"איך צינור טיפש יכול להיות מודל שיווקי מבריק"

דייוויד ג'ייקובס, מנהל הטכנולוגיה הראשי של אמדוקס, מספר על האתגרים שעמם מתמודדות חברות הכבלים והמדיה במאבק המתמיד על שיפור חווית הלקוח, וכיצד אמדוקס זיהתה את השוק הזה

העידן הנוכחי מתאפיין בין היתר בדרישה לשילוב הדוק יותר בין תכנים לפלטפורמות טכנולוגיות. הדבר מורגש בעולם בעיקר בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, או ליתר דיוק אצל חברות הכבלים – שנדרשות לעמוד בדרישות הלקוחות. האינטרנט, הדור השלישי והרשתות החברתיות, שינו לחלוטין את המודלים של הפצת המידע. כך, הלקוחות כיום דורשים חווית משתמש קלה, נוחה ונעימה.

אחת החברות הבולטות בעולם בתחום הפתרונות לאותם ספקי תשתיות התקשורת, היא אמדוקס (Amdocs) הישראלית. בראיון למגזין האינטרנטי CABELFAX, מספר ה-CTO של אמדוקס, דייויד ג'ייקובס, על האתגרים שעמם מתמודדים כל מפיצי המידע למיניהם ואיך "צינור טיפש יכול להיות מודל שיווקי מבריק".

לדבריו, "בעבר פעלו הספקיות בסביבה סגורה", אומר ג'ייקובס בראיון. "היכולות של ספקיות התוכן לחדור לסלון הבית גדלות, בזכות השימוש בדרכים שונות – מכשירי טלוויזיה שמקושרים לאינטרנט, קונסולות משחק ועוד. התחרות על תשומת הלב של המנויים מתנהלת בסביבה הרבה יותר פתוחה כיום. ספקיות של שירותי הטלוויזיה בתשלום מגיבות בהתאם. אולם, רבים מהאתגרים נובעים מכך שלא כל הספקיות מצוידות בתשתיות מתאימות".

שאלת מיליון הדולר היא מה יכולות לעשות הספקיות המסורתיות עם הציוד הלגאסי שיש להן. על פי ג'ייקובס, "הגורם הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא שתשתיות המיחשוב מבוססות עדיין על מנויים. חלק ניכר מהתשתיות מוכוון למכשיר מסוים, או בית אב מסוים. תשתיות אלה אינן מסוגלות בהכרח לזהות משתמשים מסוימים בבית, או לדעת מה הן הדרישות של המשתמשים המסוימים האלה. גורם נוסף קשור לקטלוגים הראשיים של השירותים – אשר מבוססים על חבילות תוכן. בעידן שבו הטלוויזיה נמצאת בכל מכשיר, נדרשות תפיסות פרטניות הרבה יותר של קטלוג השירותים".

אמדוקס, שבמשך שנים הובילה את שוק הבילינג בעולם – ויש האומרים שאפילו היא זו שהמציאה אותו, הבינה כי השוק הולך לכיוונים חדשים. כך, במקביל לפיתוח מערכות הבילינג, החלו בחברה לפתח קו מוצרים לתחום ה-CES – חוויית הלקוח במערכת היחסים שלו עם ספקיות התקשורת והתוכן. "אנו מזהים שלושה תחומים עיקריים: את 'אזור הערך' – שכולל יכולות של הכנת קטלוג (דיגיטלי) עבור הלקוחות, מתן מענה לשאלות כמו 'מה יש לי'? 'מה זמין עבורי'? 'איזה הרשאות יש לי'? וכו'. התחום השני הוא התוכן עצמו, והשלישי הוא היכולת לבצע פעולות".

באחרונה, אמר ג'ייקובס, "עולה השאלה מדוע בעצם חברות הכבלים נאבקות כדי לשלוט בתחומים שהם לכאורה לא שייכים לליבת עסקיהן? מדוע לא להיעזר בספקיות צד שלישי? כל נושא חוויית הלקוח והדרך שבה הוא צורך שירותים, שייכים לתחום המחשבים ומערכות מידע, שהם לא חלק אינטגרלי מהמוצר שחברות הכבלים מספקות לנו. אני לא בטוח שחברות הכבלים אינן רוצות להיות הבעלים של חוויית הלקוח. אפשר בהחלט לקבוע שכבר זמן רב, תפקודי המיחשוב של רבות מחברות הכבלים מייצגים את השלב האחרון בתהליך החשיבה. הם אינם חלק אינטגרלי מהמוצר, אלא תפקוד שנועד לתמוך במוצר".

כעת, הוא אומר, "מתחילים לראות שינוי בגישה זו – כאשר המיחשוב משתלב במוצר כחלק בלתי נפרד ממנו. מרבית מערכות המיחשוב מוכוונות מנויים. הן מטפלות במנויים היטב, אך מאחורי הקלעים לא הכל ורוד", הוא אומר לסיום.

השורה התחתונה: אין ספק שתחום התקשורת עובר בימים אלו מהפכה של ממש, ומי שחווה אותו יותר מכל הן חברות הכבלים, שפוגשות בשדה הקרב שחקנים חדשים משוק המדיה, כגון חברות הסלולר, אפל (Apple), קבוצות מדיה שמפיקות תכנים באינטרנט וחברות נוספות שהבינו שהן כבר לא עוד "צינור טיפש" להעברת תכנים. כך, נולד הצורך להתמודד עם כלים הלקוחים מעולמות חדשים, שנועדו לשפר את חווית המשתמש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים