איך להיות מנמ"ר מצטיין?

המנמ"ר המצטיין יודע היטב שההשפעה שלו על ההצלחה של המנהלים בארגון היא גדולה מאוד, ואיכות הפתרונות שלו תקבע את הקידום וההישגים שלהם ● עם זאת, במקרים רבים, המנהלים האלה לא ממש יודעים להעריך את החשיבות של מנמ"ר מצטיין ● מנמ"ר אמריקני בארגון גדול מפרט את המשנה שלו להצטיינות

השאיפה למצוינות היא אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מנמ"רים. עם זאת, הדרך למצוינות אינה פשוטה ואין מתכון פלא להפיכת מנמ"ר טוב למנמ"ר מצוין.

השבועון האמריקני InformationWeek פרסם השבוע בלוג מאת מנמ"ר בכיר בארגון גדול, החותם בשם העט ג'ון מקג'רבי. המנמ"ר מספק כמה תובנות מעניינות לגבי תפיסת ההצטיינות של המקצוע. לשיטתו, מנמ"ר מצטיין הוא כזה שמכיר היטב את כל המנהלים העסקיים בארגון. מהם הוא לומד איך הדברים עובדים באמת, כיצד הם מקבלים החלטות – ועל פי זה הוא מיישם את הפתרונות שעליו לספק להם.

היכולת לדבר באותה שפה ולהבין את האנשים האלו, היא מלאכה לא קלה – שלפעמים כרוכה גם בהתמודדות עם מצבים עדינים. המנמ"ר המצטיין יודע היטב שההשפעה שלו על ההצלחה של המנהלים בארגון היא גדולה מאוד, ואיכות הפתרונות שלו תקבע את הקידום וההישגים שלהם. עד כדי כך.

עם זאת, במקרים רבים, המנהלים האלה לא ממש יודעים להעריך את החשיבות של מנמ"ר מצטיין. לכן, עליו להסביר להם מה עושה מנמ"ר. חלק ממשימת ההצטיינות היא לדעת לטעת בקרב אותם מנהלי עסקים את התחושה שיש להם פרטנר ניהולי ב-IT ולא סתם טכנאי או איש רכש שדואג לרכוש מחשבים.

המנמ"ר המצטיין הוא גם זה שמסוגל להבין את העולם הפיננסי. עליו לדעת על מה מנהלים נמדדים ואיך הם בונים תקציב. אם לא תלמד את השפה הזו, לא תוכל לעולם להיכנס למשבצת המצוינות. מצוינות בניהול פירושה גם לדעת לכבות שריפות, להבין את שורש הבעיה ולתת לה מענה הולם – ולא רק טכנולוגי.

באותו ארגון שבו המנמ"ר – כותב הבלוג האלמוני – עובד, נשמעו תלונות מסמנכ"ל המכירות על איכות השירות ללקוחות והעובדה שלא תמיד מספיקים לשרת את הלקוח הנכון בזמן. כותב המאמר מסביר, כי הבעיה היא בעיקרה טכנולוגית ומתבטאת במגבלות מערכות התקשורת והטלפוניה בארגון. לכאורה, הוא יכול היה לפתור את הבעיה על ידי העברת הטיפול למנהל התקשורת שלו, אבל הוא החליט לשגר לאותו מנהל את אחת המנהלות הבכירות בארגון ה-IT שלו. יחד עם אותו מנהל, השניים "תפרו" פתרון משולב שנתן מענה גם לצד הטכני וגם לנושא הארגוני. לא לחינם מגדיר המנמ"ר הבלוגר את אותה מנהלת כמי שתחליף אותו בעתיד.

השורה התחתונה: מצוינות בניהול IT פירושה לצאת החוצה אל מעבר לגבולות ארגון ה-IT. מנמ"ר בעל תכונות של מצוינות יודע מצד אחד לדאוג שכל המערכות בארגן יעבדו בצורה תקינה – כי אחרת אינו ראוי להיות בכלל מנמ"ר, אבל יודע גם ליצור את הקשרים הנכונים עם מנהלי העסקים, לנהל נכון את העובדים שלו וליצור דיאלוג שמוליד את המצוינות בניהול. חומר למחשבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים