השבוע שהיה: תרגילים וביקורות

למרות ההצלחה של תרגיל "נקודת מפנה 5", ברור לחלוטין שתרגול ריצה למקלטים הוא רק חלק מכל הסיפור ● כאשר האזרחים ייצאו מהממ"ד וירצו ללכת לעבוד, האם הם יוכלו? האם מערכי ה-IT הארגוניים ימשיכו לתפקד? ● המגזר העסקי-מסחרי לא מוכן לשעת חירום ● מה שמדאיג יותר, הוא שהמודעות לבעיה טרם חלחלה לראשם של מקבלי ההחלטות

השבוע התבקשו אזרחי ישראל להפסיק את פעילותם למשך כעשר דקות ובהישמע האזעקה היה עליהם לרוץ אל מקום מחסה מוגן – מקלט, ממ"ד, או כל פתרון יצירתי אחר. מארגני התרגיל, "נקודת מפנה 5", מסכמים אותו בהצלחה רבה. ההצלחה נבעה, לטעמם, לא מהאדישות שאפיינה את תגובות מרבית האזרחים, אלא בגלל העובדה שלדעתם, המודעות שיש לעשות משהו בשעת חירום הולכת ומחלחלת לתודעה, בבחינת "עוד כמה תרגילים והכל יהיה בסדר". השאלה היא מה יבוא קודם: תרגיל מספר שבע או שמונה, או חלילה אזעקת אמת.

אבל גם אתמול (ד') היה ברור לחלוטין שהתרגול של ריצה למקלטים הוא רק חלק מכל הסיפור. כי אותם אזרחים, לכשייצאו מהממ"ד שלהם, ירצו ללכת לעבוד. או אז עולה השאלה מה הם ימצאו בעבודה? האם כלי העבודה שלהם, לרבות מערכי ה-IT הארגוניים, ימשיכו לתפקד? השאלה נדונה בהרחבה ולא באה לידי פתרון. ובשורה התחתונה: המגזר העסקי-מסחרי לא מוכן לשעת חירום. מה שמדאיג יותר, הוא שהמודעות לבעיה זו עדיין לא חלחלה לראשם של מקבלי ההחלטות.

מעבר לתרגילים, גם השבוע הזה היה עמוס באירועים וכנסים, כפי שמקובל בכל שנה בעונה זו, רגע לפני חופשת הקיץ שכבר מעבר לפינה. אחד הכנסים הגדולים שהיה השבוע היה הכנס של מבקרי הפנים בארגונים. באופן שוטף, עבודתם של המבקרים הפנימיים אינה חשופה בדרך כלל. מקצועם לא קל, הם אומנם עובדים חיצוניים, אבל הם סמוכים על שולחנם של הנהלות ומנכ"לים. תפקידם לבדוק שכל מה שקורה בארגון הוא תקין ולהתריע על מה שלא כך. לא כולם אוהבים את זה, וחילוקי הדעות בין המנהל לבין המבקר הפנימי שלו הם טבעיים. אבל חייב להיות קו מפריד, שבו ההנהלה משדרת שהיא מבינה שמבקרי הפנים הם יד ימינו של המנכ"ל. ומי שלא מבין את זה – מצוי בבעיה.

אירוע נוסף שהיה השבוע הוא כנס הלקוחות של APC מקבוצת שניידר אלקטריק, המתמקדת בין היתר בפתרונות אנרגיה לחדרי מחשב, דטה-סנטרים. השנה עמד הכנס בסימן המודעות העולה בקרב ארגונים לגבי חשיבות מרכיב האנרגיה בתפעול מערכות המידע. עדות לחשיבות הזו שמענו מאחד האורחים בכנס, פבריציו צ'רברו, מנהל מכירות EMEA ביוניפלייר, שנרכשה באחרונה על ידי שניידר אלקטריק. צ'רברו אמר בכנס, כי מנמ"ר שלא יטפל ביעילות האנרגטיות בארגון – לא ישרוד. ואם כבר מדברים על חיסכון, אי אפשר שלא לעסוק במיחשוב ענן. בהקשר זה קיבלנו השבוע נתון מעניין מ-IDC, לפיו עד 2015 יהיה גידול משמעותי בהוצאות של ארגונים על מיחשוב ענן ציבורי. עד כה התחושה הייתה שהארגונים חוששים מענן ציבורי, ובמקרה הטוב הם ילכו לענן מיחשוב פרטי. התחזיות מראות שהמגמה השתנתה, לשמחתם של ספקים לא מעטים.

היו גם מכרזים מעניינים שהגיעו לסיומם. כך, בתחום השלטון המקומי, עיריית פתח תקווה בחרה בתום מכרז ארוך את החברה לאוטומציה, כדי שזו תמשיך לטפל במערכות הליבה של הרשות המקומית. התכולה של המכרז כוללת הרבה מאוד שדרוגים, שלא דומים לפעילות של החברה לאוטומציה עד כה בפתח תקוה. והכי חשוב, במחירים זולים יותר.

בהקשר של יחסי ממשל ושלטון מקומי למדנו השבוע שדבר לא השתנה. החל תהליך של שותפות בין השלטון המקומי לממשל זמין, הוקמו ועדות, היו לא מעט הכרזות אבל בפועל – דבר לא קרה. עקב כך, רון נחמן, ראש עיריית אריאל וד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, נאלצו לפנות במכתב לח"כ מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, כדי שזה יפעיל את השפעתו לזירוז שיתוף הפעולה האמור.

בתחום המינויים, שמענו השבוע סוף סוף לאן הולך לוי הלוי מבנק הפועלים: אל מנורה-מבטחים. את מקומו בבנק ימלא אבי כוכבא. שיהיה בהצלחה לשניהם.

ומה בשבוע הבא? בתחילת השבוע יתכנסו המנמ"רים והמנכ"לים לכנס החצי-שנתי שלהם במרכז הכנסים אווניו. שם יערכו ארבעה פאנלים מעניינים בנושאי מיחשוב ענן, מובייל, CRM ו-BI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים