השבוע שהיה: מלאס וגאס עד הנובר

שבוע מרתק ורווי אירועים עבר על העולם הטכנולוגי - מ-CeBIT ועד השקת ה-iPad 2, דרך כנס התוכנה של יבמ וכלה בוועידת SmartDoctor בארץ ● ומה צפוי לנו בשבוע הבא?

השקת ה-iPad 2 אמש (ד') העלתה את אפל (Apple) ללא ספק למקום הראשון בסיכום האירועים הטכנולוגיים החשובים של השבוע האחרון. למרות שניתן להתווכח על מידת הדרמה של ההשקה, כולם תמימי דעים שבמרכז האירוע לא עמד המוצר החדש, אל דווקא מי שהחזיק אותו בידו: סטיב ג'ובס. זאת, על רקע השמועות והדיווחים על מצבו בריאותו של מנכ"ל ואחד ממייסדי אפל, וההערכות על כך שהוא לא יוכל להשתתף בהכרזה. ג'ובס הציג אמנם מכשיר טאבלט דק במיוחד, אבל נדמה היה שהעולם בודק כל ס"מ בגופו וחשש לראות שמא הוא יהיה דק מדי (כאמור, המנכ"ל – ולא המוצר).

לא הרחק מסן פרנסיסקו, בלאס וגאס, ערכה יבמ (IBM) את ועידת התוכנה השנתית Pulse 2011, בהשתתפות כ-6,000 איש. העיקר בכנס היה חשיפת פתרונות לעולם חכם ויעיל יותר. זהו עולם שיורכב מערים חכמות, שבהן מרבית המכשירים הדיגיטליים יהיו מחוברים לרשתות מחשבים. זהו, כמובן, עולם שיש בו עננים – ויבמ לא יכולה להתעלם מהם. בכנס, כצפוי, הציגה החברה גם פתרונות בתחום מיחשוב הענן, שמאפשרים בין היתר לנטר סביבות מחשב, מבלי שהמשתמשים ירגישו בכך. באופן מקרי לחלוטין, קיבלו המשתתפים בלאס וגאס חיזוק נוסף לטענות הנשמעות נגד בעיות האבטחה והיציבות של הענן; היה זה כאשר גוגל (Google) הודתה, כי תכניהם של 100 אלף מינויי ג'י-מייל (Gmail) נמחקו, וכעת עושים מאמצים לשחזר אותם.

מעברו השני של האוקיינוס, בעיר הנובר הקרה שבצפון גרמניה, נערכה תערוכת הטכנולוגיה CeBIT 2011. כל ההספדים שנישאו על התערוכה הזו – שהיוותה במשך שנים את האירוע המרכזי בענף המיחשוב – התגלו כשגויים. השנה אירחה התערוכה את מיטב החברות הגדולות, בביתנים גדולים ובהשקעות לא צנועות בשיווק, תצוגות ומכירות. בכל זאת, שוק של כמה עשרות מיליונים צרכני מיחשוב באירופה לא הולך ברגל והסניפים האירופיים של החברות הרב-לאומיות עבדו שעות נוספות.

בין ההכרזות המעניינות עליהן דיווחנו היתה זו של סאפ (SAP), שהתעוררה והכריזה על פתרונות SaaS שעשויים להתחרות באלה של Salesforce.com. היתה גם Software AG, שפרגנה לסניף הישראלי שלה, וסיפרה שמודל הייעוץ שהיא מיישמת כעת בעל העולם, פותח בכלל בארץ.

בארץ נפגשו השבוע כל בכירי התחקשוב והמיחשוב של מגזר הבריאות בכנס משלהם, SmartDoctor. הכנס עמד בסימן עתידנות, והתמקד בכיוון אליו הולכת הרפואה בעידן הרשת החברתית והמובייל. התשובה לא היתה קשה לניחוש. הלקוח העתידי של בתי החולים והרופאים יהיה לקוח שיש לו בבית סטטוסקופ מודרני שיחובר לסמארטפון, בעזרתו הוא יוכל לשדר לרופא הילדים שלו בכל שעה של היממה את מצב החום או רמת השיעול של הילד הקטן שלו. במקביל, הוא יקבל היזון חוזר מרופא תורן, שיישב אי שם בבית מאחורי מסך, ויצייד אותו במרשמים להורדת החום של הפעוט – ובעיקר להורדת רמת ההיסטריה. הדוברים השונים מטעם קופות ובתי החולים, הגדירו את מה שקורה כעת במערכת הבריאות ברמת התיקשוב כ-"רעידת אדמה", "צונאמי" ו-"מהפכה של ממש".

בזירת התקשורת אין חדש. משרד התקשורת ממשיך להכביד על חברות הסלולר ואלו ממשיכות להתבכיין ולנקוט בצעדי ההגנה המוכרים: איומים, רמזים על הפסדים וקריאה על קשיים בשימור הלקוחות. התסריט הצפוי הוא פיטורי עובדים, על מנת שאלו יפגינו מול משרד התקשורת במחאה על שגרם לאבדן מקום עבודתם. הזוי. יש לקוות שהשר משה כחלון ימשיך לשמור על קור רוחו וישלים את המהלכים המבורכים שהחל בהם.

בנצרת חגגו שוב, בפעם המי יודע כמה, שר החינוך גדעון סער וראש הממשלה בנימין נתניהו, את ההכרזה על תוכנית התיקשוב בחינוך. צרכן החדשות האובססיבי ודאי שואל את עצמו כמה פעמים אפשר לחגוג את השקת אותה התוכנית ולחזור בה על אותן ההבטחות. כל מה שאנו מבקשים הוא להפסיק עם החגיגות ולהתחיל בעבודה. מערכת החינוך משוועת לכך.

ומה צפוי לנו בשבוע הבא? ביום ג' יתכנסו המורים והמחנכים לכנס השנתי של מופ"ת, שיעסוק השנה בשילוב משחקי מחשב בתוכניות הלימוד. למחרת, ביום ד', יפגשו בכירי קהילת ה-IT עם צמרת חברת המיחשוב הוותיקה CA, בכנס הלקוחות השנתי שהיא תערוך במלון הילטון בתל אביב. נושא הכנס יהיה מיחשוב הענן, ו-CA תציג שם פתרונות שנועדו לשכנע את הקהל, כי כאשר מדברים על ענן – אסור לשכוח את נושא האבטחה והשו"ב, שהיו מאז ומתמיד נכסי צאן ברזל עבור CA.

שיהיה שבוע טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים