כך תשרדו בעולם של אי יציבות תעסוקתית

המגזין CIO אסף צרור עצות במטרה להבטיח את מקום עבודתכם ולהקטין את הסיכוי שאם וכאשר יצטרכו לקצץ, אתם לא תהיו ברשימה ● החל מקו"ח עדכניים ליום הפקודה ועד לרשתות החברתיות החיוניות בימינו – כיצד תשרדו את שנת 2013?

אחד האתגרים המשמעותיים שיעמדו בפני ענף ה-IT בשנה הקרובה הוא התעסוקה והמקצועות הנדרשים בתחום. זאת, על רקע מיתון כמעט כלל עולמי וירידה בביקושים למקצועות מסוימים בהיי-טק, לרבות בישראל. סקרים עדכניים שפרסם המגזין המקוון CIO גילו, כי עובד ממוצע מחזיק במקום עבודתו כ-4.5 שנים, כאשר בשנתיים האחרונות, בצל המשבר, הניידות במקומות העבודה היתה גדולה עוד יותר. עובדה זו גורמת ללחץ בקרב עובדים רבים, שלא יודעים מה יילד יום.

המגזין CIO אסף צרור עצות במטרה להבטיח את מקום עבודתכם ולהקטין את הסיכוי שאם וכאשר יצטרכו לקצץ, אתם לא תהיו ברשימה. העצה הראשונה היא כמובן לעבוד טוב יותר, ולהבין מה צורכי התעשייה שאתם עובדים בה – במה אתם כאנשי מקצוע יכולים לתרום, ולא לשכוח להבליט את זה, כדי שבבוא העת מי שצריך לזכור לא ישכח זאת. כך, אתם יכולים להיות אנשי התוכנה הטובים ביותר בעולם, אבל הארגון שלכם זקוק לאנשים שמבינים את הביזנס. איך עושים זאת? השלב הראשון הוא הקל ביותר: גולשים לאתר Google News וקוראים את החדשות הרלוונטיות למגזר שלכם. עצה שניה: לאחר שתכירו היטב את הארגון שלכם, בנו מפת קריירה – הגדירו לעצמכם מה אתם עושים היום, אילו תפקידים רלוונטים ואיך אתם משתלבים בהם. הכלל החשוב ביותר הוא לזכור, כי אם לא תבנו לעצמכם מסלול מסוים – איש לא יעשה זאת במקומכם.

במקביל, מציעים המומחים, שמרו תמיד על קו"ח עדכניים, מוכנים ליום פקודה. עליכם להיות בטוחים, כי גורמים שונים שהייתם איתם בקשר, סורקים מדי פעם את קו"ח. עדיף שתעשו זאת בזמן "רגיעה" מאשר בתקופה לחוצה לאחר פיטורין. גם בניית אתר משלכם, שבו תעלו הגיגים ותמתגו את עצמכם, לא יכול יזיק – ולא לשכוח את הרשתות החברתיות, כמובן. כך, פייסבוק (Facebook) ולינקדין (LinkedIn) הפכו זה מכבר לזירה קריטית מאוד בשדה ההיי-טק. משרות רבות נולדו בתקשורת בין הגולשים ברשתות אלו, ואסור לזלזל באף פוסט הרומז לג'וב אפשרי. למדו איך למתג את עצמכם ברשתות החברתיות.

טיפ נוסף לבניית קריירה: למדו ליחצן את עצמכם בתוך הארגון. צרו דף אישי, מתגו את החתימות האישיות שלכם ומצא דרכים מקוריות שבהן אפשר יהיה ללמוד על הכישורים שלכם. גם תמונה יפה לא תזיק. בשיחות פנים אל פנים, הדגישו את הכישורים שלכם ותבדקו היטב שהמנהל האישי שלכם מודע ליכולות אלו ולמה אתם שווים. עצה אחרונה, שבוודאי לא יכולה להזיק, היא להרחיב את האופקים. למדו דברים חדשים ומצבו את עצמכם כמי שבקיאים בתחומים רבים, ואף מהווים נכס לארגון.

השורה התחתונה: שנת 2013 תהיה ללא ספק שנה מאתגרת לעובדים רבים בעולם ה-ICT. רבים מאלו שהחלו אתמול את השנה החדשה במקום עבודתם לא יסיימו אותה עם אותו מנהל. האתגר הקשה ביותר של אותם עובדים הוא להמשיך ולשמור על מיצוב גבוה, כדי שהם לא יהיו הראשונים ברשימת העובדים המפוטרים. חייבים לשמור כל הזמן עין אחת פקוחה, מה קורה בחוץ, לוודא שיש קו"ח רלוונטים, ויתרה מזאת – להשתמש באמצעים הוויראליים המוכרים, רשתות חברתיות ופורומים – כדי שכולם ידעו על קיומכם ופועלכם, כך שביום סגריר תקבלו הצעה למשרה חלופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים