10 טיפים מרנדי מוט – מנמ"ר HP לשעבר

ביוני האחרון פרש מתפקידו מנמ"ר HP, רנדי מוט, שנחשב לאחד המנמ"רים הבכירים והוותיקים בתעשיית ה-IT האמריקנית ● ממרום 30 שנות נסינו, חולק מוט עם קוראי InformationWeek צרור עצות מעשיות למנמ"רים ● להדפיס ולשמור

רנדי מוט, מנמ"ר ענקית המיחשוב HP, פרש ביוני האחרון מתפקידו. מוט היה אחד משישה חברי הנהלה שפינו את מקומם בעקבות כניסתו של ליאו אפותקר לתפקיד המנכ"ל והנשיא, במקומו של מארק הארד, שפרש בעצמו בעקבות שערוריית מין בה היה מעורב.

אין ספק שמוט נחשב לאחד המנמ"רים המוערכים בארצות הברית. במשך שנים רבות עמד בראש המערך הטכנולוגי של ענקית הקמעונות וול-מארט. במסגרת תפקידו זה, זכה יותר מפעם אחת בתואר מנמ"ר השנה מטעם השבועון האמריקני InformationWeek. בגיליונו האחרון, כסוג של מחווה לפרישתו, ערך InformationWeek טור ובו 10 טיפים למנמ"רים ממרום 30 שנות פעילותו בענף. להלן הרשימה המלאה:

1.    הטיפ הראשון עוסק בסוגיה אלמותית ובלתי פתורה: האם ה-IT הוא הוצאה או השקעה? "אם חברה תסתכל על ה-IT כיחידה עצמאית, ותבדוק כמה היא עולה לחברה, היא לעולם תגיע למסקנה שה-IT איננו יחידה רווחית", אומר מוט. העצה שלו: להסכים על מדדים קבועים, ניטרליים, שיראו האם ה-IT רווחי או לא. זו הסיבה שבתקופה האחרונה שלו ב-HP, דאג מוט לקבל ניתוחים אנליטיים מאנשי מקצוע שיודעים לשכלל את ההוצאות על IT בשפת המספרים והאקסלים, שמנהלי החברה מבינים.

2.     יש לאפשר למשתמשים להיחשף כמה שיותר מהר לטכנולוגיה חדשה, סבור מוט. "חשוב לאפשר לאנשים לחוות את הטכנולוגיה הרבה לפני שהם מתחילים להיתקל בבעיות", הסביר.

3.    הקטנת ציפיות. זה, על פי מוט, לקח אותו לומד כל מנמ"ר עם קצת שיער לבן על הראש. לדברי מנמ"ר HP לשעבר, עדיף להמעיט ככל שניתן בלפאר ולהלל את הפרויקט שאושר לך, ובמיוחד לגבי לוח הזמנים. עדיף תמיד ללכת על טווח רחוק יותר ולהקדים מאשר ההיפך.

4.    מצד שני, מדגיש מוט בהמשך לטיפ הקודם, מומלץ למנמ"רים שלא להסכים לעולם ללוח זמנים ארוך מדי לפרויקטים. "הזמן לא מיטיב עם אף פרויקט IT", הוא קובע.

5.    מנמ"ר צריך לקבוע את החזון ואת התוכניות שלו כך שיסתיימו בטווח של שנה עד שנה וחצי, קובע רנדי מוט. תכנון לטווח ארוך, הוא מסביר, טוב אולי בשביל התדמית הפנימית, כי זה מאפשר למנמ"ר לקבל תקציב השקעות גדול יותר, אבל בפועל זו מלכודת שמעכבת את הקידום שלו ועלולה להוציא אותו אל מחוץ לחברה מבלי שהפרויקטים יסתיימו.

6.    אחד האתגרים הגדולים בעבודת המנמ"ר הוא למצוא את האיזון הדק שבין השקעת זמן ומשאבים בפיתוח גרסאות חדשות ואפליקציות חדשות, לבין השקעה בתמיכה ובתחזוקה. המוטו של מוט הוא לחפש כל הזמן דרכים חדשות לצמצום זמן ההשקעה בתחזוקה שוטפת והפעלת כלים אוטומטיים. לדבריו, המשתמשים אוהבים מאוד לשמוע על כלים אוטומטיים חדשים שעובדים בשבילם ותורמים לחיסכון ולייעול.

7.    מיקור-חוץ – כן או לא? עוד מימי עבודתו בוול-מארט, ידוע מוט כמתנגד גדול להוצאת פרויקטי IT למיקור-חוץ. מוט מספר, כי בתקופת כהונתו ב-HP הוא צמצם את כוח האדם בצורה משמעותית. כך, הוא מפרט, ב-2005 עבדו ב-HP כ-19 אלף עובדי IT – מחצית מהם עובדי קבלן, ואילו ב-2008 עבדו 10,000 איש בלבד – 90% מהם עובדי HP.

8.    מוט מזהה בעבודת ה-IT מול היחידות העסקיות עקבות של צללים, שבסופו של דבר מסרבלים את העבודה. מצד אחד, על היחידות ליישר קו ולעבוד בהרמוניה, אולם מצד שני – ההתעסקות בתיאומים השונים וקבלת כל ההסכמות, לא מצדיקה את המאמץ כאשר מדובר בפרויקטים קטנים. מוט לא ממליץ לנתק את הקשר עם היחידות העסקיות, אבל כן להפעיל שיקול דעת ולפעמים "לדלג" על התהליכים האלו.

9.    רנדי מוט לא סבור שמנמ"רים צריכים להעתיק דפוסי פעילות מעמיתיהם, המכהנים בתפקידים דומים בארגונים גדולים. לעומת זאת, הוא מאוד ממליץ להם לחקות את המוטיבציה והאמביציה של מנמ"רים המנתבים ארגונים גדולים כל כך. מנמ"ר שהוא מנהיג, על פי מוט, צריך להוביל את הארגון לשינוי ולקחת סיכונים.

10.    דווקא בגלל שקצב השינויים ב-IT הוא גדול כל כך, מאוד מפתה את המנמ"ר "להמתין לראות מה יהיה". מוט מתנגד לכך. "אל תשבו בחיבוק ידיים", הוא מדגיש לסיום.

השורה התחתונה: הטיפים הללו מהווים ריכוז של דברים שאמר או כתב רנדי מוט בעשור האחרון. מדהים לראות עד כמה הם עדכניים היום. האם אין חדש תחת השמש?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים