הכל סייבר

מאות אנשי אבטחה גדשו את ועידת InfoSec 2013 שהתקיימה היום (ד'), במטרה למצוא את הפתרונות הטובים ביותר להגנת על הארגון שלהם ● בין לבין גילו המשתתפים את מה שידעו רבים עוד קודם - ישראל היא מדינה מובילה בעולם בייצוא ידע של סייבר

זהירות - Darkhotel. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

המושג סייבר, שהפך למדובר יותר ויותר ונכנס לתודעה שלנו, עבר תהליך חיברות (סוציאליזציה) שסוציולוגים ודאי ימצאו אותו מעניין. תחילה הוא עלה בהקשר של דברים אפלים ומפחידים, שהתחברו לאיומים צבאיים וביטחוניים דוגמת האיום האיראני, ועוד. אחר כך התחילו להסביר לנו שהסייבר, כמו טרור לכל דבר ועניין, לא מסתפק ביעדים צבאיים, אלא נוכל למצוא אותו בכל פינה – במקום העבודה שלנו, בגלישה ביתית, ובעצם בכל שלב ברשת. החיבור האזרחי הוביל את הסייבר לשכן ותיק מאוד בשכונת ה-IT שלנו – תחום אבטחת המידע. כיום, אמרת אבטחת מידע – אמרת סייבר.

עובדה זו אתגרה גם אותנו, מפיקי ועידת אבטחת המידע המרכזית של הענף, InfoSec, הנערכת בשיתוף עם SECOZ זה 11 שנים ברציפות. כיצד יוצקים תוכן רלוונטי לוועידת אבטחה מבלי לדלג על סייבר?

המציאות בשטח סייעה לנו. הסייבר, שכאמור החל לזלוג גם לסקטור העסקי – התאזרח. הוא למעשה קיים בכל תחום אזרחי אפשרי. פרטי, ציבורי, ממשלתי, פיננסי – בכל מגזר יש מערכות מידע שצריכים להגן עליהן. אחד האתגרים הוא כמובן הסייבר. בעיניי הארגונים, הסייבר הוא למעשה מעטפת לכל מה שידענו בתחום האבטחה.

זה היה האלמנט המרכזי ב-InfoSec 2013, שנערכה היום (ד') באווניו שבקריית שדה התעופה. מאות אנשי האבטחה שגדשו את המקום שמעו על המוצרים שונים של החברות הספקיות, המציעות פתרונות כיצד להגן על הארגון שלך בצורה הטובה ביותר.

בין לבין גילו המשתתפים את מה שידעו רבים עוד קודם לכן – ישראל היא מדינה מובילה בייצוא ידע של סייבר לעולם. לא רק צ'ק פוינט (Check Point), אלא עוד עשרות רבות של חברות. מדינות רבות במערב, כמו גם במזרח, צמאות למידע שיוצא מישראל – ולא רק בגלל הרקורד הביטחוני שלה.

את הזווית הזו האיר בצורה ברורה רמי אפרתי, ראש אגף בכיר במטה הסייבר הלאומי. הקמת המטה היא יוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקדנציה הקודמת, מתוך מודעות אמיתית לצורך הדחוף שלה. גם מטה זה קיבל בהתחלה כסות סודית עם שייכות ביטחונית.

מהר מאוד הבינו ראשי המטה, בהם אפרתי, כי עליהם לצאת למסע הסברה, שילמד וירגיע את האזרחים כי המטה אינו צבאי. למעשה, הוא פתוח לכולם, וביכולתו לתת כסף לחברות הזנק שמפתחות סייבר בכל דרך שהיא. לצורך כך המטה חבר גם למדען הראשי, למשרד המדע ולגופים נוספים.

כך, בשלב הראשון היה הרבה כסף בקופה, אבל אף אחד לא התקרב. מסע השכנוע המסיבי שעשו אפרתי וחבריו, דוגמת פגישות עם אנשי התעשייה, הביאה לתוצאות המקוות. עשרות מיליוני השקלים שהקציב המטה מצאו "אבא".

בדבריו במליאה עשה אפרתי את מה שמאוד לא מקובל בשירות הממשלתי. "בואו אלינו, תציעו לנו", הוא קרא לנציגי החברות הישראליות שהשתתפו בכנס. כמה שעות אחר כך, משתתפי פאנל מנהלי אבטחת מידע, בהנחיית אופיר זילביגר, קראו לממשלה ואמרו "אנחנו זקוקים לעזרה". הסקטור העסקי אזרחי מודע לאיומי הסייבר, אבל יש הרבה דברים שהם לא יודעים או לא יכולים לעשות. שם נדרש סיוע ממשלתי באופן דחוף.

עוד מהכנס: קריאה אתגרית לנציגי החברות הרב לאומיות. "תפתחו פה מרכזי פיתוח לסייבר, הרי אתם תמיד אומרים שישראל היא מדינת הסייבר", נאמר. רמי אפרתי צריך עתה להמתין ולראות מי ירים את הכפפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים