מנמ"רים, התעוררו!

מצרים אמנם הוכיחה לנו עד כמה אנו לא מסוגלים לצפות ולחזות שום דבר, אבל עלינו ללמוד מכך שיש לחשוב קדימה ולהיערך ברצינות לכל אפשרות ● המסקנה המתבקשת היא זו שמחזירה אותנו שוב ושוב לתורות ה-DRP וההתאוששות מאסונות

אחד האמצעים בהם משתמשים שלטונות מצרים כדי להדוף את הפגנות ההמונים, הוא חסימה – או לפחות ניסיונות חסימה – של הגישה לרשתות האינטרנט והסלולר. נכון הוא שזה לא חדש, אבל העובדה שזה קורה במדינה כמו מצרים, שמזוהה כאחת המדינות ה-"מערביות" ביותר בעולם הערבי, מדליקה אורות אדומים במסדרונות הפוליטיים, בקרב קהיליית העסקים וכמובן בקרב כל שוחרי החופש והדמוקרטיה.

אך נדמה שהנזק שהשלטונות המצרים גרמו עם ביצוע המהלך הזה הוא אף גדול יותר, שכן במצרים, למרבה הפלא, לאף אחת מספקיות האינטרנט אין אמצעי גיבוי. מי היה מאמין עד לפני שבועיים שההנהגה המצרית תיגרר אחר החשוכים שבמשטרים, ותוריד את השאלטר על הטכנולוגיה?

חברת המחקר גרטנר (Gartner) לוקחת את העניין הזה צעד אחד קדימה. האנליסטים שלה פנו למנמ"רים העובדים בחברות בינלאומיות, והציעו להם לחשוב כיצד הם ערוכים לקראת מצב שבו באחת המדינות בהן הם פועלים, יתעוררו בעיות ורשת התקשורת תשותק. גרטנר שבה ומזהירה בדו"ח, כי הבעיה הזו אקוטית במיוחד לכל אלו שחושבים על הענן כאופציה לייעול מערכות המיחשוב שלהם. כי בענן, מציינים בחברת המחקר, השרתים ומערכות הגיבוי של חברה שיושבת במערב אירופה, למשל, יכולים להיות מאוחסנים במדינות כמו מצרים. שימוש בענן הרי מבוסס כל כולו רק על רשת האינטרנט, ולכל השבתה – גם כמו זו שבמצרים – יש משמעות קריטית לכלל הפעילות של החברה.

גם כאן, לדעת אריק פולק – אנליסט בכיר בגרטנר, הרבה מאוד מנמ"רים לא נתנו את דעתם על כך, כי מצרים נחשבה למדינה יציבה יחסית, שתסריט בלהות כמו זה שמתממש בעת האחרונה, היה בלתי סביר בעליל. זה בדיוק מה שגרטנר מבקשת לשדר לכם, המנמ"רים: התעוררו! אתם רואים שוב ושוב איך העולם הפסיק מזמן להיות צפוי ויציב. מהפכות, שינויים פוליטיים ותמורות כלכליות קיצוניות יכולים לקרות בכל פינה בכדור הארץ. אפילו ארצו של הדוד הסם כבר לא חסינה. רק תזכרו מה קרה שם בשנים האחרונות בגלל המיתון.

לכן, המסקנה המתבקשת היא זו שמחזירה אותנו שוב ושוב לתורות ה-DRP וההתאוששות מאסונות. שוב ושוב אנחנו נוכחים לדעת, כי ניהול מערכות מידע אינו כולל רק תכנון טכנולוגי, אלא גם תכנון אסטרטגי כולל, שמשתלב בניהול הכללי של הארגון. היערכות לקראת משברים צריכה להיות חלק מהאג'נדה של כל מועצת מנהלים. אין פה מקום להפתעות. מצרים אמנם הוכיחה לנו עד כמה אנו לא מסוגלים לצפות ולחזות שום דבר, אבל עלינו ללמוד מכך שיש לחשוב קדימה ולהיערך ברצינות לכל אפשרות.

מנמ"רים, התעוררו!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים