אתגר ה-Big Data

"Big Data הוא אתגר ניהולי וטכנולוגי ממדרגה ראשונה, שארגונים חייבים לדעת להתמודד איתו", קובעים מומחי מקינזי בדו"ח חדש ● המסקנה הראשית העולה מהמחקר שערכו, היא שאיסוף, שמירה וניתוח של Big Data לצרכים הפנימיים של הארגון, יכולים לייצר ערך מוסף לעולם הכלכלי, ולהביא להגדלת הפרודוקטיביות והתחרותיות של ארגונים

חברת המחקר IDC פרסמה בשבוע שעבר את דו"ח היקום הדיגיטלי, שנערך במימון EMC והפך כבר למסורת. על פי המחקר, ב-2011 ייווצר וישוכפל מידע בנפח עצום של 1.8 זטה-בייט (1.8 טריליון ג'יגה-בייט, או 1.8 מיליון פטה-בייט) – נתון המשקף מצב לפיו כמות המידע בעולם מוכפלת מדי שנתיים. כמויות המידע האדירות האלה מיוחסות באחרונה לצמד המילים "Big Data". המדובר בתחום קיים ומוכר, המתקשר במידה רבה למיחסון נתונים.

מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), סטיב באלמר, אמר לא מכבר, כי הענקית מרדמונד מכפילה את המאמצים שהיא משקיעה בתחום ה-"Big Data", מאחר ולטענתו זה עומד בראש סדרי העדיפויות של לקוחות החברה.

גם חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית מקינזי (McKinsey) התייחסה לנושא זה, והגיעה למסקנות דומות לדעה הרווחת: Big Data הוא אתגר ניהולי וטכנולוגי ממדרגה ראשונה, שארגונים חייבים לדעת להתמודד איתו. במסגרת המחקר, ניסחו חוקרי מקינזי חמש עצות מעשיות להתמודדות עם ים המידע ששוטף אותנו, ועם היכולות המתרחבות המאפשרות כמעט לכל אחד לאסוף כל סוג מידע שהוא רוצה ולאחסן אותו באין מפריע על כל מדיה.

"כמויות נתונים רבות היו מאז ומתמיד מנת חלקן של תעשיות המידע ותקשורת", כותבים אנשי מקינזי. "כעת, כאשר מחשבים וטלפונים סלולריים הולכים ונהיים דומיננטיים יותר ויותר בחיינו, המילה 'Smart' פירושה כמויות של מידע שזמינות כל הזמן. צרכני המידע כבר לא מסתפקים במידע גלי, ודורשים מידע מנותח ובעל ערך ממשי. כך נולד המושג Big Data, שמתחיל להיות נקודה מרכזית ביותר עבור ארגונים רבים בעולם כיום".

המסקנה הראשית העולה מהמחקר, היא שאיסוף, שמירה וניתוח של Big Data לצרכים הפנימיים של הארגון, יכולים לייצר ערך מוסף לעולם הכלכלי, ולהביא להגדלת הפרודוקטיביות והתחרותיות של ארגונים.

החוקרים של מקינזי סבורים, שחברות וקובעי מדיניות חייבים להשקיע הרבה יותר מאמצים כדי למקסם את הפוטנציאל הטמון ב-Big Data. להלן חמש הדרכים שניסחו מומחי החברה להעצמת ה-Big Data בארגונכם:

1.    הנגשה ברמה גבוהה יותר של המידע הנכלל בקטגוריה של Big Data. שקיפות יכולה למנוע שימושים לא ראויים במידע – במיוחד בסקטור הציבורי.

2.    ככול שהמידע משקף עומק רב יותר – כך הוא חזק יותר. כך, ככול שארגונים ישמרו יותר ויותר מידע על מדיה דיגיטלית, הם יוכלו לנתח אותו טוב יותר.

3.    Big Data מאפשר לארגונים לייצר סיגמנטים מגוונים שמתורגמים לשירותים התואמים את ציפיות המשתמשים. מהלך זה מומלץ מאוד על ידי מקינזי, במיוחד בסקטור הציבורי.

4.     יש לעשות שימוש באלגוריתם אוטומטי שימנע תהליכים ידניים או חצי-אוטומטיים שיובילו לקבלת החלטות לא נכונות. ניתוח מעמיק ביותר של מידע יכול לשנות מציאות המבוססת על קבלת החלטות של מנהלים שמה שמניע אותם זה מידע ממקורות שונים.

5.     יש לשאוף תמיד לחדשנות במודלים עסקיים, במוצרים ובשירותים. ה-Big Data יכול לשפר מאוד את דרך העבודה של מחלקות הפיתוח, בהיותו מסוגל להביא מידע מפולח ומעמיק על אירועי מכירות של שירות, מוצרים ועוד.

השורה התחתונה: ה-Big Data משקף את קצב גידול המידע שנצבר אצלנו כפרטים, בארגונים ובקרב קהילות גדולות. הוא יכול להיות מנוף להעצמת הפעילות לטובת הלקוחות או משתמשי הקצה, אם רק נדע לנהל אותו בצורה נכונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים