השבוע שהיה: הצרכנים עומדים על שלהם

החל ממחאת הקוטג' המוצלחת, דרך קוד פתוח ועד הדור הבא של ה-BI - השבוע שעבר עלינו הוכיח שהלקוח אכן במרכז

השבוע האחרון עמד בסימן ניצחון הצרכנים, או אם תרצו: ניצחון קטן, נוסף ומתוק לפייסבוק (Facebook). מחאת הקוטג', לטובת מי שחי בבועה בשבוע האחרון, החלה והתנהלה ברובה בפייסבוק – בלי ניירות ובלי הפגנות. כוחה הגדול היה 100 אלף הצרכנים שעברו ליד ערימות הקוטג' בסופרמרקט, אבל בחרו לדלג על הגבינה הפופולארית ולקנות מוצרים אחרים. אפשר להירגע: אף אחד לא נשאר רעב.

במקום אחר, אך בהקשר דומה, נערכה הוועידה השנייה של הקוד הפתוח ויישומיו בישראל – OPEN2011. לוותיקים שבינינו זכור מן הסתם, שהקוד הפתוח – בדומה למחאת הקוטג' – החל מהצרכנים. היו אלה צעירים חסרי מנוח שישבו על מדשאות האקדמיה וחיפשו פתרונות תוכנה טובים יותר מהפתרונות הקנייניים שהיו זמינים באותה התקופה. באופן לא הוגן, בדיעבד, דאג מי שדאג לנתב את המחאה הזו נגד מיקרוסופט (Microsoft), שנחשבה לענקית תוכנה מונופוליסטית, שהביאה לעולם את הטכנולוגיות והכלים שהיום איש לא מתאר את חייו בלעדיהם. המוטו של המחאה הזו היה החינמיות ובמרכזה עמדו אלפי יישומים ואפליקציות שנכתבו על יד הקהילה ועבור הקהילה.

הבשורה הזו הגיעה לאט-לאט גם לאוזניהם של מנמ"רים ומנהלי ארגונים עסקיים. הרעיון הזה, שמאפשר להוזיל את עלויות התחזוקה, הפיתוח והשימוש, קסם להם עד מאוד. כך נולד הדור הבא של הקוד הפתוח – זה שחדר לשוק הארגוני. המנמ"רים חיפשו יציבות ותמיכה – גורמים שאפשר לצלצל אליהם בחצות הלילה כשיש תקלה.

כיום, הקוד הפתוח חי ונושם בשוק הארגוני, והרבה בזכות מותגים כמו רד-האט (RedHat) ונובל (Novell). אם יש מישהו שעדיין מחפש הוכחות ליציבתו של התחום, הוא יכול לפנות לעדן שוחט מקרן הון הסיכון ג'נסיס, שהראה בוועידה הבוקר (ה'), שאפשר לעשות כסף גם מקוד פתוח.

גם הכנס החצי שנתי שערכה בתחילת השבוע קבוצת אנשים ומחשבים, התנהל במידה רבה על ידי המשתמשים, קרי המנמ"רים. באירוע נערכו ארבעה פאנלים משותפים למנמ"רים ולמנכ"לים, שעסקו בנושאים החמים ביותר היום: מובייל, ענן, BI ו-CRM ורשתות חברתיות. אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, פתח את הכנס ואמר בין היתר, כי אנחנו חיים בעידן שבו אפשר לעשות כסף מה-"לייק". מעניין.

ה-BI כיכב השבוע לא רק בכנס החצי שנתי, אלא גם בכנס הלקוחות של מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל, המזוהה עם מה שמכונה "ה-BI החדש" – ה-BI האנליטי, שמאפשר לארגוני ענק לנהל טוב יותר את הליבה העסקית שלהם. ה-BI האנליטי מסמל את הבשלות של התחום והבגרות של המשתמשים החכמים של מערכות מידע בארגונים – המנהלים והמנכ"לים. הם הבינו שמתוך ים המידע שברשותם, אפשר להפיק הרבה יותר. הצורך הזה מתגלגל לפתחו של המנמ"ר והתוצאות נראות לפנינו.

גם השבוע עסקנו בהערכות המשק לשעת חירום וגם השבוע למדנו שוב ושוב עד כמה אנחנו לא מוכנים. חבר הכנסת מאיר שטרית הודה שהוא לא ישן טוב בלילה ואמר שעם כל הכבוד לתרגילים, הממשלה לא ערוכה, ומשרדי הממשלה עובדים ללא תוכנית. המצב במגזר העסקי מורכב יותר, וזו הסיבה ששטרית שוקל ליזום הצעת חוק שתעניק הטבות מס לארגונים שיוכיחו כי השקיעו ב-BCP. לדברי ח"כ שטרית, זו הדרך היחידה לעודד ארגונים להיכנס להוצאות בתחום הזה. הרי הממשלה יכולה להכריח ארגונים להשקיע כספים ב-BCP, אבל ללא תמריץ, הארגונים יגלגלו את העלויות הלאה – ללקוחות. כך יהיה להם עוד תירוץ להעלות את מחיר הקוטג'.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים