופשת חג הפסח, וישוב במשנה מרץ להמשך פעילות האביב והקיץ.

שתהיה שבת שלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים