כך תצליחו בתהליך ניהול השינוי

ניהול השינוי הוא אחד האתגרים הגדולים של המנמ"ר בימינו, שנאלץ לבצע שינויים רבים כדי לעמוד בחדשנות החמקמקה ● איך עושים זאת? ליקטנו עבורכם כמה עצות חשובות בדרך להצלחה

נהוג לחשוב שניהול השינויים בארגון, הכולל שינויים טכנולוגיים כמו גם ארגוניים, הוא חסר סיכוי ולא בא לידי ביטוי בעסקים במרבית הארגונים. אם אתה מנמ”ר של ארגון עסקי, אתה בוודאי מכיר את התחושה הזו, שכן שינוי מוציא אותך לגמרי משיווי משקל. המרחב משתנה במהירות כה רבה, והטכנולוגיות החמות יחד איתו, עד כי אין לך ברירה אלא לבצע כל הזמן שינויים כדי לעמוד בחדשנות. ניהול השינוי הוא אחד האתגרים הגדולים של המנמ"ר. ביצוע נכון של הדברים הוא מתכון להצלחה או כישלון. איך עושים זאת? המגזין CIO ליקט עבורנו כמה עצות שכדאי לקרוא וליישם.

העצה הראשונה היא לשים במרכז את האנשים. נהוג לחשוב שבניהול השינויים אתה מתייחס לסביבת העבודה שלך, כמו תקציבים, תוכניות לשינוי ארגוני ואסטרטגיית הטמעה. לפי הגישה החדשה, לפני שאתה ניגש לטפל בכל האלמנטים המוכרים בדרך לניהול השינוי, עליך לנטרל קודם כל את גורם ההתנגדות מספר אחת: האנשים. לשם כך, רצוי שתבחר מראש את האנשים שאיתם תוכל לעשות מהפכות. במילים אחרות, חזק את קשריך עם הקולגות.

ניהול קשוח, מוטה הנחיות ומוודא ביצוע, הוא חשוב לתרבות הארגונית. אבל הוא לא יכול להתבצע אם לא תבחרו מראש את האנשים הנכונים איתם תצאו לקרב. אי אפשר ליישם מדיניות חדשה בלי לדבר קודם עם האנשים ולהסביר להם מה הולך לקרות. עובדים מגלים התנגדות מיידית כאשר מנחיתים עליהם משהו, אבל הם מוכנים להקשיב כשמסבירים להם למה זה חשוב ואיך הם שותפים לעניין. כפועל יוצא מהמהלך, נבנית קבוצת איכות בתוך הארגון, אשר מחוייבת לכל השינויים ומעורבת ותורמת לחדשנות. לכן, יש לשתף אותם בתוכניות מוקדם ככול האפשר; לא חייב לקבל את הערותיהם, אבל לפחות להקשיב לאנשים. אם ביצעתם נכון את התהליך, תגלו לפתע שכל מה שצריך לעשות כדי להניע שינויים זה לתת דחיפה קלה, לארגן הכל במסגרת ברורה ולצאת לדרך. תופתעו לגלות כמה אנשים מוכנים להירתם לשינויים בלי לצאת למאבקים.

עצה נוספת שתמיד חשוב ליישמה: תבנו קבוצת תמיכה ברמה המשפטית. הם צריכים לתת לכם גיבוי לכל שאלה שלא תישאל, והם מהווים חלק בלתי נפרד מקבוצת ההובלה של השינוי. בניית קבוצה כזו תסייע לכם לתקשר טוב יותר עם בעלי המניות של החברה, שמסתכלים על כל שינוי לא רק דרך החור של הגרוש, אלא גם בהיבט משפטי-רגולטורי. אולם יש לשים לב, כי סנגורים אלו הם קודם כל אנשים ברי-שיח, ולא כאלו שמסתכלים רק על הסעיף הקטן בחוק.

עצה אחרונה – זכרו, שינוי ניהול נכון הוא פונקציה של בחירת זירת הקרבות הנכונה. ניהול שינוי הוא קרב לכל דבר ועליכם להתכונן אליו כראוי. זאת, לאחר שבחנתם את השטח והבנתם היטב שאתם יכולים לנצח. אם אינכם משוכנעים בהצלחה ובנחיצות של ניהול השינוי באופן אישי – לא תוכלו להצליח אף פעם. וכמובן, כנאמר בשורות אלו, קודם כל תחשבו על האנשים, העובדים, הקולגות – אלו שבלעדיהם שום שינוי לא יכול להיות מנוהל. חומר למחשבה.

CIO

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים